iTunes wifi sync in een Windows guest op ESXi 4

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraSub
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 01-09 22:45
Ik wil voor mijn 4 actieve iDevices in huis graag wifi sync gebruiken. Nu werkt dat natuurlijk alleen als de pc met iTunes ook altijd aan staat, dus hee, we maken even een extra VM aan, en regelen daar alles. Wifi sync aan, en klaar. Not!

Wat blijkt, je moet eerst het device dat je via wifi wil laten syncen een full sync via usb laten doen, waarna je het vinkje "enable wifi sync" aan kunt zetten door middel van rechtsklik op je device. Dat is dus een probleem als je dit in een VMware guest wil doen. :(
(vCenter client heeft geen mogelijkheid om een gekoppeld usb device aan een guest te geven)

Heb me werkelijk rot gezocht, maar hier lijkt geen oplossing voor. Enige workaround die ik kan bedenken is middels VMware standalone converter de betreffende VM overhalen naar mijn desktop, waar VMware Workstation draait. Daar vervolgens een usb port doorgeven via Workstation aan de guest, en alle devices een keer syncen en wifi sync enablen. Daarna via converter weer terug zetten naar de ESX host.

Erg omslachtig. Zijn er dan echt geen andere mogelijkheden? Is er niks te forceren in een of ander .plist bestand of zo?

/edit
VMdirectpath is geen optie, want ik heb al een PCI slot in gebruik voor mijn 1-wire netwerk. Moet ik dat helemaal omconfigureren, zou theoretisch kunnen, maar is nog meer werk dan converteren naar VMware Workstation.

[ Voor 13% gewijzigd door UltraSub op 05-11-2011 11:44 ]