Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-05-2024

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Canon EOS C300
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/L6rfoXg0J8Tgvc68q9anY36A/full.jpg

"Leave no story untold"

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/fg/C300/260857.jpg
Inhoudsopgave

Canon is met de Canon EOS C300 een nieuwe productserie gestart. Deze serie is de logische opvolger van een revolutie die 3 jaar geleden begonnen is met de introductie de Canon EOS 5D Mark II. Het is bij de C300 geen bijgevoegde functionaliteit meer, maar het hoofddoel van de camera: filmen met een groot beeldsensor, met alle aspecten die dat met zich meebrengt. Maar hoe is dit eigenlijk zover gekomen en wat kan deze camera?

Een legende
De Canon EOS 5D Mark II had in eerste instantie slechts een 1080p modus op 30 beelden per seconde zonder de mogelijkheid om belangrijke instellingen aan te kunnen passen, zoals sluitertijd en ISO. Het voelde alsof de videomodus er gehaast aan was toegevoegd. Een half jaar later werd door middel van een firmware update handmatige belichting toegevoegd. Gebruikers konden nu het diafragma, de ISO-waarde en sluitertijd naar hartelust aanpassen. Echter bleef het daar niet bij. Uiteindelijk werd ook een 24p, 25p en de mogelijkheid om het audio niveau te controleren toegevoegd. Het heeft even geduurt, maar na al deze updates is de 5D Mark II toch wel een potentiële filmcamera geworden, waarbij series zoals House M.D. en films zoals Iron Man 2 al gebruikgemaakt hebben van dit revolutionaire apparaat.

Echter heeft de 5D Mark II nog steeds veel nadelen. Zo is er veel rolling shutter, vormt er veel moiré bij het filmen van complexe patronen (een aspect van de line-skipping) en is er geen mogelijkheid om langer dan 12 minuten te filmen. Eigenlijk allemaal aspecten die niet meer met behulp van een firmware update op te lossen zijn. Het was dus tijd voor Canon om niet langer een fotocamera aan te passen zodat deze ook als filmcamera gebruikt kan worden. Canon had wel al langer standaard videocamera's met een kleine beeldsensoren, die uitstekend gebruikt kunnen voor journalistiek. Echter is er ook een markt voor filmcamera's met een grote sensor, die het analoge film tijdperk tot een einde moeten brengen. Zo is de product Cinema EOS uiteindelijk tot stand gekomen.

Canon EOS C300
De Canon EOS C300 is de eerste camera binnen deze nieuwe productserie van Canon. Het is een camera die de specificaties heeft waar veel cinematografen opzoek naar waren. De camera gebruikt de volledige sensor tijdens het opnemen, waardoor de kans op moiré minimaal wordt. De sensor is, net zoals bij de meeste fotocamera's, voorzien van een Bayer patroon en beschikt over 8 miljoen bruikbare pixels, in vaktermen een 4k-camera. Vervolgens worden de individuele subpixels (twee groene, één rode en één blauwe) samengevoegd tot één volledige RGB pixel, die dus het gehele kleurenspectrum kan vertonen. Effectief wordt het opgenomen materiaal dus Full HD, oftwel 1920x1080 pixels. Het wordt dan opgeslagen volgens een 4:2:2 algoritme met een bandbreedte van 50 Mb/s. Allemaal erg technisch, wat vaak ook niet alles zegt over de kwaliteit van de camera. Het is handiger om aan de hand van voorbeeldvideo's te bepalen wat de kwaliteit is.

Aan de EOS C300 zijn ook een paar handige extra's toegevoegd die nog bij 5D Mark II ontbraken. Een set ingebouwde ND filters is daar een voorbeeld van. Het inkomende licht kan eenvoudig met een 2, 4 en 6 stops filter in intensiteit verlaagd worden. Het gebruik van bijvoorbeeld een polarisatiefilter wordt daarmee beter mogelijk gemaakt. Ook kan het geluid tijdens het opnemen beluisterd worden met een hoofdtelefoon. De HD SDI uitgang, een aansluiting die veel gebruikt wordt in professionale videoindustrie, moet de integratie van de camera in het huidige bedrijfsleven vereenvoudigen.

