Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Topicstarter
Aloa!

Recent heb ik de overstap gedaan van een gsm van 30 euro naar een Samsung S5660 - Gio!
Alles verliep wel en het bleek uitermate aangenaam speelgoed te zijn, tot ik plots keek bij Buget check van Mobistar dat er 13 euro extra kosten bij waren geteld! Vreemd dacht ik?

Ik heb gebruik gemaakt van Android market en heb applicaties gedwl maar allemaal via een Wifi connectie &ik heb ook enkele gratis apps gedwl!

Geen idee hoe en waarom dat komt? Any tips?
Mobistar center had geen idee, klantendienst natuurlijk ook niet... ( Maar je weet hoe dat gaat...)

Mogelijke oorzaken:
Ik heb in het centraalstation van a'pen ook wel gebruik gemaakt van een onbeveiligde telenet hotspot, kan dat ook een oorzaak zijn?

Of moet ik betalen om apps te downloaden, ook al zijn ze gratis?

Of ligt het aan dataverbinding die opgezet wordt voor applicaties die netwerktoegang wil verschaffen?

Let me know!

• Lorem_Ipsum
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 19-11 07:41
Heb je een internet abbo? Je telefoon sync't standaard ook nog 'ns met je google account(s), wat op de achtergrond ook nogal wat data gebruikt. Verder gebruiken de apps met ads ook nog 'ns een aantal mb om de ads te tonen.

Verwijderd

Topicstarter
Neen, dat heb ik niet! Ik heb enkel My15 abo van Mobistar!
en het sync staat uitgeschakeld & 3G staat ook uitgeschakeld, dataverbindingen ook!

Maar als ik de apps draai wanneer ik met Wifi verbonden ben, is er toch geen probleem normaal gezien?

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Zet alle APN's uit en verwijder echt alle instellingen van internet. Als het goed is kan hij dan nooit meer via internet verbinden en alleen via WiFi :+ Als je dan nog extra kosten hebt moet je eens gaan controleren want dan kan het niet voorkomen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Verwijderd

Topicstarter
Touchdomex schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:33:
Zet alle APN's uit en verwijder echt alle instellingen van internet. Als het goed is kan hij dan nooit meer via internet verbinden en alleen via WiFi :+ Als je dan nog extra kosten hebt moet je eens gaan controleren want dan kan het niet voorkomen.
I like ur answer, maar de manier om de APN's stop te zetten kan ik niet vinden! :p

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 21:09 ]

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat is de moeite van een gespecificeerde rekening opvragen bij mobistar?

Als zij het niet telefonisch uit kunnen leggen dan hebben zij een probleem volgens mij, niet jij.

Verwijderd

Topicstarter
Ik had gehoopt dat ze mij konde vertellen waar die 13 euro vandaan kwam?!

Grmbl, no offence, maar ze wisten geen bal waarover ik het had!

Weet er iemand nog toevallig iets meer over de APN van Mobistar?

Verwijderd

Gewoon een nieuwe APN aanmaken zonder instellingen, opslaan en die dan activeren. Dan doet 'ie het niet meer. ;)

Heb je niet een online specificatie? Zoiets als 'Mijn Mobistar' oid?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 22:25 ]

Verwijderd

Topicstarter
Jaja ik heb er twee een voor internet(mworld.be) en een voor mms(mms.be)!

OK, de APN is ingesteld! Hopelijk doe't ie 't zo!

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 22:55 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Hiervoor zul je toch echt bij Mobistar zelf aan moeten kloppen. Als het is gegaan zoals jij dat zeg, alleen via wifi het internet op, dan ligt het probleem niet bij jou.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal het pas weten bij een gedetailleerde factuur... :(

Verwijderd

Topicstarter
Ah rahjajajajaj *trolling myself*

Geen idee hoe of waarom maar er is nu weer geld bij gekomen!
- APN van Mobistar internet staat niet geactiveerd, dan kan hij toch geen verbinding met internet maken buiten Wifi?
- Dataverbinding is uitgeschakeld!
- Synchronisatie staat enkel aan als ik op Android market ga?

What goes wrong?

Als er iemand ideeen heeft over een optimale instelling van zijn of haar samsung toestel, let me know!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Ben je niet aangemeld bij een of andere louche sms-service ofzo?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Ik ken Mobistar als Hollander niet, maar als je stelselmatig meer moet betalen dan je het maandbedrag waarvoor je hebt getekend moeten ze hard kunnen maken waarvoor dat is.
Kun je online bij mobistar je verbruik bekijken? (sms/minuten telefoon/3G). In jouw geval kan er data over de 3G verbinding zijn gegaan, en Wifi kunnen ze bij Mobistar niet monitoren.

Overigens heeft het synchroniseren niet zoveel te maken met de market. Is een losse instelling. Zou niet uit moeten maken als je alleen maar via wifi data-gerelateerde zaken doet.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Topicstarter
Neen geen louche sms service! Is niet mogelijk!

Het ding bij het opvragen is dat je enkel de vorige facturen kan bekijken, maar degene die in verwerking zijn niet... & dat is nu net de factuur die alle info bevat;...
We shall see!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ik zou dan nu (zolang je de factuur niet hebt) wel alvast een aantekening laten plaatsen dat je de factuur in twijfel trekt (oid)

Dan hebben ze nu nog de kans om ernaar te kijken (/reageren) ipv dat het straks een voldongen feit is wat veel moeilijker terug te draaien is.

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

KrazyJay

Bel naar de klantendienst van Mobistar en geef desnoods aan dat je internetdiensten voor je gsmnummer wilt blokkeren?

• J.S. Bach
  • Registratie: September 2008
  • Niet online

J.S. Bach

Geen dag zonder Bach

Ga naar de klantendienst.

Johann Sebastian Bach

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:56

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Zolang je de pijltjes onder 3G niet meer ziet en je bij je instellingen de dataverbinding hebt uitgezet zou je geen bijkomende kosten moeten krijgen. Hoe kom je aan de info dat er geld bij is gekomen, terwijl je de lopende factuur niet kunt bekijken? Heb je een soort van online belstatus oid? Mijn ervaring is dat dergelijke diensten vaak lastig zijn voor providers, vandaar ook dat er meestal bijstaat dat het een indicatie is.

Ik zou me niet zoveel zorgen maken tot je de gespecificeerde factuur kunt bekijken. Je zegt alles uit te hebben, dus je kunt op gebied van data geen extra kosten maken. Wacht je factuur af en dan kan je op basis daarvan evt gaan klagen bij je provider.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Verwijderd

Topicstarter
Net de factuur geopend & 13 euro aan multimedia, via mworld de APN die standaard ingesteld was, via dataverbinding die in het begin van de maand heel wat vervelende data synchroniseerde!

Nu ik hoop dat ik dit niet meer mee maak, oké 't was maar 13 euro maar toch,... Het had meer kunnen zijn!
& nu krijg ik net nog een drietal smsjes aan van +1234 ( is er nog iemand die deze dienst van Mobistar kent?) met de vraag om van alles te heractiveren van Mobiel en surf net en facebook shizzle.... Grmbl No more money for mobistar!

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 20-11-2011 20:25 . Reden: Update ]

Pagina: 1