Diverse Problemen met de HD6950

Pagina: 1
Acties:

• Mastermind--
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 13-02 20:50
Hallo GoT,

Ik heb diverse problemen met mijn nieuwe grafische kaart. Voordat ik begin zal ik eerst even een opsomming maken van mijn huidige systeem:

Intel Core 2 Quad Q6600 @ 2.4 (Niet overgeclocked, wel van plan)
Asus P5G41T-M LX Moederbord
Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9 8GB RAM geheugen
Sapphire HD6950 2GB Dirt 3 editie
Be!Quiet 550 Watt Dual-Rail voeding
Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB
Seagate Barcuda, 500 GB
Scythe Mugen 3
Cooler Master Elite 430 case

LG Flatron M227WD primaire display
HP w1907v secundaire display

Windows 7 Ultimate x64

Hier zijn de problemen die ik op dit moment overvindt:

1. Als ik een moinitor via HDMI aan sluit dat krijg ik zwarte borders rond mijn beeld. Ik kan dit met het upscale/downscale menu in het Catalyst Control Center wel zo instellen dat hij het volledige scherm inneemt. Echter worden op diverse threads die ik gelezen heb (niet allemaal, sommige hebben hetzelfde probleem) gezegd dat er geen kwailiteits verlies hoort te zijn. Echter is het beeld zo fuzzy en onscherp als wat als ik hem met HDMI aansluit. Zowel op de standaard downscale als op de door mij ingestelde 0% downscale.

Ik heb nu mijn twee monitoren (Main DVI-DVI en Secondairy VGA-DVI) met DVI aangesloten en het werkt perfect, op een klein probleem na (zie vraag 2). Echter is dit geen permanente oplossing aangezien ik mer dan twee monitoren wil gaan aansluiten, en ik hier dus ook de HDMI poorten bij nodig heb.

2. In de bovengenoemde setup, al weet ik vrijwel zeker dat ik hetzelfde probleem zag toen ik met HDMI aan het prutsen was, heb ik het probleem dat mijn kaart mijn monitor niet goed aan lijkt te sturen. De kleuren lijken niet helder, er hangt een lichte onscherpe gloed over het beeld, en erger nog, ik zie 'rillingen' over het scherm lopen.

3. Ik heb mijn nieuwe grafische kaart aangeschaft om Battlefield 3 op Ultra te kunnen spelen (ik heb Motion Blur uit) en hij speelt over het algemeen vloeiend en goed. Echter is er op een aantal kleine stukjes het probleem dat ik een GIGANTISCHE input lag lijk te hebben. Zo erg dat ik het ene moment vloeiend speel en dat het andere moment mijn mannetje niet reageerd en voor 30 seconde erna nog alle kanten uit blijf lopen.

Ik heb mijn oude nVidia drivers gedeinstalleerd via het Control Panel, en ik heb de laatste drivers van ATI gedownload.

Als jullie mij kunnen helpen met mijn problemen dan zou ik zeer dankbaar zijn.

-Mastermind

There is no real life, there is just AFK.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Het kunnen oude nvidia drivers zijn die roet in het eten gooien, of een virusscanner die aanslaat, of een autoupdate die begint te lopen. Zeer waarschijnlijk een software issue voor punt 3.

Zwarte balken bij gebruik van HDMI... Gooi CCC eens open en speel eens wat met resolutie instellingen. Gewoon de resolutie forceren die native op je LCD staat. Mogelijkheden zijn daar wel voor, in CCC.

Rillingen, verlopen kleuren... Fix eerst het reolutieprobleem eens. Vervolgens eens goed naar de kleurinstellingen in CCC of windows kijken, en zorgen dat de instellingen in de monitor zelf fatsoenlijk zijn. Als het probleem dan nog steeds aanwezig is, hebben we een ander issue. Zeker als het probleem verdwijnt als je een andere interface gebruikt.

-_-

• Mastermind--
Ik heb gisteren het hele CCC meerdere malen doorgelopen, overal stond bij elke monitor de resolutie goed ingesteld, ik weet dit zeker.

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Kun je op je main scherm, de input resolutie ergens bekijken? In het menu van je scherm misschien? Ergens gaat het mis. Je hebt een 1080P monitor, die ook native 1080P weer kan geven. Je zou dan geen balken of scaling issues moeten hebben. Gewoon 1 op 1 pixels mappen.

-_-

• Mastermind--
Update op probleem 2: Ik heb mijn monitor dmv Windows+P uitgezet, en nu weer aan. En het probleem is... *was* weg. Terwijl ik dit typte is het weer teruggekeerd.

Edit: Het probleem gaat af en toe weg en keert af en toe weer terug. Echter als ik dicht op mijn scherm kijk dat zie ik nog wel een diagonale rilling lopen. Hij is niet heel erg zichtbaar op de afstand die ik normaal van de monitor zit, maar je kán hem wel zien, en het is vrij irritant.

