• GIBSS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02 21:24
Hallo,

Ik heb net mijn computer geassembleerd.

Toen ik wilde booten ging alles draaien (cpu fan, gpu fan, led van psu) en na 1 seconde viel alles uit (4x geprobeerd)

ik vermoedde dat er kortsluiting o.i.d. was en na de kabels overnieuw ingeplugd te hebben werkte het (Y)

vervolgens als ik muziek ga luisteren clipt mijn geluid, het is net alsof ik in het rood draai

Is dit een moederboard defect? komt dit door de kortsluiting? is dit op te lossen met een geluidskaart?

Ik heb de realteak audio drivers geuninnstalled en het geluid bleef van dezelfde belabberde kwaliteit.

Gr

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Ik zou je systeem nog eens goed nakijken. Even nagaan of je alle kabeltjes wel juiste aangesloten hebt, en of er geen schroefjes achter je moederbord tegen de backplate aan rusten. Ook de stekkertjes van je audio uitgang naar je speakerset even checken, en uiteraard zorgen dat de speakerset niet stiekem het clippende geluid veroorzaakt.

Als je dat gedaan hebt, de software bekijken. CPU-verbruik, drivers, bios updates en verschillende software gebruiken om geluid mee af te spelen.

Bovendien zou het helpen als je hierboven de specs van je systeem nog even de TS edit.

-_-

• GIBSS
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02 21:24
ik heb

z68 extreme 3 gen 3
Gskill ripjaws 8gb
i5 2500k
6950 2gb
800w voeding

ik heb de kabeltjes nagekeken en kan niet vinden of er nog een schroef tegen de backplate zit, wat voor 'symptomen' geeft dat?

Cpu gebruik is normaal, ik heb drivers geupdate etc..

bah echt het drijft me tot waanzin :P

• bebbet
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 29-06-2025
Stuur je niet te veel geluid in? Probeer eens een VUMeter te gebruiken als deze http://www.ckweb.nl/vumeter_nl/index.php dan kun je weer een stapje in het proces afvinken (of aanwijzen als boosdoener).

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

GIBSS schreef op maandag 07 november 2011 @ 14:29:
ik heb

z68 extreme 3 gen 3
Gskill ripjaws 8gb
i5 2500k
6950 2gb
800w voeding

ik heb de kabeltjes nagekeken en kan niet vinden of er nog een schroef tegen de backplate zit, wat voor 'symptomen' geeft dat?

Cpu gebruik is normaal, ik heb drivers geupdate etc..

bah echt het drijft me tot waanzin :P
de symptomen zijn kortsluiting... meestal. Bij de backplate bedoel ik de ijzeren plaat die achter je moederbord zit. Als je pech hebt valt daar soms een schroefje achter.

Is het mogelijk een geluidskaart te testen?

En download eens een linux live cd. Die zijn gratis (ook te verkrijgen in usb stick formaat). Als je geluid dan nog steeds clipt dan is het een hardware probleem. Anders is het een software issue.

-_-