Er zijn niet alleen verbeteringen, maar ook bewuste verschillen met de 5D Mark II. Zo heeft de sensor een kleinere oppervlakte, dit om overeen te komen met het beeldoppervlak van ouderwetse filmrollen. Een kleinere sensor niet echt nadelig, maar voor de die-hard liefhebbers van krappe scherptediepte is het toch wel een negatieve verandering. Ook is de camera een stuk zwaarder, omdat er ook gewoon veel meer toeters en bellen in- en opzitten.

Een keuze
De camera wordt in twee versies geleverd: één met een EF mount, de ander met een PL mount. De EF mount houdt in dat alle huidige EF en mogelijk ook EF-S lenzen compatibel zijn met alle functies behouden, zoals diafragma en autofocus. De PL mount variant moet aansluiting geven op huidige professionele camera's die veelal gebruikmaken van deze bajonetvatting. De PL mount is een industriestandaard die volledig handmatig gebruikt dient te worden.

« · ^

• 8.3 Megapixel Super 35mm Canon CMOS sensor geoptimaliseerd voor hoge kwaliteit Ultra HD opnames
  • Compatibel met lenzen voorzien van EF mount (C300)
  • Compatibel met industriestandaard PL-mount lenzen (C300 PL)
  • Drie ingebouwde ND-filters (2, 4 en 6 stops mogelijkheden)
  • Compact, modulair en lichtgewicht: 1669g (C300)/1869g (C300 PL) alleen body
  • Gebruiksklaar voor televisie: 50Mbps MPEG-2 MXF (4:2:2) codec, opgeslagen op CF kaarten
  • Hoge sensitiviteit: weinig ruis op beelden tot ISO 20,000
  • Uitgrebreide beeld aanpassingen mogelijk, waaronder Canon Log Gamma (verhoogt het dynamisch bereik)
  • Robuuste, spatwaterdichte body, met onderdelen van een magnesium legering
  • PAL, NTSC en 24.00p modi standaard selecteerbaar. Zelf aan te passen hoeveelheid beelden per seconde (1-60bps, in stappen van 1bps)
  • Draadloos bestuurbaar met een WiFi afstandbediening (waaronder een iPad)
  • Naadloze nabewerkingsintegratie
« · ^

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/fg/C300/260858.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/fg/C300/260859.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/fg/C300/260860.jpg

Afbeeldingslocatie: http://faq.tweakers.net/fg/C300/260861.jpg

« · ^

« · ^

Persbericht
Technische specificaties
Persbericht (Engelstalig)
Uitgebreide technische specificaties met uitleg (Engelstalig)
Vergelijkingsvideo Canon EOS C300 tegenover RED Scarlet-X
Uitgebreide FAQ (Engelstalig)
« · ^

Deze topicstart is gemaakt door G-Tus.

Typ-, spel- en grammaticafouten voorbehouden. Heb je iets wat toegevoegd kan worden aan deze TS, stuur dan een DM naar G-Tus, een moderator of maak een TR aan.
« · ^

[ Voor 98% gewijzigd door G-Tus op 11-11-2011 08:44 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

HappyChainsaw

It's a trick. Get an axe.

Remember, remember, the 3rd of November... De anouncement is nu gaande... zo te zien ook een hoop nieuwe lenzen!

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/11/201111035819.jpg

Verder nog weinig details, even de presentatie afwachten. ;)

Leuk die live blogs met smartphone foto's van trailers... ik kijk morgenochtend wel verder. Wordt het de Canon Cinema 300 of toch de Red Scarlet?

[ Voor 18% gewijzigd door HappyChainsaw op 03-11-2011 23:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Als deze specs kloppen, vind ik het wel een beetje jammer:

http://www.dvinfo.net/art...-eos-c300-pl-cameras.html
  • Single 8.3 megapixel 2160×3840 Super-35 CMOS sensor (4K resolution) with Digic DV III processor
  • Canon XF codec (50Mbps 4:2:2 1080p30 MPEG2 MXF) records to two Compact Flash card slots
  • Canon Log gamma, SDI, compact body, Custom Presets and menus similar to Canon XF series
  • Exposure and focus control are completely manual — there is no AE or AF on either camera
  • Sold as a system, incl. LCD monitor / XLR audio unit, side grip, top handle, batt. & charger
  • Availability: Jan. 2012; Price: appx. $16,000 USD (for C300)

[ Voor 62% gewijzigd door G-Tus op 03-11-2011 23:40 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-06 20:14
Wat vind je precies jammer dan? Ik heb weinig verstand van videocamera's, maar ik zie niet echt iets wat ik jammer zou noemen :P