[ Voor 47% gewijzigd door Mastermind-- op 05-11-2011 12:57 ]

• Mastermind--
Ik heb het probleem niet op elke map. Ik heb het tot nu toe overal in de campaign gehad (zit nu in swordbreaker), en op bijna elke multiplayer map. Echter was er vanmiddag een map (Weet helaas de naam niet) waar ik geen last had van de input lag van probleem 3.

Voor de rest heb ik gevonden dat als ik zodra probleem 2 optreed op het Auto knopje van mijn secundaire monitor druk, het weg gaat. Ik denk dus dat de grafische kaart af en toe eens beslist om wat settings aan te passen.

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Update anders je monitor drivers en als je nog steeds zwarte randen hebt overscan gewoon in ccc. Ik had dat eerst nog niet gedaan en toen was screen blurry met hdmi maar wanneer ik hem overscande was ie gewoon scherp.

• Mastermind--
Ja dat is dus het probleem. Als ik de over/onderscan slider aanpas, en dan naar de juiste grootte hoort hij weer scherp en volledig functioneel te zijn, dat is ook het antwoord dat ik vindt op diverse threads.

Echter blijft bij mij het beeld fuzzy en onscherp, hoe hoog of laag ik de overscan ook zet, dat is dus het grote probleem.

• Ruffzz
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Een 6950 is niet genoeg om bf3 op ultra te spelen. Tenminste niet op mijn systeem. i52500k 8gb ram op 1080p

• Mastermind--
Een 6950 met 2GB niet?

Verwijderd

Zwarte randen bij HDMI heb ik ook last van op mijn 24 inch 1080p scherm, en dat met het gamesysteem van september. Ik heb alles geprobeerd, niets heeft de randen weggehaald. Ik heb maar de DVI kabel erin gestoken, nu is het scherm wel volledig gevuld.

• Chibi2k
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-02 18:40

Chibi2k

www.radicalbirds.nl

Ruffzz schreef op zondag 06 november 2011 @ 14:30:
Een 6950 is niet genoeg om bf3 op ultra te spelen. Tenminste niet op mijn systeem. i52500k 8gb ram op 1080p
dan is wat niet goed aan jou setup. Want ik heb hier een 6950 2gb met bijna gelijkbare setup en kan met gemakt alles op ultra draaien met een gemiddeld fps van 50-60

Radical Birds

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:19
Chibi2k schreef op zondag 06 november 2011 @ 16:36:
[...]

dan is wat niet goed aan jou setup. Want ik heb hier een 6950 2gb met bijna gelijkbare setup en kan met gemakt alles op ultra draaien met een gemiddeld fps van 50-60
op 1080p komt de 6950 echt niet verder dan 40fps gemiddeld, en meestal rond de 30-35.

• Mastermind--
40 FPS noem ik goed speelbaar. Dat verschilt natuurlijk per persoon. Maar alles boven de 30 FPS voelt voor mij vlot aan.

Maar goed, laten we terug on-topic gaan.

Het zou fijn zijn als iemand een mogelijke oplossing heeft. Want door alleen dat overscale slidertje aan te passen blijft de helft van het probleem nog steeds bestaan. Ja, de zwarte randen zijn dan weg, maar het beeld is zo onscherp en fuzzy als het maar zijn kan.

Ik heb ovregens van probleem twee geen last meer gehad.

Probleem 1&3 zijn wijd bekent bij meerdere mensen, maar de meest voorkomende oplossingen hebben bij mij dusver nog niet gewerkt.

Verwijderd

trap bf3 is op high kijk dan eens als je het dan nog hebt
ik had ook met ultra lag en met high niet terwijl ik geen verschil zie
en ik doe het trouwens wel met de 6850 ;)

• Mastermind--
Als ik alleen mijn Keyboard gebruik op de laggende gedeelte draait alles perfect. Echter zodra ik mijn muis aanraak gaat alles de mist in en treed het probleem (3) op.

Heeft iemand hier ervaring mee?

• Dnomaid
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-02 17:18
Bij het lezen van je verhaal was het eerste dat bij mij opkwam een defecte HDMI kabel. Heb je die wel eens ergens anders getest?

Je spreekt ook over je nieuwe grafische kaart. Was de oude toevallig een NVidia? Misschien eens je drivers volledig weghalen met Driver Cleaner (Sweeper?), en dan nog eens opnieuw installeren?

• Mastermind--
Ja, de HDMI kabel is goed, ik heb deze getest, ook heb ik andere kabels geprobeerd.

De Oude was inderdaad nVidia, ik heb deze gedeinstalleerd volgens hun instructies (via het controle paneeel).

Ik zal zo in safe mode booten en dan Driver Sweeper draaien, en dan de AMD drivers opnieuw installeren.

• Mastermind--
Driver sweeper -> Reinstall AMD drivers, die van mijn muis dit keer niet gedownload en geinstalleerd, maar standaard MS drivers geinstalleerd en hopla!

Werkt nu naar behoren :)

Pagina: 1