ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Nee dat is zeer ernstig. Ik neem aan de je laptop nu ook onbruikbaar is geworden? Tevens zou ik nooit meer wat van Apple kopen want blijkbaar worden hun accu's marginaal slechter in de loop van de tijd!djkavaa schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:10:
Ik denk dat ik een probleem heb met de batterij van me macbook.
Graag zou ik van jullie weten of dit normaal is.
Mijn Macbook heeft nu nog maar 96% health van de 100 na 26 cycles is dit normaal?
En welk programma is hier het betrouwbaarste voor om te checken.
ontopic;
(Als je accu health onder de 50% komt binnen een jaar zou ik me pas zorgen gaan maken; tevens lees de apple faq over hoe je batterij het best te behandelen als je er graag (te) zuinig mee wil omgaan).
Hier staat wat
Zonder gein, het kan zijn dat je je batterij even moet kalibreren ;-). Helemaal leeg en dan weer helemaal vol, en ik sluit me aan wat Flappiewappie zegt kijk het nog even aan en als het steeds minder en minder wordt zou ik even contact opnemen met Apple Care ;-)
Ik heb hem normaal thuis altijd aan de lader hangen omdat dit bij apple niks uit maakt zeggen ze en het moet beter zijn dan telkens de accu te ontladen.
Ik heb geen apple care maar wel 1 jaar care natuurlijk.
Ik vond trouwens dat de accu het goed deed vorige week in de trein nog 7 uur mee gedaan dus eem goeie middag/avond
[ Voor 11% gewijzigd door Kavaa op 05-11-2011 18:32 ]
ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?
Niet leeg trekken zodat ik hem 10x aan zet als die al uit valt.
Ik heb nu weer eens opnieuw opgestart eventjes uit laten staan onder het eten.
En nu heb ik wee 97 % voorheen was dit altijd 98-99% dus normaal neem ik aan.
Ik ga hem vanavond leeg trekken en dan laat ik het resultaat morgen weten.
Verwijderd
Maakt allemaal niet uit. Ook dat kalibreren dat je zogezegd moet doen is zever, tenzij je 'm nooit op batterij gebruikt en hij 24/7 aan de adapter hangt.
Gewoon gebruiken en pas zorgen maken als er voelbaar iets abnormaal is is echt beter voor je batterij en humeur!
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 20:46 ]
[ Voor 11% gewijzigd door RadioAir op 05-11-2011 23:03 ]
opladen.
Dus ik denkt toch een gevalletje van te lang in stand-by en gebruik.
Dit doe ik af en toe ook nog om te kalibreren. Voor de rest hang ik hem gewoon in de stroom als het nodig is of als ik denk dat ik met een volle accu weg wil.
Mijn percentage is 97%. Dat is in 5 weken 3% minder. Maar dat wil niet zeggen dat het over 10 weken 6% minder is. In tegen deel, gewoon lekker gebruiken en wel zien.
KIA EV3 GT-Line LR iPhone 17 Pro MacBook Air M4 iMac M4 iPad mini 6 Watch Series 10 TV 4K HDR AirPods Pro 2 & Max
Echter heb ik hem thuis als hij vol is altijd aan de lader hangen en aan een extern beeldscherm.
Ik neem aan dat dit de accu niet aantast en dat apple hier gewoon goed mee omgaat.
Denk aan dat de batterij gewoon niet gevoed word.
http://www.apple.com/batteries/
Je kan hem ook zelf calibreren:
http://docs.info.apple.co...ath=Mac/10.6/en/9036.html
Mijn Macbook pro 15" mid 2009 2.66Ghz had de eerste 18 maanden meer dan 100% health, (iets van 107% toen ik hem kreeg en daarna geleidelijk minder). Nu naar 2.5 jaar is de accu nog meer dan 95% met 250+ cycles.
Ik gebruik hem thuis veel aan de stroom, en als ik weg ben altijd op de accu (ik gok ongeveer 50-50). Daarbij probeer ik hem ongeveer elke maand één keer helemaal leeg te laten gaan.
The devil is in the details.
Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW
Nu begin ik weer te twijfelen maar mijn macbook was van oorsprong 98% dus ik neem aan dat ik dat als normaal mag beschouwen?