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Er zit wel een 8 megapixel sensor in, maar er kan alleen 2mp 1080p opgeslagen worden, met een zeer gelimiteerde bandbreedte. Alleen via de SDI uitgangen zou je mogelijk betere kwaliteit krijgen. Voordeel is mogelijk dat er pixel binning plaatsvindt, maar ik betwijfel of dat iets uitmaakt met een 4:2:2 codec. Volgens mij biedt de camera op beeldkwaliteit weinig meerwaarde boven de 1D X, maar moet wel iets minder dan $10k meer kosten?

[ Voor 15% gewijzigd door G-Tus op 03-11-2011 23:54 ]

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05:25
Vreemd dat ze wel 8MP inbouwen op de videosensor, maar het verder niet gebruiken. Volgens mij had dit best gekund. 12fps 18MP RAW op de 1DX is meer dan 25fps op 8MP video voor deze qua dataverwerking.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-05 13:51

Gutteguttegut

CEO of TFD

Ik zie nog wel een firmware hack komen om de 4K los te laten :)

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

Universal Creations schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:01:
Vreemd dat ze wel 8MP inbouwen op de videosensor, maar het verder niet gebruiken. Volgens mij had dit best gekund. 12fps 18MP RAW op de 1DX is meer dan 25fps op 8MP video voor deze qua dataverwerking.
Maar de 1dx houd dat ook niet vol natuurlijk. Filmen moet je wel langer dan 5 seconden vol houden, dus je buffer moet niet voller lopen.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Laten we zeggen dat een 8mp foto gelijk is aan ongeveer 8MB bestandsgrootte. Dat op 25fps geeft 200MB/sec, iets wat de huidige generatie SSD's makkelijk kan schrijven.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Nomad schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:07:
[...]

Maar de 1dx houd dat ook niet vol natuurlijk. Filmen moet je wel langer dan 5 seconden vol houden, dus je buffer moet niet voller lopen.
Het punt is meer om de buffer leeg te maken op de geheugenkaarten, maar dat is dus een kwestie van rekenkracht (omzetten van ruwe video => bestanden). Aangezien je met 1080p30 maar 5,5MB hoeft weg te kunnen schrijven, verwacht ik de goede geheugenkaarten makkelijk 4k aankunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-06 08:03

wavemaster100

Very ZEISS

G-Tus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:12:
Laten we zeggen dat een 8mp foto gelijk is aan ongeveer 8MB bestandsgrootte. Dat op 25fps geeft 200MB/sec, iets wat de huidige generatie SSD's makkelijk kan schrijven.
Dat zou neerkomen op 12GB per minuut. Dan zou idd CF vervangen moeten worden door SSD... erg kostbaar lijkt me.

[ Voor 10% gewijzigd door wavemaster100 op 04-11-2011 00:32 ]

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/11/201111036051.jpg
En welke is dat...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandpad
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12-06 16:10
1D X met CEOS Logo (C?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
EOS 5D3 C...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

EF mount en PL mount?

Canon 5D2 | Fuji X100 | Fuji X100F | Sony RX100 III | Ricoh GRD IV | Yashica T5 | Contax T2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Zou de EF mount versie dan een classic DSLR body krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

Gutteguttegut schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:44:
[...]
Zou de EF mount versie dan een classic DSLR body krijgen.
Lijkt me raar idd... Het is in ieder geval een body zo groot als een 1D(s)(X). Dus een 5D3 video lijkt het me niet tenzij ze de formfactor zouden hebben aangepast wat mij sterk lijkt.

Je zou gewoon denken dat het een 1D X is maar dat rode plaatje is erg raar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Alle foto's zonder lens van de C300 zijn tot nu toe met PL mount geweest....dus zou zo maar kunnen.Not true.... |:(
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/11/201111036060.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Gutteguttegut op 04-11-2011 00:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wavemaster100

wavemaster100

Very ZEISS

Gutteguttegut schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:49:
Alle foto's zonder lens van de C300 zijn tot nu toe met PL mount geweest....dus zou zo maar kunnen.Not true.... |:(
[afbeelding]
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadget.com/media/2011/11/201111036060.jpg

Hier lijkt het om de zelfde form factor te gaan dus neem aan dat het of gewoon een mockup is of dat er nog iets te wachten staat.

