Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 03-06 15:08
Vaak lees ik hier dat Beats veel te duur zijn voor wat je er voor betaalt, en dat er genoeg alternatieven zijn. Ik heb zelf laatst voor het eerst naar de Beats Studio geluisterd in de Media Markt, en naar mijn (leken)oren klonken ze best goed. Echter, wanneer ik hier lees dat je voor dat geld enorm veel beter kan krijgen dan wil ik daar serieus naar kijken. Ik heb alleen wat moeite met geschikte alternatieven vinden. Zeker als het aankomt op het designaspect. Het design van Beats spreekt mij erg aan alleen ik vind de audiokwaliteit ook erg belangrijk. Daarom ben ik wel bereid hier wat op in te leveren ten behoeve van de geluidskwaliteit, maar ik wil ook niet met twee autobanden op mijn hoofd lopen. Ook vond ik het draagcomfort echt geweldig. Ze zaten goed gesloten rondom mijn (beetje grote) hoofd zonder te beklemmen.

De criteria zijn dan ongeveer:
-Gesloten klankkast (in verband met dat ik ze ook wil dragen in het OV en zo)
-Goede allround audiokwaliteit (ik ben niet genrespecifiek)
-Mooi design
-Goed comfort
-Flexibel budget (tot ± €250)

Ik heb zelf ook al heel veel gezocht, maar nog niet echt wat kunnen vinden. Tot nu toe vond ik de Denon D1100, alleen die vind ik eerder 'niet lelijk' dan 'mooi'.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 14:27
Ik gebruik zelf de AKG K518 DJ voor onderweg. Hij is vrij klein en is makkelijk mee te nemen. Daarnaast ben ik zelf erg te spreken over de geluidskwaliteit, zeker voor het geld:
pricewatch: AKG K 518 DJ (Zwart)

Anders kan je kijken naar de Grado SR60i or de SR80i, die schijnen ook erg goed te zijn, maar het draagcomfort van Grado is wel minder. Daarnaast zijn die ook open.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZodiacQ
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 27-01 20:51
Wat dacht je van de B&W P5 speakers. (Zelf heel tevreden van) en zou wel eens net in jouw budget kunnen vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:33
Wellicht heb je hier iets aan, hierin worden gesloten headphones getest o.a. de Beats:

http://www.headfonia.com/...-750dj-k181dj-and-dj1pro/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesurfingalien
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 12:16
Best lastige criteria, vooral omdat het design ook redelijk meeweegt.

Wat jij zoekt valt in de categorie van studio-hoofdtelefoons, en die zijn veelal gemaakt op stevigheid, en de looks doen er dan niet zo veel toe.

Nu heb ik de Beats nooit beluisterd dus kan ik daarover niets zeggen, maar volgens mij heeft de Studio die jij mooi vind ook active noise canceling. Dat maakt een hoofdteleffon een stuk duurder.

Wat ik zou doen als ik jou was is eens gaan luisteren naar een paar hoofdtelefoon in dezelfde prijsklasse. Dan weet je in ieder geval hoe de klank van de Beats zich tot anderen verhouden. Als het voor jou weinig verschil maakt, dan kan je jezelf een hoop zoekwerk besparen, en haal je gewoon de Beats.

Peter

“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kapiteiniglo
  • Registratie: April 2009
  • Niet online

Kapiteiniglo

Kapiteinigloo

pricewatch: Beyerdynamic DT 660 (Zwart) <-- deze bevallen mij uitstekend.. en tjah design is natuurlijk persoonlijk.

Scientia potentia est

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328247

Design-audio heeft, technisch beschouwd, meestal een slechte prijskwaliteitsverhouding. Een Beats kost € 299,- en voor hetzelfde geld koop je ook een TOP hoofdtelefoon als de Beyerdynamic DT 990 Edition. Dan heb je ook meer waar voor je geld. Daarnaast heb je er ook meer draagcomfort bij. Design-audio is een psychologische kwestie, Men maakt iets zo mooi, dat jij het zult kopen. Meer niet. De bouwkwaliteit is veel zeer matig. Muziek kwalitatief goed weergeven is dan ook niet het belangrijkste. Kijk maar naar Bose.

