Toon posts:

format d: ipv format c:

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
een van mijn huisgenoten heeft hier bij een andere huisgenoot de c-schijf geformatteerd om windows opnieuw te installeren, want dat draaide vierkant....althans dat dacht hij..hij heeft een win95 bootdiskette gebruikt, die geen FAT32 kent, en zo is blijkt dus de d-schijf geformatteerd te zijn met zo ongeveer 300 blz getypte bladzijden, die de slachtoffer-huisgenoot/computerleek niet gebackupt heeft.

kent iemand een progje om dit weer terug te kijgen?

Verwijderd

Vroeger had je het progje unformat (ik dacht vanaf dos 5.0), maar ik vrees dat je je data nu gewoon kwijt bent :'(. Er is nog 1 klein kansje. Als je een quickformat hebt gedaan, dan ligt alleen je FAT eraf. Er zijn programma's die de copy van die FAT kunnen terugzetten. Met PCTOOLS kon dat bijvoorbeeld, maar dat programma is geloof ik ook uitgestorven met de komst van Windows.

Verwijderd

Je kunt het misschien proberen met unerase uit norton utilities, maar dat is geloof ik vooral voor gedelete bestanden, niet voor geformatteerde. En er is inderdaad een commando unformat. Maar in windows ME is dat iig niet meer aanwezig... misschien in een andere versie van windows.

Succes

• PokkeNoise
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Powerquest Lost & Found misschien ?

:7

? weet jij wat.

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-04 08:47
die gast die per ongeluk format d: heeft gedaan moet gewoon die 300blz weer typen...

wie het niet goed kan moet het maar voelen :)

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

Bij download.com kun je allerlei demoversies van data recovery progjes downloaden... Moet je maar even tussen kijken (zoeken op recover data ofzo). Recover98 lijkt me wel wat....of final data ofzo

• RgR
  • Laatst online: 05-05 12:52

RgR

Powerquest Lost and Found is echt een goede oplossing hiervoor. Het programma zoekt je hele harde schijf af en laat zien welke bestanden hij kan redden (als je na de format niks meer op de schijf hebt geschreven is waarschijnlijk alles terug te halen!). Het duurt even, maar beter dan 300 blz opnieuw tiepen. Het heeft mij al een aantal keer uit de brand geholpen...

Verwijderd

Topicstarter
powerquest verkoopt dat blijkbaar niet meer..iemand een idee hoe er nog aan te komen?

• PsYgHo
  • Laatst online: 04-05 00:28
teramizu beste wat eris, kan een pposje (10uur) duren, maar krijgt gemmideld toch 995 weer terug, je kan hem ook laten zoeken en dan kiezen wat je terug wilt hebben.. erg hadig.. maar moeilijk te vinden. ik heb hem wel. van de zaak bij ons.. heb zelf een full fumctional test versie, en ik TEST wat af >:)

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• PokkeNoise
  • Laatst online: 15-08-2023

PokkeNoise

leesbaar met bril

Op woensdag 21 maart 2001 19:42 schreef hampel het volgende:
powerquest verkoopt dat blijkbaar niet meer..iemand een idee hoe er nog aan te komen?
zonder email adres of ICQ erg moeilijk denk ik. :)

? weet jij wat.

Verwijderd

En daarom staat er de doodstraf op aanraken van mijn PC. PC = Personal Computer. Dat gaat gewoon niet goed met meer volk op 1 pjoeter.

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-01 15:02
voor het fomat c: commando eerst het dir c: commando uitvoeren in het vervolg!

Lessen trekken voor de toekomst, zoals tegenwoordig gebruikelijk.

Houdoe

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 08:56
....of je maakt backups :) Lang leve de zipdrive.
Pagina: 1