EDIT: jij was eerder :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
Ik blijf het een dubieuze camera vinden. Zeker aangezien de ook vandaag aangekondigde (slechts 4 jaar te laat) RED Scarlet de helft kost en waarschijnlijk meer biedt op videokwaliteit. Ik verwacht hoogtens dat de Canon beter is in lowlight video. De verwachtte Canon Cinema DSLR gaat dan weer wel 4K bieden.... maar ook niet in een concurrend RAW opslagformaat.

Het is leuk dat de Canon 1080p in volledig RGB (dus zonder bayer patroon) kan opnemen, maar vervolgens kan ie dat niet opslaan omdat er gebruik gemaakt wordt van een 4:2:2 codec. Ook via de SDI kan dit niet opgenomen worden, omdat voor 4:4:4 RGB minstens een HD SDI dual link nodig is.

Volgens mij is de All-I codec van de 1D X uiteindelijk beter voor nabewerking (editing, kleurcorrectie, special fx etc.) dan deze XF codec. Het wordt afwachten. Als ik in de markt was voor zo'n soort camera zou ik denk ik wel weten wat ik doe.

Flickr | Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

De prijs is zelfs wat hoger dan ik had verwacht. Tuurlijk, voor een videoprofessional zijn het traditionele prijzen. Maar de geruchten gingen meer over een grote en een kleine broer in de serie. Dus... wat is die tweede body op de achtergrond toch? Het lijkt meer een DSLR dan een camcorder.

Hee, iets meer info:

Afbeeldingslocatie: http://wideopencamera.com/wp-content/uploads/2011/11/Screen-shot-2011-11-03-at-5.58.00-PM.png

De Scarlet is zeker concurrerend, maar een heel andere camera. Het worden leuke tijden voor wie in de markt is voor een nieuwe.

[ Voor 12% gewijzigd door HappyChainsaw op 04-11-2011 08:40 . Reden: foute url aangepast ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 16:57
Ziet er interessant uit! Er is nog geen informatie over deze camera te vinden?

Wat betreft die lenzen: Ze lijken erg veel op de Zeiss CP2 lenzen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Volgens Canonrumors moet de nieuwe camera in 4K op kunnen nemen. 4x zo groot als 1080p. Alle aangekondigde lenzen vannacht zijn hiervoor geoptimaliseerd.
Aantal keer tijdens de blogs gelezen: 'Sharpness is exeptional' en 'no noise at all!'

klik voor info van canonrumors

[ Voor 13% gewijzigd door _Rene_ op 04-11-2011 08:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyChainsaw
  • Niet online

HappyChainsaw

Canon Inc. today announced that the company is developing a new-concept EOS-series digital single-lens reflex (SLR) camera. Incorporating an enhanced version of the video-capture capability offered in the current EOS-series lineup, the new camera will be ideally suited for cinematographic and other digital high-resolution production applications. The model will be equipped with a 35 mm full-frame CMOS sensor and, enabling the recording of 4K video* (at a frame rate of 24P, with Motion-JPEG compression), will make possible the type of exceptional image quality and sublime imaging expression to be expected from the next generation of “EOS Movies.”
Dus hier is het kleine broertje dan.
Not sure it’ll be the “5D Mark III”, but it will probably fit in between the 5D3 and 1D X as far as price goes. No timeframe was given by Canon on this one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floppie86
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22-05-2024
_Rene_ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 08:43:
Volgens Canonrumors moet de nieuwe camera in 4K op kunnen nemen. 4x zo groot als 1080p. Alle aangekondigde lenzen vannacht zijn hiervoor geoptimaliseerd.
Aantal keer tijdens de blogs gelezen: 'Sharpness is exeptional' en 'no noise at all!'

klik voor info van canonrumors
4K is niet 4x 1080p maar 4^2 x 1080p (16x meer pixels dus ongeveer)

Fujifilm X-Pro1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:02

Metten

ik hou het graag simpel

floppie86 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:59:
[...]

4K is niet 4x 1080p maar 4^2 x 1080p (16x meer pixels dus ongeveer)
4K is gewoon 3840*2160 pixels hoor. 2x horizontaal en 2x verticaal maakt 4x het aantal pixels van 1080p.