Altenatieven zul je dan ook niet gemakkelijk vinden. Tenzij je van mening veranderd en design niet meer zoveel mee laat wegen. Dat zie ik nog zo snel niet gebeuren. Daarom kun je dus maar beter die Beats kopen. Ook kun je overwegen om via Ebay een fake Beats te kopen. Dan ben je al voor zo’n 165 Dollar klaar. Het verschil met een echte Beats valt toch niet op.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 06-11-2011 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArmouredSPony
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-06 11:19

ArmouredSPony

ArmouredSpacePony

Ik zou zeggen kijk hier eens rond: http://www.head-fi.org/ momenteel staan hier vrijwel enkel posts van: "Oh, ik heb dat gekocht en het klinkt best lekker." Voor een flexibel budget kun je echter iets veel beters krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 28-03 16:51
sennheiser hd25-1 II

had dezelfde eisen die jij hebt. met de velours oorkussentjes luistert hij zeer fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken-dj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 23:59

ken-dj

Life is short break the rules

on ear:
pioneer hdj500
technics rp-dj1200

over ear :
sony mdrv
senheisser hd

zijn dj merken en je bent dan ook niet een van de duizenden met een beats by Dre

S23 > Tab S8 >  ATV 4K >  Airtags <  Macbook Pro M1 <  IPad  Iphone 12 PM< 14 PM <16 PM < Garmin Fenix Pro 6X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ken-dj schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:17:
zijn dj merken en je bent dan ook niet een van de duizenden met een beats by Dre
Tja, ook een overweging. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takkie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-05 21:56
Helaas heb ik ze zelf nog niet kunnen beluisteren, maar SOL Republic's Track HD schijnen echt meer dan het geld waard te zijn.
Kan niet wachten tot ze in Europa te vinden zijn. Prijs? $120,- !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uname -r
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22-01 14:24
Ik ben zelf ook zeer te spreken over de B&W P5. Het geluid is ook echt top, er zitten verschillende kabels bij. Zoals een kabel met controls voor de iPhone/iPod, gewone stereo kabel en nog een grote jackplug adapter. Ook zit er een fancy carrying pouch bij. Het zit ook lekker, niet zwaar om je nek en je mist noise cancelling niet eens. Beste welke ik tot nu toe ben tegen gekomen. Is super degelijk in vergelijking tot de plastic hoofdbanden van e Beats by Dr. Dre die bekend staan te knappen.

Zelf had ik de Beats Solo, waarmee dit was gebeurd. Ik ging terug naar de Amac en in het systeem stond "Indien gebroken hoofdband, word nieuwe geleverd". Ook vond ik het gelijk niet helemaal top (te dof en te veel bas).
Vervolgens maar verkocht met erbij verteld te hebben dat er voorzichtig met het hoofdband omgegaan moet worden.
Beats studio vind ik te zwaar en vervelend om mee te zuilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Iedereen bedankt voor de antwoorden, ik heb er heel veel aan! Ik zal even een paar posts beantwoorden.
TheJVH schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:55:
Ik gebruik zelf de AKG K518 DJ voor onderweg. Hij is vrij klein en is makkelijk mee te nemen. Daarnaast ben ik zelf erg te spreken over de geluidskwaliteit, zeker voor het geld:
pricewatch: AKG K 518 DJ (Zwart)

