Iedereen bedankt voor de antwoorden, ik heb er heel veel aan! Ik zal even een paar posts beantwoorden.
TheJVH schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:55:
Ik gebruik zelf de AKG K518 DJ voor onderweg. Hij is vrij klein en is makkelijk mee te nemen. Daarnaast ben ik zelf erg te spreken over de geluidskwaliteit, zeker voor het geld:
pricewatch: AKG K 518 DJ (Zwart)
Anders kan je kijken naar de Grado SR60i or de SR80i, die schijnen ook erg goed te zijn, maar het draagcomfort van Grado is wel minder. Daarnaast zijn die ook open.
Ik heb er even naar gekeken, maar ik ben eigenlijk wel bereid wat meer geld te investeren om zo beter spul te krijgen. Maar voor zijn prijs is het een goed product. Die laatste twee vallen af door open back.
Die had ik ook al gezien, en ik vind het prachtige dingen. Ik vind die echter nét wat te duur. Misschien ben ik wat te optimistisch geweest met het budget in de OP, ik zal het even aanpassen.
Bedankt, ik zal er zo even naar kijken.
thesurfingalien schreef op zondag 06 november 2011 @ 10:34:
Best lastige criteria, vooral omdat het design ook redelijk meeweegt.
Wat jij zoekt valt in de categorie van studio-hoofdtelefoons, en die zijn veelal gemaakt op stevigheid, en de looks doen er dan niet zo veel toe.
Nu heb ik de Beats nooit beluisterd dus kan ik daarover niets zeggen, maar volgens mij heeft de Studio die jij mooi vind ook active noise canceling. Dat maakt een hoofdteleffon een stuk duurder.
Wat ik zou doen als ik jou was is eens gaan luisteren naar een paar hoofdtelefoon in dezelfde prijsklasse. Dan weet je in ieder geval hoe de klank van de Beats zich tot anderen verhouden. Als het voor jou weinig verschil maakt, dan kan je jezelf een hoop zoekwerk besparen, en haal je gewoon de Beats.
Peter
Ik merkte in mijn zoektocht over het internet voordat ik dit topic aanmaakte inderdaad dat het lastig zou worden. Of ze klinken goed en zien er niet uit, of ze zien er goed uit en zijn verschrikkelijk duur. Misschien moet ik inderdaad maar gewoon eens gaan luisteren.
In mijn zoektocht zag ik die ook een paar keer aanbevolen worden. Ik vind hem alleen niet zo mooi.
Anoniem: 328247 schreef op zondag 06 november 2011 @ 12:12:
Design-audio heeft, technisch beschouwd, meestal een slechte prijskwaliteitsverhouding. Een Beats kost € 299,- en voor hetzelfde geld koop je ook een TOP hoofdtelefoon als de Beyerdynamic DT 990 Edition. Dan heb je ook meer waar voor je geld. Daarnaast heb je er ook meer draagcomfort bij. Design-audio is een psychologische kwestie, Men maakt iets zo mooi, dat jij het zult kopen. Meer niet. De bouwkwaliteit is veel zeer matig. Muziek kwalitatief goed weergeven is dan ook niet het belangrijkste. Kijk maar naar Bose.
Altenatieven zul je dan ook niet gemakkelijk vinden. Tenzij je van mening veranderd en design niet meer zoveel mee laat wegen. Dat zie ik nog zo snel niet gebeuren. Daarom kun je dus maar beter die Beats kopen. Ook kun je overwegen om via Ebay een fake Beats te kopen. Dan ben je al voor zo’n 165 Dollar klaar. Het verschil met een echte Beats valt toch niet op.
Met dit feit werd ik inderdaad veelvuldig geconfronteerd in mijn zoektocht. Wanneer er design is, wordt er veelal ingeleverd op andere aspecten of zijn de koptelefoons erg prijzig. Daarom laat ik de criteria 'mooi design' steeds meer veranderen in 'acceptabel design' of 'niet lelijk'.
Een echte klassieker, zo heb ik gelezen. Die vind ik ook relatief nog wel kunnen qua design, dus dit is zeker eentje die ik overweeg. Met name de zeer positieve reviews hebben mij enthousiast gemaakt over dit model.
Ik heb even wat rondgezocht, maar ze krijgen overwegend wel de kritieken die Beats ook krijgt; punchy bass, en dus niet geschikt voor iedere muzieksoort. Dat is niet wat ik zoek.