Batterij nog maar op 96% health na 26 cycles

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 16:46
Ik denk dat ik een probleem heb met de batterij van me macbook.
Graag zou ik van jullie weten of dit normaal is.
Mijn Macbook heeft nu nog maar 96% health van de 100 na 26 cycles is dit normaal?

En welk programma is hier het betrouwbaarste voor om te checken.

Hierbij 2 checks van coconut battery en istat pro

Afbeeldingslocatie: http://upload.ictwebsolution.nl/images/92890239542610388694_thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://upload.ictwebsolution.nl/images/00781647085823263327_thumb.png

[ Voor 43% gewijzigd door Kavaa op 05-11-2011 18:15 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 13-10 09:20

Flappiewappie

Hier nog meer

djkavaa schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:10:
Ik denk dat ik een probleem heb met de batterij van me macbook.
Graag zou ik van jullie weten of dit normaal is.
Mijn Macbook heeft nu nog maar 96% health van de 100 na 26 cycles is dit normaal?

En welk programma is hier het betrouwbaarste voor om te checken.
Nee dat is zeer ernstig. Ik neem aan de je laptop nu ook onbruikbaar is geworden? Tevens zou ik nooit meer wat van Apple kopen want blijkbaar worden hun accu's marginaal slechter in de loop van de tijd! 8)7

ontopic;
(Als je accu health onder de 50% komt binnen een jaar zou ik me pas zorgen gaan maken; tevens lees de apple faq over hoe je batterij het best te behandelen als je er graag (te) zuinig mee wil omgaan).

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10-10 15:50

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

4% in 26 cycles? Dan heb je nog maar 624 cycles over :O

Zonder gein, het kan zijn dat je je batterij even moet kalibreren ;-). Helemaal leeg en dan weer helemaal vol, en ik sluit me aan wat Flappiewappie zegt kijk het nog even aan en als het steeds minder en minder wordt zou ik even contact opnemen met Apple Care ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat is mooi maar dan moet ik dus even in de gaten houden of hij zeer snel daalt hij staat nu al 2 dagen aan telkens in standby em is dus nog niet helemaal leeg geweest dus jullie verzoek is helemaal leeg trekken en dan weer volladen.
Ik heb hem normaal thuis altijd aan de lader hangen omdat dit bij apple niks uit maakt zeggen ze en het moet beter zijn dan telkens de accu te ontladen.
Ik heb geen apple care maar wel 1 jaar care natuurlijk.

Ik vond trouwens dat de accu het goed deed vorige week in de trein nog 7 uur mee gedaan dus eem goeie middag/avond

[ Voor 11% gewijzigd door Kavaa op 05-11-2011 18:32 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17
Helemaal leeg is niet goed voor je accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ik bedoel met helemaal leeg gewoon totdat me mac helemaal uit valt.
Niet leeg trekken zodat ik hem 10x aan zet als die al uit valt.
Ik heb nu weer eens opnieuw opgestart eventjes uit laten staan onder het eten.
En nu heb ik wee 97 % voorheen was dit altijd 98-99% dus normaal neem ik aan.

Ik ga hem vanavond leeg trekken en dan laat ik het resultaat morgen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien hij nu pas in gebruik genomen is kan het zijn dat de batterij nu 'stabiliseert' op de uiteindelijke waarde. 100% of meer lijkt mij eerder een gelukje dan de norm. Ik had 4 jaar geleden ook iets van een 94 ofzo, nu nog steeds 87 na 250+ cycles.

Maakt allemaal niet uit. Ook dat kalibreren dat je zogezegd moet doen is zever, tenzij je 'm nooit op batterij gebruikt en hij 24/7 aan de adapter hangt.

Gewoon gebruiken en pas zorgen maken als er voelbaar iets abnormaal is is echt beter voor je batterij en humeur!

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sebastius
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:48

sebastius

Laten we lekker link gaan doen

Weet je, het is een product van een fabrikant die er op prat gaat dat zijn klanten nauwelijks hoeven na te denken over een computer. 'it just works' is de slogan, en die zou je iets meer ter harte moeten nemen denk ik. Die accu gaat echt wel effe mee, en zo niet heb je garantie of applecare.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Klop ook maar het viel me ineens op dat hij nu al zo veel gezakt was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Laat je batterij eens helemaal leegzuigen door je MacBook. Op het moment dat het systeem in slaap wil gaan omdat de batterij leeg gaat ros je als een dwaas op de spatie en/of aan/uit knop. Daarmee wordt de slaapstand onderbroken en wordt er verder gegaan met wat er nog in de batterij zit. Soms kom je op een extra tijd uit van een minuut of 10-15. Dat scheelt nogal op een batterij. Dát is pas kalibreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat meen je niet, dus dat is als die nog op de 1 % is? of is dat als die aan geeft dat die nog minder als 5% heeft of wanneer wordt die melding standaard gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 15:57
Ik zit hier met een MacBook Pro early 2011 en herken je "probleem". Heb de waardes 101, 94, 95, 96, 97, 98 en 99 allemaal gezien. Momenteel op 95% na 97 cycles en accu gaat nog steeds lekker lang mee :) Denk niet dat je je hierom veel zorgen moet maken!