Anders kan je kijken naar de Grado SR60i or de SR80i, die schijnen ook erg goed te zijn, maar het draagcomfort van Grado is wel minder. Daarnaast zijn die ook open.
Ik heb er even naar gekeken, maar ik ben eigenlijk wel bereid wat meer geld te investeren om zo beter spul te krijgen. Maar voor zijn prijs is het een goed product. Die laatste twee vallen af door open back.
ZodiacQ schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 19:55:
Wat dacht je van de B&W P5 speakers. (Zelf heel tevreden van) en zou wel eens net in jouw budget kunnen vallen.
Die had ik ook al gezien, en ik vind het prachtige dingen. Ik vind die echter nét wat te duur. Misschien ben ik wat te optimistisch geweest met het budget in de OP, ik zal het even aanpassen.
Cyclonist schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 22:57:
Wellicht heb je hier iets aan, hierin worden gesloten headphones getest o.a. de Beats:

http://www.headfonia.com/...-750dj-k181dj-and-dj1pro/
Bedankt, ik zal er zo even naar kijken.
thesurfingalien schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:34:
Best lastige criteria, vooral omdat het design ook redelijk meeweegt.

Wat jij zoekt valt in de categorie van studio-hoofdtelefoons, en die zijn veelal gemaakt op stevigheid, en de looks doen er dan niet zo veel toe.

Nu heb ik de Beats nooit beluisterd dus kan ik daarover niets zeggen, maar volgens mij heeft de Studio die jij mooi vind ook active noise canceling. Dat maakt een hoofdteleffon een stuk duurder.

Wat ik zou doen als ik jou was is eens gaan luisteren naar een paar hoofdtelefoon in dezelfde prijsklasse. Dan weet je in ieder geval hoe de klank van de Beats zich tot anderen verhouden. Als het voor jou weinig verschil maakt, dan kan je jezelf een hoop zoekwerk besparen, en haal je gewoon de Beats.

Peter
Ik merkte in mijn zoektocht over het internet voordat ik dit topic aanmaakte inderdaad dat het lastig zou worden. Of ze klinken goed en zien er niet uit, of ze zien er goed uit en zijn verschrikkelijk duur. Misschien moet ik inderdaad maar gewoon eens gaan luisteren.
martijn--g schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:42:
pricewatch: Beyerdynamic DT 660 (Zwart) <-- deze bevallen mij uitstekend.. en tjah design is natuurlijk persoonlijk.
In mijn zoektocht zag ik die ook een paar keer aanbevolen worden. Ik vind hem alleen niet zo mooi.
Anoniem: 328247 schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:12:
Design-audio heeft, technisch beschouwd, meestal een slechte prijskwaliteitsverhouding. Een Beats kost € 299,- en voor hetzelfde geld koop je ook een TOP hoofdtelefoon als de Beyerdynamic DT 990 Edition. Dan heb je ook meer waar voor je geld. Daarnaast heb je er ook meer draagcomfort bij. Design-audio is een psychologische kwestie, Men maakt iets zo mooi, dat jij het zult kopen. Meer niet. De bouwkwaliteit is veel zeer matig. Muziek kwalitatief goed weergeven is dan ook niet het belangrijkste. Kijk maar naar Bose.

Altenatieven zul je dan ook niet gemakkelijk vinden. Tenzij je van mening veranderd en design niet meer zoveel mee laat wegen. Dat zie ik nog zo snel niet gebeuren. Daarom kun je dus maar beter die Beats kopen. Ook kun je overwegen om via Ebay een fake Beats te kopen. Dan ben je al voor zo’n 165 Dollar klaar. Het verschil met een echte Beats valt toch niet op.
Met dit feit werd ik inderdaad veelvuldig geconfronteerd in mijn zoektocht. Wanneer er design is, wordt er veelal ingeleverd op andere aspecten of zijn de koptelefoons erg prijzig. Daarom laat ik de criteria 'mooi design' steeds meer veranderen in 'acceptabel design' of 'niet lelijk'.
r.brands schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:23:
sennheiser hd25-1 II

