Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 7 OEM

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views

• madmaxnl
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-08-2022
Beste Tweakers,

Is het mogelijk om een OEM versie van Windows 7 mee te nemen naar een volgende PC. Ik meen namelijk eens in een uitzending van Hardware.info TV gehoord te hebben dat alles aan een PC veranderd mag worden behalve het moederbord. Als het moederbord veranderd is de OEM licentie niet meer geldig ? Ik heb al eens op de Microsoft site gezocht hierna en ook de aflevering van HWI TV proberen terug te vinden maar zonder succes.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:54
Officieel is een OEM licentie geschikt voor één computer en niet overdraagbaar. Echter kan ik je uit ervaring vertellen dat het (soms) wel mogelijk is deze versie opnieuw te activeren op een andere computer mits de oude computer niet meer gebruikt wordt. Het kan echter een paar dagen duren en een belletje naar Microsoft kosten om je versie opnieuw te laten activeren.

Zeker is het dus niet dat de OEM versie activeert, maar natuurlijk altijd het proberen waard, maar officieel dus niet toegestaan.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

madmaxnl schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:35:
Beste Tweakers,

Is het mogelijk om een OEM versie van Windows 7 mee te nemen naar een volgende PC.
Nee - tenminste niet licentietechnisch, maar dat kun je zelf ook PRIMA uit de licentievoorwaarden lezen.

En dat had je heel goed zelf kunnen vinden.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Dit topic is gesloten.