Toon posts:

HDD én externe HDD gecrasht?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Net iets raars meegemaakt; was rustig aan het internetten, ineens sloten alle schermen af met de melding 'het programma werkt niet meer'. Maar dan ook alle programma's die op de hele computer stonden, alles kwam voorbij. Het bureaublad werd steeds leger en leger en ook in menu start stond niets meer. Toen kwam er een Windowstooltje tevoorschijn die mn pc op fouten zou controleren. Harde schijf draaide te zacht én te hard, GPU RAM was iets te warm (later weer goed) en nog wat andere zaken. Heb m'n pc daarna uitgedaan en opnieuw opgestart en nu wil hij niets meer booten.

Heb mijn externe HDD's eruit getrokken en in een andere pc gestopt, maar de gegevens van deze schijven zijn ook weg?

Iemand enig idee hoe dat kan?

• barfieldmv
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10-10-2025
Dit klinkt eerder als een virus dan als een hardware probleem. Virus scanner vanaf een andere pc over die schijven heen draaien en opletten dat die machines niet ook gepakt worden.

Het zou kunnen dat een corrupte windows installatie alles vernietigde maar dat heb ik nog nooit eerder gehoord.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 22:47

M2M

medicijnman

Ik heb ook nog nooit gehoord dat een corrupt OS de hele schijf wist. Waar het wel op begint te lijken.

Waarschijnlijk een virus. Dus een PC pakken (waar geen cruciale data op staat en een fatsoenlijke virusscanner op draait), schijf in hangen, virus cleanen en eens kijken welke data nog op je schijf staat. Eventueel programma's gebruiken om gewiste data nog van je schijf te trekken.

En trek de pc van het netwerk af voordat je dit probeert :)

-_-