had dezelfde eisen die jij hebt. met de velours oorkussentjes luistert hij zeer fijn.
Een echte klassieker, zo heb ik gelezen. Die vind ik ook relatief nog wel kunnen qua design, dus dit is zeker eentje die ik overweeg. Met name de zeer positieve reviews hebben mij enthousiast gemaakt over dit model.
takkie.com schreef op zondag 06 november 2011 @ 13:31:
Helaas heb ik ze zelf nog niet kunnen beluisteren, maar SOL Republic's Track HD schijnen echt meer dan het geld waard te zijn.
Kan niet wachten tot ze in Europa te vinden zijn. Prijs? $120,- !
Ik heb even wat rondgezocht, maar ze krijgen overwegend wel de kritieken die Beats ook krijgt; punchy bass, en dus niet geschikt voor iedere muzieksoort. Dat is niet wat ik zoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesurfingalien
  • Laatst online: 12:16
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je zoveel belang hecht aan een MOOIE hoofdtelefoon...

Iets anders is dat het wellicht (ik weet niet waar je woont) niet altijd even verstandig is om met een dergelijke tóch redelijk opvallende koptelefoon rond te lopen. Waarschijnlijk is dit een non-issue, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Als je van het mooie af wil stappen is een Sennheiser HD 380 Pro misschien wel wat. Niet te duur (rond de EUR 100,-) en hij klinkt behoorlijk goed, zij het dat het géén verfijnd geluid is zoals bijvoorbeeld bij een HD 600. Maar voor openbaar vervoer (ik gebruik hem zelf graag voor in het vliegtuig) is het wat mij betreft een aanrader.

Peter

“We are the AudioDrones. Lower your skepticism and surrender your wallets. We will add your cash and savings to our own. Your mindset will adapt to service us. Resistance is futile.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
thesurfingalien schreef op zondag 06 november 2011 @ 15:47:
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig waarom je zoveel belang hecht aan een MOOIE hoofdtelefoon...

Iets anders is dat het wellicht (ik weet niet waar je woont) niet altijd even verstandig is om met een dergelijke tóch redelijk opvallende koptelefoon rond te lopen. Waarschijnlijk is dit een non-issue, maar een gewaarschuwd mens telt voor twee.

Als je van het mooie af wil stappen is een Sennheiser HD 380 Pro misschien wel wat. Niet te duur (rond de EUR 100,-) en hij klinkt behoorlijk goed, zij het dat het géén verfijnd geluid is zoals bijvoorbeeld bij een HD 600. Maar voor openbaar vervoer (ik gebruik hem zelf graag voor in het vliegtuig) is het wat mij betreft een aanrader.

Peter
Omdat het iets is wat ik niet binnenhuis zal gebruiken maar voornamelijk onderweg. Ik weet dat niet iedereen daar waarde aan hecht, maar ik loop dan liever rond met iets wat visueel ook aantrekkelijk is. Net als met kleren; de een geeft hartstikke veel geld uit aan wat ze mooi vinden, en de ander kijkt naar het praktisch doel of loopt met een t-shirt met weerwolven er op.

Ik zal eens kijken naar die Sennheiser.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 17:26
r.brands schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:23:
sennheiser hd25-1 II

Deze kan ik ook zeer aanbevelen. Daarnaast is het ook een degelijke hoofdtelefoon en relatief klein, waardoor deze minder opvallend is dan de goedkope Sennheiser's. Ook kun je kiezen hoe je deze draagt, namelijk met één dikke band of twee smalle banden op je hoofd. Als laatst vind ik het een groot voordeel dat alles ook (relatief makkelijk) te vervangen is aan de hoofdtelefoon. Dit heeft het voordeel dat je bij mankementen niet per se een nieuwe hoeft aan te schaffen, maar dat je gewoon losse onderdelen kunt vervangen.