Het zou ook compleet niet logisch zijn om van 1920*1080 direct naar 7680*4320 pixels te gaan. 32MP per frame :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maar als ik het zo zie dan is die c300 helemaal zo goed nog niet vergeleken met die RED die ook net aangekondigd is, en is die "c" prototype ook eigenlijk een stuk beter ivm met 4k res enzo.. Maar ik weet weinig van profi video..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwegertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 09-04 12:05
Wauw! Die camera is goed, want die heeft veel megapixels! Zelfde niveau?
laten we niet gaan flamen :)

[ Voor 23% gewijzigd door Nomad op 04-11-2011 12:05 . Reden: Liever niet op deze manier je punt maken :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Rene_
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 31-12-2024
Die "grote" hoeveelheid megapixels maakt het anders wel mogelijk dat deze camera zeer goed is in low-light. (volgens Canon althans) 8MP op een FF sensor. Als de 1DX met 18MP op een FF sensor al zeer goed moet zijn met hoge ISO ben ik hier ook wel erg benieuwd naar.

Lang met natuurlijk licht filmen en zeer goede kleur reproductie is natuurlijk super voor Hollywood. Ben daarom ook wel benieuwd of Canon het wereldje van de filmmakers in kan rollen. Of ze het waar kunnenn maken zeg maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasW
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09-06 17:35
Filmpje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Zwegertje schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:54:
Wauw! Die camera is goed, want die heeft veel megapixels! Zelfde niveau?
laten we niet gaan flamen :)
Oh ik ben wel de laatste die naar MP kijkt hoor, ik vind het ook niet zo boeiend, maar het zijn toch flinke verschillen en als je ziet hoe goed RED loopt met hun 4k camera's dan zou je kunnen voorstellen dat men dat toch wel leuk vind, en deze op dat vlak wat gelimiteerd is?

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metten
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12:02

Metten

ik hou het graag simpel

_Rene_ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:22:
Die "grote" hoeveelheid megapixels maakt het anders wel mogelijk dat deze camera zeer goed is in low-light. (volgens Canon althans) 8MP op een FF sensor. Als de 1DX met 18MP op een FF sensor al zeer goed moet zijn met hoge ISO ben ik hier ook wel erg benieuwd naar.

Lang met natuurlijk licht filmen en zeer goede kleur reproductie is natuurlijk super voor Hollywood. Ben daarom ook wel benieuwd of Canon het wereldje van de filmmakers in kan rollen. Of ze het waar kunnenn maken zeg maar.
De Super 35 sensor van de C300 is niet fullframe, maar komt qua formaat zeer dicht in de buurt van APS-C. Wat fotografen fullframe noemen (24*36mm, liggend) is feitelijk 'double frame'. 35mm (cinema)film loopt in cinemacamera's van boven naar beneden en elk beeldje is dus 24mm breed. Oorspronkelijk werd dus film met een beeldformaat gebruikt van 24*18mm (4:3). Voor fotografie is later de looprichting van de film een kwartslag gedraaid en het beeld verdubbeld om tot datgene te komen wat wij nu kleinbeeld/135/fullframe noemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik neem aan dat het dan exFAT ondersteunt, anders zit je nog sneller tegen de 4GB (FAT32) limiet per bestand aan.
Mijn 5D2 stopt er al mee na 12 minuten.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Deze zal net zoals de 1Dx wel doorgaan met het volgende 4GB bestand (zonder framedrop uiteraard). Maar exFAT zou wel erg handig zijn.

[ Voor 12% gewijzigd door Universal Creations op 04-11-2011 15:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servertje
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-06 16:57
Wauw, zo ontzettend gaaf!
Kan deze 'discussie' naar het film topic worden verplaats?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut

Gutteguttegut

CEO of TFD

Servertje schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:42:
[...]

Wauw, zo ontzettend gaaf!
Kan deze 'discussie' naar het film topic worden verplaats?
Ik vind het helemaal niet zo wow, ik zie op 1:00 allemaal bewegende ruis in de bekleding van de stoelen...zeer storend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moby
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Moby

Iets te zeggen? Nou en!

Ik heb een heel zootje afgesplitst. Dank aan G-Tus voor de mooie OP!

