Samsung Galaxy S Plus (i9001) Root Tuorial
Werkt met Gingerbread!
Ik ben niet verwantwoordelijk voor enige schade op je mobiel. (niet dat dit zal gebeuren maar t moet erbij)
Hoofdstukken
1. Software benodigdheden
2. In het recovery menu komen
3. Je telefoon rooten
Hoodstuk 1. Software benodigdheden
Bestanden die je nodig hebt op je pc:
- Samsung USB Drivers
- ADB
Bestanden die je nodig hebt op je Samsung Galaxy S Plus SDCARD
- Root-i9001-Signed.zip (om te rooten)

- UnRoot-i9001-Signed.zip (om te unrooten)

Hoofdstuk 2. In het recovery menu komen
Ik neem aan dat je de Samsung USB Drivers hebt geinstalleerd, Reboot_Recovery.zip hebt uitgepakt en de root/unroot files naar je telefoon hebt gekopieerd.
Pak je telefoon en ga naar Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > USB Fouten Opsoren (vink aan)
Stop de usb kabel in je telefoon en computer en ga naar de map waar je ADB hebt uitgepakt.
Start "RebootRecovery.bat" om je telefoon rebooten in Recovery Mode
Als je in het Recovery Menu bent zul je een wit doosje zien met een android en een pijl
Druk op de menu knop (links onder) om het menu te openen)
(Dit deel kan lastig zijn. Ik moest het 5 keer proberen voor dat het was gelukt)
Hoe ik het werkend heb gekregen
Als je het witte doosje, de android en de pijl ziet, druk je op: Volume +/- en dan een paar keer op de menu knop, op deze manier krijg ik alleen de Recovery Mode te zien
Er is ook een alternatief om te booten in recovery mode:
Doe je telefoon uit, druk op Volume + en de aanknop tot je een Samsung logo ziet
Hoofdstuk 3. Je telefoon rooten
Als je succesvol in het Recovery Menu bent gekomen kun je de volume + en - knop gebruiken om te scrollen door het Recovery Menu
Ga naar "apply update from sdcard" en druk op de home knop om te kiezen
Zoek nu naar "Root-i9001-Signed.zip" en druk op de home knop om het rooten te starten
Het rooten zal maximaal 3 seconden duren. Als het klaar is ga naar "reboot system" en druk op de home knop
Je mobiel zal nu herstarten en is geroot!
Om je telefoon te unrooten doe je gewoon het zelfde alleen kies je de unroot file
Bij de root file zit ook SuperUser, dit is een app die logt elke app die SuperUser rechten gebruikt

Tutorial geschreven door: broodplank
Werkt met Gingerbread!
Ik ben niet verwantwoordelijk voor enige schade op je mobiel. (niet dat dit zal gebeuren maar t moet erbij)
Hoofdstukken
1. Software benodigdheden
2. In het recovery menu komen
3. Je telefoon rooten
Hoodstuk 1. Software benodigdheden
Bestanden die je nodig hebt op je pc:
- Samsung USB Drivers
- ADB
Bestanden die je nodig hebt op je Samsung Galaxy S Plus SDCARD
- Root-i9001-Signed.zip (om te rooten)

- UnRoot-i9001-Signed.zip (om te unrooten)

Hoofdstuk 2. In het recovery menu komen
Ik neem aan dat je de Samsung USB Drivers hebt geinstalleerd, Reboot_Recovery.zip hebt uitgepakt en de root/unroot files naar je telefoon hebt gekopieerd.
Pak je telefoon en ga naar Instellingen > Applicaties > Ontwikkeling > USB Fouten Opsoren (vink aan)
Stop de usb kabel in je telefoon en computer en ga naar de map waar je ADB hebt uitgepakt.
Start "RebootRecovery.bat" om je telefoon rebooten in Recovery Mode
Als je in het Recovery Menu bent zul je een wit doosje zien met een android en een pijl
Druk op de menu knop (links onder) om het menu te openen)
(Dit deel kan lastig zijn. Ik moest het 5 keer proberen voor dat het was gelukt)
Hoe ik het werkend heb gekregen
Als je het witte doosje, de android en de pijl ziet, druk je op: Volume +/- en dan een paar keer op de menu knop, op deze manier krijg ik alleen de Recovery Mode te zien
Er is ook een alternatief om te booten in recovery mode:
Doe je telefoon uit, druk op Volume + en de aanknop tot je een Samsung logo ziet
Hoofdstuk 3. Je telefoon rooten
Als je succesvol in het Recovery Menu bent gekomen kun je de volume + en - knop gebruiken om te scrollen door het Recovery Menu
Ga naar "apply update from sdcard" en druk op de home knop om te kiezen
Zoek nu naar "Root-i9001-Signed.zip" en druk op de home knop om het rooten te starten
Het rooten zal maximaal 3 seconden duren. Als het klaar is ga naar "reboot system" en druk op de home knop
Je mobiel zal nu herstarten en is geroot!
Om je telefoon te unrooten doe je gewoon het zelfde alleen kies je de unroot file
Bij de root file zit ook SuperUser, dit is een app die logt elke app die SuperUser rechten gebruikt

Tutorial geschreven door: broodplank
[ Voor 0% gewijzigd door janvanduschoten op 05-11-2011 11:38 . Reden: Spam link verwijdert ]