En natuurlijk is het geluid gewoon goed :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 06-06 05:36
Ik vind deze er persoonlijk ontzettend gaaf uit zien :) en het geluid is ook niet mis :) helaas wel open klankkast maar ik wou hem toch maar even vermelden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-06 14:27
Als je het formaat niet erg vind (volgens mij is hij ongeveer even groot als die eerder genoemde beyerdynamic):
http://www.headphone.com/headphones/denon-ah-d2000.php

Denon AH-D2000. Persoonlijk vind ik het qua uiterlijk echt een super design, misschien een van de mooiste headphones die ik heb gezien. Daarnaast is het geluid top, diepe mooie bas maar ook een hele grote soundstage :) . Nadeel is dat hij zwaar en groot is ;) . Hij is op Ebay te vinden voor +/- 230 euro (voor die prijs heb ik hem iig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilsepils
  • Laatst online: 06-06 05:36
TheJVH schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:15:
Als je het formaat niet erg vind (volgens mij is hij ongeveer even groot als die eerder genoemde beyerdynamic):
http://www.headphone.com/headphones/denon-ah-d2000.php

Denon AH-D2000. Persoonlijk vind ik het qua uiterlijk echt een super design, misschien een van de mooiste headphones die ik heb gezien. Daarnaast is het geluid top, diepe mooie bas maar ook een hele grote soundstage :) . Nadeel is dat hij zwaar en groot is ;) . Hij is op Ebay te vinden voor +/- 230 euro (voor die prijs heb ik hem iig).
T formaat van de prijs is alleen denk ik ook iets te als je hem niet op Ebay koopt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wicked-Game
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 06-06 17:11
Ultrasone PRO650/PRO750 is ook een optie.

Solarpanel PVOutput: ParkzichtSolar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48051

Zelf ook erg blije eigenaar van een Sennheiser HD II, alsook een Beats Studio. Sennheiser is en blijft mijn favoriet :)

Als je de styling een tikkeltje saai vindt, ga dan voor de special Adidas edition :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZipperJR
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 03-06 17:10
Ik zou ook zeker eens een kijkje nemen naar de V-moda Crossfade LP.
Zelfde insteek als de Beats, stijlvol design en (redelijk) goed geluid. Voordeel t.o.v. de beats is dat de Crossfade voor groot gedeelte uit metaal is opgebouwd en dus vrijwel onverwoestbaar is.

Geluid is zeer degelijk (met name dance/trance/club etc of metal). Redelijk bass heavy geluid maar ook mooie mids en highs (alhoewel soms de bass iets overstemd als je andere genres dan hierboven beschreven luistert).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Bedankt voor de tips iedereen! Ik ben vandaag even in een paar winkels wezen kijken en mijn voorlopige keuze is gevallen op de Sennheiser HD25-1. Het design is niet topnotch (zeg maar gerust doodsaai), maar gezien zijn compacte vormgeving en hysterisch lovende reviews kan ik daar dan wel goed mee leven.

Iedere suggestie die hier geleverd wordt bekijk ik trouwens hoor, ik heb alleen niet de tijd om overal om te reageren. :+ Als er nog iets is waar ik echt even naar moet kijken, laat het weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naarden 4ever
  • Laatst online: 06-06 09:42
Met een Shure zit je altijd goed ;) Zelf en ook een van mijn vrienden (heeft de Shure oortjes van 235 euro, een Shure koptelefoon van 115 en sportoortjes van ook zo'n bedrag) en ze zijn erg goed. Alleen wel moeilijk in je oren te krijgen de eerste keren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Mooi om te lezen.

Even offtopic: weet iemand een goede aansluiting zodat ik mn hoofdtelefoon ook in het vliegtuig kan gebruiken en niet slechts in een oor geluid ontvang.

Dank (vind het zonde om hier nieuw topic over te beginnen; ebay.uk/dealextreme al gekeken maar lijkt me crap)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

r.brands schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:45:
Mooi om te lezen.

Even offtopic: weet iemand een goede aansluiting zodat ik mn hoofdtelefoon ook in het vliegtuig kan gebruiken en niet slechts in een oor geluid ontvang.
Afhankelijk van het vliegtuig kun je tegenkomen:
• Standaard 3.5mm mini-jack (geen adapter nodig)
• Standaard 6.3mm jack (adapter nodig, zit meestal bij je hoofdtelefoon)
• Dual mono 3.5mm mini-jack (adapter nodig, zit soms bij je hoofdtelefoon maar meestal niet; verkrijgbaar bij de gadgetwinkels op Schiphol)
• Dual mono pneumatisch (als je dat tegenkomt wil ik weten waar 't is :P)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

CyBeR schreef op maandag 07 november 2011 @ 17:48:
[...]

