Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[Win7] Azerty-toetsenbord met verkeerde instellingen*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Onlangs veranderde mijn computer van Azerty naar Qwerty, een vriend raadde mij aan om bij configuratiescherm -> Land en taal -> Toetsenbord en talen -> Toetsenbord wijzigen, alles te verwijderen behalve Nederlands (Belgie): Belgisch (punt) te laten staan. Het probleem was daarmee opgelost.

Maar nu kan ik geen accent circonflexe ^ of een trema ¨ op een letter plaatsen.
Als ik op die toets druk krijg ik: ^^ en ¨¨
Telkens dubbel dus, en ik kan er geen klinker onder plaatsen.
(Daarom dat in de eerste alinea Belgie zonder trema staat.)

Ik heb daarna van alles geprobeerd, ook de instellingen terug zetten zoals ze waren, maar niets helpt.

Afbeelding van huidige instellingen:
Afbeeldingslocatie: http://img253.imageshack.us/img253/41/toetsenbordinstelling.png

Iemand raad?

Dank bij voorbaat,
Bart

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:18
Welkom op GoT :w,

Alhoewel ik het niet weet, aangezien ik wel gewoon een QWERTY toetsenbord heb, heb ik even zitten kijken en zie ik dat er naast Belgisch (punt) ook Belgisch (comma) bestaat. Misschien dat je die tweede eens uit kunt proberen?

Overigens heeft jouw probleem een specifieke naam, maar helaas kan ik er niet zo opkomen :-(, hopelijk een andere Tweaker wel.

PS. Groeten hoeft op GoT niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Oké, alvast bedankt :)

De Belgische (comma) is voor Frans (Belgie), die had ik ook al geprobeert, maar ik zal nog eens opnieuw proberen.
-> Werkt niet

[ Voor 76% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 18:11 ]

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:18
Het foneem heb ik even opgezocht en heet 'dead keys' in het Engels. Echter heb ik het hier even uitprobeerd met Belgisch (punt) en je hebt inderdaad gelijk. Alleen zou ik niet weten welke AZERTY layout er dan geselecteerd zou moeten worden...

Edit: Helaas heb ik niet kunnen vinden welke AZERTY/Belgische layout wél dode toetsen bevat... Misschien kun je op een andere computer kijken welke layout daar geselecteerd is?

[ Voor 27% gewijzigd door alex3305 op 05-11-2011 18:49 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik gedaan. Ik heb gekeken welke instellingen mijn laptop heeft, en die zo ook gedaan bij mijn PC. Op mijn PC werkt het nog steeds niet, en bij mijn laptop geeft het geen probleem.

Het lijkt alsof doordat ik de standaard instellingen verwijderd heb, een bepaalde gegeven ook is weggegaan wat ik niet van daaruit kan aanpassen.

Edit:
Als ik het volgende doe:
Start --> Alle programma's --> Bureau-accessoires --> Toegankelijkheid en Schermtoetsenbord.

Dan lukt het wel.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2011 15:39 ]