Kink FM radio player. Doet aan ultracrepidarianisme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerardHenninger
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-06 18:01
G-Tus schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 08:13:
Volgens mij is de All-I codec van de 1D X uiteindelijk beter voor nabewerking (editing, kleurcorrectie, special fx etc.) dan deze XF codec. Het wordt afwachten. Als ik in de markt was voor zo'n soort camera zou ik denk ik wel weten wat ik doe.
Ik denk het niet, Canon heeft aangegeven dat de kwaliteit van de 1D X codec niet veel beter is dan de huidige 7D/5D). Tuurlijk, minder compressie, maar het zal echt niet meer dynamisch bereik of meer bereik in je kleuren opleveren.

Dat is het jammere van Canon; ze maken de Video DSLR's nu kreupel omdat ze zichzelf niet in de vingers willen snijden. Zo kan je met de 1D X nog steeds geen Atom/Nano aan je HDMI poort hangen om op die manier (in bijvoorbeeld Prores) je beelden op te nemen. Iets wat technisch heel makkelijk kan, maar wat ze gewoon niet willen implementeren.
HappyChainsaw schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 08:40:
De Scarlet is zeker concurrerend, maar een heel andere camera. Het worden leuke tijden voor wie in de markt is voor een nieuwe.
Het is misschien een andere camera, maar ze richten zich beide op het Digital Cinema segment. 3 uur nadat de C300 werd aangekondigt werd het ding bijna meteen onbruikbaar door de Scarlet-X. Heel dom van Canon vind ik, want ze hadden het kunnen verwachten. Niets mis met de C300, maar de prijs is gewoon te hoog. Ze hadden zich moeten richten op de Video DSLR gebruikers, zoals Sony dat doet met de FS100.
Ze zitten nu in het Sony F3 water en dat is geen makkelijke markt, zeker niet met de Scarlet-X er nu bij.

Als ik nu 15.000 euro in m'n handen zou hebben, dan wordt het toch echt een RED Scarlet-X en geen F3 of C300. Ik krijg dan namelijk 4k, tot 120fps, HDR video (uniek), Canon mount MET auto focus etc etc. Alleen qua audio is de Scarlet-X wat minder handig als je het vergelijkt met de C300. Ik zie de C300 dan ook meer een docu/broadcast camera worden dan een cinema camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 14:51
AANRADER:
Als je nog meer leuke informatie wilt hebben met een vergelijk tussen zowel de C300 en de Red Scarlet, kijk dan eens even op http://www.fxguide.com/fx...on-and-red-announcements/
Deze mensen 'reviewen' de release events van beide cameras en geven aan wat de voor en nadelen zijn voor het gebruik er van. Dit zijn mensen die zelf echt in de business zitten van het film produceren, dus vrij betrouwbare informatie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:43

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

ZaPPZion schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:41:
AANRADER:
Als je nog meer leuke informatie wilt hebben met een vergelijk tussen zowel de C300 en de Red Scarlet, kijk dan eens even op http://www.fxguide.com/fx...on-and-red-announcements/
Deze mensen 'reviewen' de release events van beide cameras en geven aan wat de voor en nadelen zijn voor het gebruik er van. Dit zijn mensen die zelf echt in de business zitten van het film produceren, dus vrij betrouwbare informatie :)
wel goed filmpje, hoop van geleerd :)

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZaPPZion
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-06 14:51
Ja, FXGuide is echt een super website, het is natuurlijk gericht op visual/special effects, maar ook daar komt vaak veel camerawerk bij kijken. Ik ben sinds kort ook ingeschreven bij de zustersite FXPhD, dat is een soort van online school voor visual effects en alles wat daar verder bij komt. Ze hebben daar ook erg veel Red materiaal waar je mee kunt werken. Hun focus ligt natuurlijk bij visual effects, maar er komen ook vaak fotografie, color grading en workflow cursussen voorbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Tus

G-Tus

Doe gewoon jij

Topicstarter
http://dancarrphotography...300-future-of-cinema-eos/

Volgens die site werkt de 4k sensor op een specifieke manier. Ondanks dat het 4k is met een Bayer patroon, worden de kleuren (rood, groen en blauw) apart uitgelezen uit de sensor. Vervolgens worden deze 3 signalen door de Digic chip verwerkt, die denkt dat het gaat om een 3-chip oplossing in de camera, wat overeen komt de XF camcorders die Canon eerder heeft geïntroduceerd.

Het is dus niet waarschijnlijk dat de camera de mogelijkheid in de toekomst krijgt om echt 4k te schieten.

Flickr | Instagram

Pagina: 1