Afhankelijk van het vliegtuig kun je tegenkomen:
• Standaard 3.5mm mini-jack (geen adapter nodig)
• Standaard 6.3mm jack (adapter nodig, zit meestal bij je hoofdtelefoon)
• Dual mono 3.5mm mini-jack (adapter nodig, zit soms bij je hoofdtelefoon maar meestal niet; verkrijgbaar bij de gadgetwinkels op Schiphol)
• Dual mono pneumatisch (als je dat tegenkomt wil ik weten waar 't is :P)
Hele oude Lufthansa-kisten hebben vaak ook nog wel een 5-polige DIN Wúrfel aansluiting. :P

Wikipedia: Bestand:Din-Steckertypen.png

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 328247 op 07-11-2011 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.brands
Dank. Dus geen tips waar ik die dingen kan kopen?

Vlieg meestal met klm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 04-06 17:02
Ik lees erg veel antwoorden hier die een duidelijk voorbeeld van "in het land van de blinden..." zijn. Als je je even verdiept in hoofdtelefoons kom je er al snel achter dat merken als Beats, Bose, Skullcandy, Wesc, Nixon etc absoluut geen goede geluidskwaliteit voor het geld bieden en voornamelijk uit slimme, hippe marketing bestaan. De Beats zijn een van de meest verkochte hoofdtelefoons van het moment, maar dit heeft NIETS met het geluid zelf te maken. De geluidskwaliteit van de Beats is ongeveer 50/60 euro waard. De rest is marketing.

Goede opties in het gesloten/portable segment zijn:

- Sennheisher HD25-1 II
- Beyerdynamic DT1350
- AKG K181
- V-Moda M80 (NIET de LP)
- Ultrasone 580
- Audio Technica ATH-M50

Check deze thread voor een erg goede resource: http://www.head-fi.org/t/...n-ah-d1100-added-10-30-11

[ Voor 6% gewijzigd door Negakinu op 08-11-2011 14:02 ]

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

r.brands schreef op maandag 07 november 2011 @ 19:57:
Dank. Dus geen tips waar ik die dingen kan kopen?

Vlieg meestal met klm.
Ik heb er wel 's een bij Capri op schiphol gekocht.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Afbeeldingslocatie: http://www.head-fi.org/image/id/1924609/width/2202/height/4700/flags/LL

;)

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
alleen schande dat shure er niet tussen staat. De kabels zijn superdik maar de bouwkwaliteit is echt supergoed van shure. Veel beter dan die Monstercable troep...

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Bedankt voor het duidelijke overzicht :). Let wel dat de Sennheiser HD25-1 II al voor ongeveer 130 tot 150 euro te krijgen valt. Dat zou ongeveer uitkomen op 180$. Zou het gemiddelde dus nog meer omhoog kunnen brengen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kellhus
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-03 06:08
He, zelfs mijn Creative Aurvana Live staat daar tussen, die kom ik echt nooit tegen in het 'echt' ;)

Die 9,5 voor comfort kan ik overigens beamen, zit heerlijk, zelfs na een paar uur gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

alex3305 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 15:55:
[...]

Bedankt voor het duidelijke overzicht :). Let wel dat de Sennheiser HD25-1 II al voor ongeveer 130 tot 150 euro te krijgen valt. Dat zou ongeveer uitkomen op 180$. Zou het gemiddelde dus nog meer omhoog kunnen brengen :+.
Ik vind de waardering voor de HD25 zwaar overtrokken. Het is een cheapy bouwsel. Bovendien is het een supra-aurale (op het oor) hoofdtelefoon, matig draagcomfort en geluidslekkage. Dat dit verhikel mateloos populair is, ligt meer dat het heel hard kan op een iPod. Dat is ook alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Anoniem: 328247 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:10:
[...]

