Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows Upgrade Kit opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:13
Hallo,
Ik heb in 2009 een Upgrade Kit van Windows 7 besteld en geïnstalleerd, maar mijn pc begint vol te raken en langzamer te worden. Dus ik was van plan om Windows opnieuw te installeren. Maar is dit mogelijk met alleen een Upgrade-cd?

Hartelijk bedankt :)

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Ja, dat kan gewoon. Sterker nog dat MOET als je een verkeerde versie van Windows hebt draaien (b.v. Windows XP, of vista business als je een Home premium Windows 7 hebt)

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 22:16

M2M

medicijnman

Als ik me niet vergis moet er officieel een oud windows OS op je pc staan om de upgradekit geldig te maken. En waarschijnlijk is je huidige windows installatie een prima "oud windows OS". Ik zou je data backuppen en voor de grap eens van de update dvd booten. Kijken of je een custom installatie kunt doen die je cd-key accepteert.

Maar is het niet verstandig eens wat oude troep van je pc te gooien voor je je OS er opnieuw opgooit?

-_-

• N0EPie0910
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13:13
Allereerst, bedankt voor jullie reacties! :)
Als ik het goed begrijp is het dus gewoon mogelijk om met mijn upgrade-cd een nieuwe installatie te doen? (ik moest in 2009 upgraden van Vista Home Premium naar 7 Home Premium (allebei 32-bits)). Ik heb toen een clean-install gedaan (zo heet dat toch?), maar zou ik dan mijn huidige OS (7 Home Prem.) kunnen gebruiken als ''oud OS'' om er een clean-install op te zetten?

@M2M Ik heb inderdaad gister en vanochtend oude programma's van m'n computer verwijdert, en dat maakte hem al een stuk sneller in het opstarten, maar als ik Windows 7 opnieuw installeer, zal mijn computer dan nog (een klein beetje) sneller worden?

Ik ga proberen wat jullie zeiden, data backuppen en een custom installatie doen, maar daar zal ik wel ff voor moeten gaan zitten (weet niet zo veel van pc's).

Nogmaals bedankt voor jullie reactie!