[WIN7] kleuren in 16-Bit veranderen naar 32-Bit

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19:20
Heb een schone installatie gedaan van Windows 7 Ultimate op een computer. Daarvoor stond er Windows XP op. Tijdens de installatie waren de kleuren in 8-bit ook ging het erg sloom. Na de installatie stond de resolutie op 640x480 pixels en kon dit niet veranderd worden. Ook waren de kleuren 16-bit, niet echt mooi al zeg ik het zelf. Ik heb al eens eerder gehad bij een andere computer dat ie in 8-bit installeerde. Dit kon ik later gewoon veranderen naar 32-bit.
Helaas kan ik deze computer niet naar 32-bit veranderen, er staat alleen maar 16-bit. Hoe zou ik dit op kunnen lossen? Of kan deze processor dat niet aan?

Mijn specs zijn:
Main board - Dell Computer Corp. 0F8403
Chipset - Intel i865GV
Processor - Intel Pentium 4 @ 2800MHz
Memory - 1x1024 DDR-SDRAM
Videocard - Onboard standaard VGA Graphics Adapter
Harddisk - 120GB

OS - Windows 7 Ultimate Professional

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:03

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Juiste vga drivers installeren...

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt je videokaart niet goed geinstalleerd. dikke kans dat daar geen drivers meer voor zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:28

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:13:
je hebt je videokaart niet goed geinstalleerd. dikke kans dat daar geen drivers meer voor zijn
Er zijn wel drivers voor win 7 voor de i865 :) Zijn gewoon te downloaden op de website van intel. Zouden in principe zo moeten gaan werken.

Wat ik mij wel afvraag of 1 GB genoeg is en of die processor het netjes trekt... Maar dat is denk ik gewoon uitproberen en als het niet lukt jammer :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Wauw, een 865, heerlijk ook met een ICH5 die uitermate brak ondersteund wordt sinds Vista ;)
Serieus nu: de Integrated GFX module op dat ding is een GMA900 meen ik.
Intel levert daar geen WDDM drivers voor:
http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-023606.htm

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Die drivers kan ik niet installeren, omdat Windows 7 al automatisch de drivers installeert. Dan zegt ie dat de drivers al up-to-date zijn als ik de videocard driver via apparaatbeheer wil installeren.

Heb trouwens al vaker met 1GB werkgeheugen Windows 7 gedraaid en loopt als een zonnetje! Minder moet je inderdaad ook niet doen, maar deze computer draait super snel zonder verdere software.

Is er geen omweg om die 16-bit te veranderen naar 32-bit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor minder dan 40 euro heb je al een pci-e VGA kaartje dat vele malen beter presteert dan die onboard vga chip... Ik zou zelf in ieder geval voor een ander vga kaartje kiezen.

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Ja dat is zeker een optie, of gewoon een tweedehandse via marktplaats. Deze computer komt uit een school en wil ik door gaan verkopen, dus moet even kijken in hoeverre ik geld er voor uit kan geven, zodat ik er nog wel winst op hou.

Edit:
Ik zie dat er geen videocard slot in zit. Alleen 3 standaard PCI-bussen. Dan zou het PCI 2.2 moeten worden en die zijn weinig verkrijgbaar! En nieuw zijn ze minimaal 50 euro op tweakers en dan heb je dr 1 van 32MB

[ Voor 33% gewijzigd door ChefRopes op 05-11-2011 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

alt-92 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:27:
Wauw, een 865, heerlijk ook met een ICH5 die uitermate brak ondersteund wordt sinds Vista ;)
Serieus nu: de Integrated GFX module op dat ding is een GMA900 meen ik.
Intel levert daar geen WDDM drivers voor:
http://www.intel.com/support/graphics/sb/CS-023606.htm
Als ik kijk naar de intel page zit er in deze i865 niet een GMA900...