Ik vind de waardering voor de HD25 zwaar overtrokken. Het is een cheapy bouwsel. Bovendien is het een supra-aurale (op het oor) hoofdtelefoon, matig draagcomfort en geluidslekkage. Dat dit verhikel mateloos populair is, ligt meer dat het heel hard kan op een iPod. Dat is ook alles.
Ja, want iedereen die mobiel muziek luistert heeft een iPod 8)7. Dat jij de waardering zwaar overtrokken vind is jouw mening, maar ik heb nog geen betere hoofdtelefoon gevonden in dezelfde prijsklasse!

Ook het draagcomfort vind ik erg goed. Het ding zit gewoon lekker en kan ik best een langere tijd ophouden. Geluidslekkage is nagenoeg niet aanwezig bij fatsoenlijke volumeniveau's. Ook omgevingsgeluiden zijn gewoonweg verdwenen met dit deze hoofdtelefoon.

Als laatste vind ik ook de geluidskwaliteit ontzettend goed voor een gesloten hoofdtelefoon. Zowel zuiver als met een eq.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negakinu
Anoniem: 328247 schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:10:
[...]

Volgens mij heb je een andere hoofdtelefoon in gedachten. De HD25 is al bijna 20 jaar industrie standaard in televisie, film en audio. Juist vanwege de bouwkwaliteit, geluidskwaliteit en de geluidsisolatie. Ik heb redelijk wat hoofdtelefoons voorbij zien komen en de HD25-1 II is echt goed vergeleken bij andere modellen in de prijsklasse.

too old, too cold

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Je zegt dat je over-the-ear headphones wilt omdat je in het OV de omgeving niet wilt storen.
Als dat het criteria is, zou ik ook eens hard gaan nadenken over echt goed passende in-ears.

Ik durf te wedden dat de Sennheiser IE8's die ik nu gebruik beter klinken dan 99% van over-the-ear modellen. 100% geluidsdicht in je oor en een soundstage/bass waar je bang van wordt. Bovendien kan je ook nog eens de bass op je dop handmatig instellen/finetunen.

Kijk als de andere reden is dat je fashionable wilt zijn met flinke (lompe :P) headphones om je nek, dan moet je deze post maar verder vergeten. Maar als jij denkt dat over-the-ears beter klinken als in-ears, dan moet je nog een nieuwe wereld ontdekken ;)

Sennheiser IE8

Tip: Kijk eens rond in het Head-Fi Forum (Voor full-size en in-ears)

[ Voor 13% gewijzigd door bitpixl op 09-11-2011 16:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Florinsz
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-05 23:20
Als je van het uiterlijk van de Beats van Dre houdt, zou ik zeker ook eens kijken naar de HDJ-2000 van Pioneer. Ultieme bouwkwaliteit (Magnesiumlegering), gesloten, opvouwbaar, super geluidskwaliteit en verwijderbare kabel. Heb hem nu al zo'n 2 jaar, amper krasjes en heb hem elke dag met plezier op :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Armada.
Wederom iedereen bedankt voor de tips. Hoewel ik niet op iedereen reageer, ga ik zeker iedere suggestie na.
Bitbron schreef op woensdag 09 november 2011 @ 16:32:
Je zegt dat je over-the-ear headphones wilt omdat je in het OV de omgeving niet wilt storen.
Als dat het criteria is, zou ik ook eens hard gaan nadenken over echt goed passende in-ears.

Ik durf te wedden dat de Sennheiser IE8's die ik nu gebruik beter klinken dan 99% van over-the-ear modellen. 100% geluidsdicht in je oor en een soundstage/bass waar je bang van wordt. Bovendien kan je ook nog eens de bass op je dop handmatig instellen/finetunen.

