Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Ik heb gisteren op mijn iPhone een app gekocht in de iTunes store, maar ik wil het product retourneren. Ik heb de app niet gebruikt en ik heb het onmiddellijk van mijn desktop verwijderd.

Ik kan nergens vinden hoe ik een app kan retourneren. Hoe kan ik de koop van deze app ongedaan maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
Trommelrem schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:06:
Ik heb gisteren op mijn iPhone een app gekocht in de iTunes store, maar ik wil het product retourneren. Ik heb de app niet gebruikt en ik heb het onmiddellijk van mijn desktop verwijderd.

Ik kan nergens vinden hoe ik een app kan retourneren. Hoe kan ik de koop van deze app ongedaan maken?
Contact opnemen met Apple Support via de telefoon. Telefoonnummer is te vinden op de Apple site.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
RobbieB schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:07:
[...]

Contact opnemen met Apple Support via de telefoon. Telefoonnummer is te vinden op de Apple site.
0800-0200570 heb ik gisteren geprobeerd, maar bij de menuwegen die ik heb geprobeerd kom ik steeds uit op "bezoek de website blablabla." Ik betwijfel of ik het juiste telefoonnummer heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbieB
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 23:21
Google gebruiken of zoeken op de Apple site is soms ook heel moeilijk. 8)7

http://www.apple.com/nl/contact/

"Voor technische ondersteuning per telefoon neem je contact op met 0900 7777 703."

of anders:

"kun je contact opnemen met de Apple Store-klantenservice via telefoonnummer 0900 0400 899."

Overigens kan ik niet garanderen dat je je geld terugkrijgt. Volgens de 'wet kopen op afstand' heb je 7 dagen de bedenktijd en mag je kosteloos een product retouneren. (meer informatie)
Echter zijn er uitzonderingen:

U krijgt geen bedenktijd als u een van de volgende producten op afstand koopt:

- reizen die u op internet boekt
- tijdsgebonden producten, zoals tijdschriften
- producten die u speciaal laat maken, bijvoorbeeld een maatpak
- producten die snel kunnen bederven, zoals eten of bloemen
- Sluit u een dienst af die u meteen wilt laten beginnen? Bijvoorbeeld een abonnement voor mobiel bellen? Dan hebt u geen bedenktijd.

- Cd's en dvd's zijn vaak verzegeld. U mag deze producten alleen terugsturen als u de verzegeling niet hebt opengemaakt.
Ik denk dat Apple apps onder de laatste regel laat vallen. Geen idee of dit wettelijk aantoonbaar is of wat dan ook, maar bereid je voor op een lange discussie.

Sony A6700 - 10-18 F4 - 18-50 F2.8 - 24 F1.8 - 56 F1.4 - 70-350G

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
Grappig dat lijstje, het kan afwijken van wat er in de wet staat::

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
    a. van zaken waarvan de prijs gebonden is aan de schommelingen op de financiële markt, waarop de verkoper geen invloed heeft;
    b. van zaken die:
        1°. zijn tot stand gebracht overeenkomstig specificaties van de koper;
        2°. duidelijk persoonlijk van aard zijn;
        3°. door hun aard niet kunnen worden teruggezonden;
        4°. snel kunnen bederven of verouderen;
    c. van audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur, indien de koper hun verzegeling heeft verbroken;
    d. van kranten en tijdschriften.

Het lijkt mij dat geen van bovenstaande van toepassing is. Het product is niet persoonlijk, het kan wel worden teruggezonden, het kan niet snel bederven, er is geen verzegeling en het is geen krant of tijdschrift. Anyway, ik ga het maandag gewoon proberen. Thanks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 03-10 22:53
Pagina: 1