http://ark.intel.com/products/chipsets/23884

Overigens nog steeds is er geen driver voor maar dat maakt niet uit :+
ChefRopes schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:37:
Ja dat is zeker een optie, of gewoon een tweedehandse via marktplaats. Deze computer komt uit een school en wil ik door gaan verkopen, dus moet even kijken in hoeverre ik geld er voor uit kan geven, zodat ik er nog wel winst op hou.
Waarom persé met W7 en niet met XP? Je zou eventueel ook linux kunnen overwegen. Daar zijn wel fatsoenlijke drivers voor die geüpdate blijven. Daarnaast wat voor kaartjes gaan erin? Als ik kijk op de intel pagina gaat het om AGP ding en dan moet je al snel naar 2e hands kaartjes kijken.

als je wil heb ik hier nog een Radeon 9600 met AGP liggen. Moet je eventjes opzoeken of het werkt maar anders wil ik die wel voor een appel en een ei verkopen :+
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:34:
voor 35 euro heb je al een pci-e VGA kaartje dat vele malen beter poresteert dan die onboard vga chip... Ik zou zelf in ieder geval voor een ander vga kaartje kiezen.
Moet je alleen hopen dat het bordje PCI-E heeft en niet AGP of nog erger alleen PCI :X
ChefRopes schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:33:
Die drivers kan ik niet installeren, omdat Windows 7 al automatisch de drivers installeert. Dan zegt ie dat de drivers al up-to-date zijn als ik de videocard driver via apparaatbeheer wil installeren.

Heb trouwens al vaker met 1GB werkgeheugen Windows 7 gedraaid en loopt als een zonnetje! Minder moet je inderdaad ook niet doen, maar deze computer draait super snel zonder verdere software.

Is er geen omweg om die 16-bit te veranderen naar 32-bit?
Niet zonder drivers :)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 09:10
Dan zou je er een standaard PCI videokaart in kunnen stoppen. Dit kan wel werken, maar hoeft niet per se. Vooral bij OEM computers (zoals jouw Dell) wil dat weleens lastig gaan. Verwacht er zeker geen wonderen van, maar proberen kan altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Terug naar Windows XP zou ik zeggen. Voldoet nog prima voor deze machine. Word alleen lastig binnenkort met security updates.

Oh, Extended support tot 2014, dus ook updates. Das niet eens zo heel slecht dus :)

[ Voor 25% gewijzigd door redfoxert op 05-11-2011 17:45 ]

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Touchdomex schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:42:
Moet je alleen hopen dat het bordje PCI-E heeft en niet AGP of nog erger alleen PCI :X
Zit geen PCIe op, hooguit AGP. Another problem solved :+

(jaren een 865 p4p800 gehad, vandaar)

[ Voor 8% gewijzigd door alt-92 op 05-11-2011 17:47 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
@Touchdomex Linux wil ik dr niet opzetten voor de nieuwe eigenaar. Lijkt me een vak apart..?

@redfoxert ja vanaf 2014 geen updates meer hoorde ik. Dat is dus wel nadelig. Maargoed nog twee jaar te gaan dan met XP.

@alt-92 zit ook geen AGP op maar PCI. Jammer jammer jammer!

Word denk ik weer terug gaan naar XP, jammer want hij draait goed met Windows 7. Alleen die resolutie daar kan je niet mee werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

alt-92 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:44:
[...]

Zit geen PCIe op, hooguit AGP. Another problem solved :+

(jaren een 865 p4p800 gehad, vandaar)
Oembordje ;) Dell en dergelijke staan er bekend om bij de budget reeks dat soort vrij essentiele poorten eruit te knallen om kosten te sparen ;)
ChefRopes schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:47:
@Touchdomex Linux wil ik dr niet opzetten voor de nieuwe eigenaar. Lijkt me een vak apart..?
Hoeft helemaal niet. Groot voordeel is dat je mensen niet opzadelt met illegale software. Als ze het wel willen moeten ze het zelf doen maar dan brand jij je handen er niet aan. Als mensen een simpel PCtje voor erbij zoeken wat alleen muziek, office en internet doet is een goede linux distro meer dan genoeg. Kijk anders eens in het NOS gedeelte op GoT. Kun je wat meer informatie krijgen en ook de juiste mensen kunnen je erbij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChefRopes
Kijk anders eens in het NOS gedeelte op GoT. Kun je wat meer informatie krijgen en ook de juiste mensen kunnen je erbij helpen.
Zal ik zeker even gaan ondernemen :)
Pagina: 1