Kijk als de andere reden is dat je fashionable wilt zijn met flinke (lompe :P) headphones om je nek, dan moet je deze post maar verder vergeten. Maar als jij denkt dat over-the-ears beter klinken als in-ears, dan moet je nog een nieuwe wereld ontdekken ;)

Sennheiser IE8

Tip: Kijk eens rond in het Head-Fi Forum (Voor full-size en in-ears)
Ik moet bekennen dat ik met het idee zat dat een high-end koptelefoon beter is dan een high-end IEM. Ik prefereer IEM's boven koptelefoons, by far zelfs, maar ik wist niet dat ze aan elkaar konden meten. Nu ik er over nadenk eigenlijk geen idee waarom, misschien door het formaat van beiden. Ik zal er eens naar kijken, bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Laatst online: 11:40
Wil je thread niet hijacken, maar weet iemand een plek (liefste NH of Utrecht of zo, bereikbaar met OV) waar ik koptelefoons kan proberen? Loop nu al jaren door winkels als Media Markt, maar die heeft echt niks. Laatst wel een verkoper gevonden die Shure had aangeraden aan z'n chef.
Maar ik wil graag een keer een Beyerdynamic of Denon van rond de 150 euro proberen. Probleem is dat ik ze nergens kan vinden. Of er is een paar dagen levertijd, of een winkel heeft maar 1 van de 10 waar ik me interesseer, etc. Liefste dan gelijk ook maar 1 met redelijke prijzen, zodat ik 'm meteen mee kan nemen als hij echt bevalt :+
Thanks!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

• Negakinu
Feedback heeft flink wat hoofdtelefoons op voorraad. In Rotterdam hangen Beyerdynamic DT770, DT880, DT990 en modellen van Ultrasone, Sennheiser, AKG, Pioneer... Let wel, voornamelijk monitor en DJ modellen. Nu zijn de meeste goede monitor hoofdtelefoons ook erg geschikt voor de muziekliefhebber maar merken als Grado, Denon en Audio Technica zullen ze niet hebben. Ik zelf lees gewoon stapels reviews, bestel internationaal en als het model me niet bevalt stuur ik hem binnen een week weer terug. Ik koop en verkoop ook veel via Head-Fi.

Headsound.de is ook een optie aan het worden. Ze gaan nu Fischer Audio hoofdtelefoons distribueren. Vooral de FA-002, FA-003, FA-006 en FA-011 zijn erg interessant.

too old, too cold

• Ample Energy
  • Laatst online: 11:40
Bedankt, ga ik daar binnenkort heen!

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tricq
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 09-08-2024
Sennheiser HD-25II. Superlicht en bij lang gebruik in hitte of kou nogsteeds lekker comfy. Geluidskwaliteit ben ik zwaar over te spreken aangezien hij het geluid niet tot weinig kleurt. Erg goed in het laag, maar niet opgepompt. Als je de basisversie haalt heb je een gewoon snoer van een meter, je zou eventueel kunnen kiezen voor krulsnoer maar buiten dj gebruik om is dat onhandig: lastig op te bergen in je jaszak :P . Je kan dus iig je snoer makkelijk verwisselen, ook bij kabelbreuk ed. Ik heb de mijne nu al ruim en jaar en ik zou niets anders meer willen :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Seers
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23-05 23:30
Armada. schreef op woensdag 09 november 2011 @ 19:25:

[...]
Ik moet bekennen dat ik met het idee zat dat een high-end koptelefoon beter is dan een high-end IEM. Ik prefereer IEM's boven koptelefoons, by far zelfs, maar ik wist niet dat ze aan elkaar konden meten. Nu ik er over nadenk eigenlijk geen idee waarom, misschien door het formaat van beiden. Ik zal er eens naar kijken, bedankt!
Met IEM heb je wel degelijk problemem waar je met koptelefoons geen last of veel minder last van hebt. Ik zou zeker durven beweren dat voor normale applicaties een high-end koptelefoon beter is dan een high-end IEM.
Pagina: 1