Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Win7] Computer afsluiten na x uur gebruik

Pagina: 1
Acties:

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:52

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik wil graag op mijn computer op het werk er voor zorgen dat ik niet meer kan computeren na 7 uur werken. Weet iemand of er zulke programma's zijn? Bijv. login tijd + 7 uur.

• TheAnthonyNL
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18-11 12:42

TheAnthonyNL

PC Gamer

Add me on Steam

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Je kunt waarschijnlijk gewoon een batch-file (genaamd 'shutdown.bat' bijv.) maken mbv. teksteditor met daarin het commando shutdown & de tijd in seconden (25200).

Dit zet je dan in het bestand:
c:\windows\system32\shutdown -s -f -t 25200

En dat bestand in de map "opstarten" zetten. Of handmatig aanklikken.

PS: het afsluiten annuleren ('abort') kan indien nodig via START>Uitvoeren>CMD>shutdown -a ;)

[ Voor 58% gewijzigd door 3dfx op 05-11-2011 09:45 . Reden: annuleeroptie toegevoegd ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12:15

Reptile209

- gers -

Bedenk je wel even wat shutdown -f doet met je ongesavede werk wat je "nog snel effe kon afmaken"? ;) En je kan daarna natuurlijk gewoon de boel weer aanzetten voor nog 7 uur. Moet dat ook voorkomen worden?

Zo scherp als een voetbal!

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Een scriptje dat de persoon afmeld na 7 uur, en dan instellen in energiebeheer dat de pc dan automatisch na 15 min afsluit? Dan kun je opvangen dat er werk verloren gaat...

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:52

alienfruit

the alien you never expected

Topicstarter
Ik wil juist "nog snel effe afmaken" juist voorkomen. Dat effe wordt snel een uur een uur die ik vervolgens niet kan compenseren. Daarom wil ik gewoon dat de computer op slot gaat of helemaal uit gaat. Zodat ik niks meer kan en gewoon lekker naar huis ga.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Je kan een countdown script combineren met een logoff/shutdown functie eventueel - als je dat in VBscript doet kun je jezelf ook nog 5 minuten van te voren waarschuwen. (300 seconden).

Zorg er vervolgens voor dat het ding via een scheduled task loopt @ startup en je bent al een heel eind.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• diabolofan
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23-11 21:41
Pagina: 1