Zwart beeld bij opstarten iMac 27"

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij het opstarten van mijn I MAC 27 inch. heb ik zwart beeld maar de MAC start wel degelijk op. De MAC is ook al binnen geweest voor herstelling en is vier dagen getest geweest en er is niets te vinden. Heeft iemand hier nog problemen mee?

Met vriendelijke groeten,

Bart.L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 10:35
Heb je al eens gekeken naar de updates van OSX welke OSX versie heb je.

Of kom je helemaal niet meer in je mac?
En heb je al eens een externe monitor geprobeerd?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mac OS X: versie 10.7.2

Hij doet het niet altijd, maar toch zeer veel. Als ik hem nu uit zet dan ben ik er bijna 100% zeker van als ik hem terug wil aanzetten dat ik zwart beeld heb.
Geen extern geprobeerd. Maar ik heb deze gekocht bij Konijnenberg en ben al 8 maal terug geweest en telkens als ik hem daar wil testen werkt hij. Is ook vier dagen in herstelling geweest en hebben niets gevonden ik steek hem hier in hij werkt ik zet hem uit wil hem opnieuw opstarten en niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

En heb je de helderheid al veranderd? PRAM reset gedaan? NV-RAM reset?

Is het beeld altijd zwart of begin je toch met wit beeld en slaat ie daarna uit? Hoor je de 'gong' bij het opstarten?

Is het alleen vanuit koude boot of ook na een reboot/sleep cycle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChuckyDevil
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 13:30
Alle externe apparatuur, als printer eraf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:51
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 20:24:
De MAC is ook al binnen geweest voor herstelling en is vier dagen getest geweest en er is niets te vinden.
Het is gewoon Mac ;)
Waar binnen geweest? Wat is er getest, en hoe kan het dat jouw probleem niet is te vinden, terwijl jij het probleem wel ervaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Inderdaad eventjes dat RAM Resetten en anders ook nog eventjes een SMC reset erachter aan.
Wellicht wilt dat dat wil werken.

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kobus Post
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18-09 10:47
Gezien het feit dat hij het in de winkel wel normaal doet en thuis niet lijkt het mij een gevalletje randapparatuur.

gewoon even opstarten met alleen de stroomkabel in de iMac en verder niets, op muis en tobo na dan.

No trees were harmed in the creation of this message, but several thousand electrons were mildly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat zou inderdaad misschien even iets makkelijker zijn.
Wellicht dat er ergens met het opstarten een error veroorzaakt wordt.
Denk aan een usb hub of what ever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-09 06:44

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Ik had een PC die niet opstartte als er een USB stick of USB harddisk aangesloten was, hij probeerde daarvan te booten, maar of een Mac dat ook doet...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johnkeates
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 04-07 16:30
Nee, jouw probleem met USB stick was dat je BIOS de BIOS-boot specificatie niet goed opvolgde en in een lus bleef hangen om dat ie via USB Mass Storage wou starten, maar er niets te booten was.

Een Mac heeft EFI, geen BIOS.

Heb je al gekeken of je helderheid niet gewoon op 0% staat? Dan staat je scherm namelijk ook uit. En als het bij de verkoper wel werkt, dan is het probleem niet de machine, maar de omgeving / gebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Zou kunnen denk aan de lion install usb.

Maar ik begin nu toch ook aan de randapparatuur te denken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Montana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-09 21:51

Montana

Apple and X-H2 ..what else !

djkavaa schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:35:
Zou kunnen denk aan de lion install usb.

Maar ik begin nu toch ook aan de randapparatuur te denken.
Het verschil zit hem in, bij een ander geen probleem. Thuis vaak wel en start wel op maar met een zwart scherm.
Dus wat is er anders tussen thuis en ergens anders?
Heb je het ook thuis al in een andere ruimte geprobeerd, wat al is aangegeven alle randapparatuur afkoppelen, mogelijk ook even de muis (misschien zorgt de muis voor een schermbeveiligings actie?, zou kunnen).
Heb je nog andere apparatuur die zouden kunnen storen die niet aan de mac zijn gekoppeld, andere muizen, telefoon, afstandsbediening....

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
In het ergste geval zou je nog kunnen denken aan de stroom hihi, maar ik denk toch echt nu dat het aan de randapparatuur licht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze is in Nederland getest bij CARD services op GK - TV - TV - JP in - JP in.
Enkel met stroomkabel heb ik ook al geprobeerd.
Ik heb hem op verschillende plaatsen in het huis getest vanwege ik dacht dat het mss. te maken had met de stroom.
Bij de buren getest.
Die reset heb ik niet uitgevoerd, zou ook niet weten hoe. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het wel verse stroom?

ff serrieus video van maken en terug naar de winkel. ook als doet hij het daar goed,
bij jou niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik al gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Tering kun je niet gewoon claimen dat die het gewoon niet doet bij jou.
Had je de randapparatuur al geprobeerd?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al vanalles geprobeerd en elke keer in de winkel doet hij het. Ik heb het wel al gefilmd maar ze vinden er niets aan?
Pagina: 1