Kleine tech vragen topic

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07:16
In de HK is het Topic voor kleine vragen een redelijk druk topic voor de kleine vraagjes waar we allemaal wel eens mee zitten en niet nodig vinden of te klein voor een eigen topic.
Maar sinds vorige week staat er dat tech vragen daar niet thuis horen daar ben ik het wel mee eens maar waar moet je dan terecht?

Ik zit nu bijvoorbeeld met de vraag "hoe kan ik een bestand kopiëren naar system32 zonder admin elevation" of "waarom is mijn dns zo traag" deze vragen zijn te klein voor een eigen topic en "mogen" ook niet meer in het kleine vragen topic.

Dus waar zou een "kleine tech vragen topic" het beste thuis horen? in de SG of HK

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

naaitsab schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 11:07:

Ik zit nu bijvoorbeeld met de vraag "hoe kan ik een bestand kopiëren naar system32 zonder admin elevation" of "waarom is mijn dns zo traag" deze vragen zijn te klein voor een eigen topic
:?
Als je dat als éénregelige vraag wil houden dan horen ze hier sowieso niet thuis ;)

Maar niets houdt je tegen om met een beetje voorbereiding die vraag te stellen.
Je weet wel, de voor de hand liggende dingen (want we zitten hier nog steeds op een techforum ipv libelle ofzo).

[ Voor 5% gewijzigd door alt-92 op 05-11-2011 15:17 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
Dat weet ik maar er zijn ook vraagjes waarop je dan wat meer meningen of ervaringen wilt horen, dan blijft het nog steeds een klein vraagje en een klein vraagje uitwerken met meer zaken om het "topic-waardig" te maken vind ik ook onzin.

En je kunt niet alles op internet vinden of in de vorm waarbij je zelf vastloopt, bijv met een stukje code waar je niet uikomt.

Kijk maar eens in het kleine vragen topic wat voor vragen daar staan ;)

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik zie Matis in "Topic voor kleine vragen" en denk: dat had net zo goed in CM of PMG gekund?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• naaitsab
alt-92 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:08:
Ik zie Matis in "Topic voor kleine vragen" en denk: dat had net zo goed in CM of PMG gekund?
Die vraag zou in mijn ogen veels te klein/simpel zijn voor een eigen topic maar dat kan aan mij liggen.

if (!coffee) {
Work = false; }

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Kijk, als je alleen maar
hoe kan ik een bestand kopiëren naar system32 zonder admin elevation
wil neerzetten in je openingspost en verder niks, dan is een superuser.com iets waar je naar op zoek bent.

Maar ook daar zie je een patroon, namelijk dat éénregelige vragen ook niet echt goed vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik zie het probleem ook niet. Open gerust een topic, zolang je daarbij maar even aangeeft welke korte antwoorden ( :P ) je wel hebt geprobeerd. Dat proberen / nadenken heb je toch ook gedaan voor je een kort vraagje in een groot topic zet?

Toch zonde, dat tech-antwoorden in de HK verstopt zijn. Nog even afgezien van mensen zonder toegang: dat is een forum wat ik in ieder geval uitsluit van zoekopdrachten als ik tech zoek..

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Zolang je je aan De Quickstart houdt zal er niet snel een bezwaar zijn tegen een nieuw topic. Eenregelige vragen zijn per definitie niet de bedoeling.

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Pagina: 1