[ Voor 11% gewijzigd door RadioAir op 05-11-2011 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Oke dus het is gewoon eventjes proberen met het leeg slurpen en weer
opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:17
Zoals ik al had gezegd, het is niet goed om een accu in deze tijd leeg te laten lopen! Ook het kalibreren van een accu is zeer slecht voor de hedendaagse accu's! We zitten niet meer in het tijdperk van de accu's die er juist níet tegen konden om ze continu op netspanning te laten. Lithium-ion accu's zijn geen lithium-cadmium accu's!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ik heb hem even helemaal leeg laten gaan en toen weer aan de lader gehangen nu is hij weer 98 % zoals hij was.

Dus ik denkt toch een gevalletje van te lang in stand-by en gebruik.

Afbeeldingslocatie: http://upload.ictwebsolution.nl/images/31129489657090595578_thumb.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ik heb hem zelf 5 weken en 12 keer opgeladen. Eerste drie keer alleen opgeladen als 'ie uitvalt.

Dit doe ik af en toe ook nog om te kalibreren. Voor de rest hang ik hem gewoon in de stroom als het nodig is of als ik denk dat ik met een volle accu weg wil.

Mijn percentage is 97%. Dat is in 5 weken 3% minder. Maar dat wil niet zeggen dat het over 10 weken 6% minder is. In tegen deel, gewoon lekker gebruiken en wel zien.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Ja dat is waar, maar ik maakte me wel zorgen toen die in eens op 96 stond.
Echter heb ik hem thuis als hij vol is altijd aan de lader hangen en aan een extern beeldscherm.
Ik neem aan dat dit de accu niet aantast en dat apple hier gewoon goed mee omgaat.
Denk aan dat de batterij gewoon niet gevoed word.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pposthoorn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 12-09 14:04

pposthoorn

Constructeur

Valt mij op dat niemand dit nog vermeld heeft:
http://www.apple.com/batteries/

Je kan hem ook zelf calibreren:
http://docs.info.apple.co...ath=Mac/10.6/en/9036.html

Mijn Macbook pro 15" mid 2009 2.66Ghz had de eerste 18 maanden meer dan 100% health, (iets van 107% toen ik hem kreeg en daarna geleidelijk minder). Nu naar 2.5 jaar is de accu nog meer dan 95% met 250+ cycles.
Ik gebruik hem thuis veel aan de stroom, en als ik weg ben altijd op de accu (ik gok ongeveer 50-50). Daarbij probeer ik hem ongeveer elke maand één keer helemaal leeg te laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-10 20:29
Ik heb een whooping 7 cycles gehad op m'n MBA en die zit nu op 95% health. Toen ik 'm kreeg zat 'ie volgens mij al op 98%. Maar ik maak me er weinig zorgen over, zolang ik maar een acceptabele tijd op de accu kan werken :)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Thanks voor de tips, ik ga hem morgen eens helemaal leeg trekken dan helemaal volladen en 2 uur wachten dan weer leeg trekken 5 uur wachten en dan weer aanzetten moet lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterDee
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 17:52

DexterDee

I doubt, therefore I might be

De betrouwbaarheid van die cijfers trek ik wel een beetje in twijfel. Mijn vorige Macbook Pro (5,1) is in twee jaar nooit onder de 91% gezakt. Mijn huidige MacBook Pro (8,3) is 7 maanden oud, 38 loadcycles en zit op 103% capaciteit momenteel. De gebruikte techniek van Apple (Lithium Polymeer, LiPo) gaat langer mee dan Lithium Ion. Met normaal gebruik kun je een accu redelijkerwijs tot een jaar of 5 gebruiken. Ik hang de laptop aan de kabel wanneer het kan en doe niet aan conditioneren of ontladen van de accu. Ik kijk eigenlijk nergens naar en dat lijkt totaal niet nadelig te zijn.

Klik hier om mij een DM te sturen • 3245 WP op ZW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
Dat is inderdaad weer een andere kant van het verhaal.
Nu begin ik weer te twijfelen maar mijn macbook was van oorsprong 98% dus ik neem aan dat ik dat als normaal mag beschouwen?

Pagina: 1