Internet <> WiFi router <> WiFi gaming router <> gamers?

Pagina: 1
Acties:

• duhtje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-11-2025
Mijn vraag is eigenlijk vrij simpel, maar ik heb er nog nooit wat over kunnen vinden/lezen. Is het mogelijk om de volgende situatie goed op te zetten:

Ziggo modem <-LAN-> Sitecom WiFi Router <-WiFi-> Nieuwe WiFi gaming router <-LAN-> Gaming laptops.

Het idee is dat we hier dan fatsoenlijk kunnen gamen via LAN (en soms een enkeling via WiFi), maar tegelijkertijd ook kunnen internetten via dezelfde verbinding. Is dit uberhaupt mogelijk? Iemand enige ervaringen en aanraders qua WiFi gaming router?

Het alternatief is een normale 8-ports switch puur voor het gamen en deze (wanneer mogelijk) verbinden met een lange LAN kabel.

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

LAN staat voor Local Area Network oftwel lokaal netwerk; niet voor een type kabel. Een LAN kan zowel uit bedrade als draadloze verbindingen bestaan. Met LAN bedoel jij waarschijnlijk UTP kabel.

Een router verbindt twee netwerken, bijvoorbeeld een LAN met het internet, of een LAN met een LAN. Twee routers met elkaar verbinden kan (bedraad of draadloos), maar is zelden de juiste oplossing.

Ben je op zoek naar een manier om je LAN uit te breiden zonder een lange kabel te hoeven trekken? Dan kan een wireless bridge/wireless access point/range extender/repeater of Powerline uitkomst bieden.

[ Voor 16% gewijzigd door 8088 op 05-11-2011 02:28 ]

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:24

M2M

medicijnman

Of een router nemen met bridge mode. En vergeet de "gaming router" term. Iets met kettingen en zwakste schakels. Bovendien ga je via wireless gamen... als het iets is wat ik zou vermijden, is het gamen over een draadloos netwerk. optie twee met de lange netwerkkabel is aan te bevelen.

Overigens zou je kunnen overwegen een tweedehands DDWRT router aan te schaffen. Bijvoorbeeld een WRT54G(L) met DDWRT (of andere custom firmware). En dan de "nieuwe" router in bridge mode zetten.

maar waarom zou je eigenlijk de moeite nemen om de laptops onderling met elkaar via een bedraad netwerk te verbinden, als je ook voor het gamen alle laptops draadloos aan de sitecom router kunt hangen?

-_-

• duhtje
@8088
Je hebt gelijk, onderling spreek ik met vrienden vaak over een LAN-kabel, wat ik onterecht heb afgekort tot LAN.
Ik denk dat een wireless accesspoint (met enkele UTP poorten) inderdaad precies is wat ik zoek.

@M2M
We zijn van plan zo veel mogelijk bedraad (LAN - niet WAN) te gamen. En een kabel is niet altijd een optie (soms ligt die veel te veel in de weg). De laptops zijn nu vaak verbonden via een simpele switch (geen internet), en als we met minder zijn volstaat het wel eens om draadloos te gamen.

Bedankt voor de reacties!

• M2M

M2M

medicijnman

Dus gewoon wanneer mogelijk een switchje gebruiken. Die kosten niet zoveel. Wanneer dat geen optie is, gewoon allemaal draadloos aan dezelfde draadloze router hangen. Eerst data verzamelen in een "gaming router" alvorens je de data draadloos verzend zal niet veel meer doen dan extra lag toevoegen. Geen handig idee dus.

En je kunt de laptops ook zonder router bedraad verbinden voor snelle filetransfer. Gewoon 1 laptop ICS laten doen en wifi bij de rest uitzetten.

-_-

• duhtje
M2M schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 03:08:
Eerst data verzamelen in een "gaming router" alvorens je de data draadloos verzend zal niet veel meer doen dan extra lag toevoegen. Geen handig idee dus.
Dat ben ik niet geheel met je eens. Ik heb ondertussen al een wireless bridge gevonden welke tevens een Gigabit switch huisvest. Zolang pakketjes bestemd zijn voor een pc die ook direct verbonden is met de switch hoeft hij deze niet draadloos te verzenden, maar kan hij deze direct afgeven richting de betreffende pc. Op deze manier heb je én snel LAN gaming, én internet toegang.

• M2M

M2M

medicijnman

LAN gaming... tja, dat is een ander verhaal. Nagenoeg alle moderne games (FPS, RTS of RPG) is allemaal via internet. Vrij weinig echte LAN games meer te vinden, of games met dedicated LAN mogelijkheden.

Welke games hebben we het hier over?

Bovendien vind ik 75 euro nogal veel... Enkel voor gaming is 100Mbit genoeg en kost een 8 poort switch nog geen derde daarvan. Een gigabit switch misschien de helft... hooguit. In combo met ICS (internet connection sharing) op 1 van de laptops heb je goedkoop en snel een LAN en internet netwerkje.

[ Voor 38% gewijzigd door M2M op 05-11-2011 03:33 ]

-_-

• duhtje
M2M schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 03:31:
Welke games hebben we het hier over?
Om er een paar te noemen:
- Supreme Commander
- Farcry 2
- Command & Conquer 3
- Borderlands
- Civilization 5
- Sanctum

Maar het is inderdaad waar dat meer en meer via het internet gaat. Ik geloof echter dat het effectiever is om één apparaat draadloos te laten communiceren met de router naast het modem, dan meerdere, simpelweg omdat er dan altijd maar één zender en één ontvanger is. Dit verkleint de kans op collisions behoorlijk. Alsnog is het uiteraard vele malen beter om draadloos gewoon geheel te vermijden, maar dat is hier dus lastig.

• M2M

M2M

medicijnman

dus switch + ICS :)

of een goedkoop routertje dat je inzet in bridge mode. Punt is een beetje dat je dan vaak vast zit aan 4 LAN poorten.

-_-

• 8088
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

8088

NaN

Of toch gewoon een dedicated apparaatje, niet meer afhankelijk zijn van een andere computer voor de internetverbinding, geen lange kabel trekken en zowel draadloos als bedraad kunnen spelen. Wel zo comfortabel.

Do you seek to engage in or have you ever engaged in terrorist activities, espionage, sabotage, or genocide?

Verwijderd

duhtje schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 02:12:
Mijn vraag is eigenlijk vrij simpel, maar ik heb er nog nooit wat over kunnen vinden/lezen. Is het mogelijk om de volgende situatie goed op te zetten:

Ziggo modem <-LAN-> Sitecom WiFi Router <-WiFi-> Nieuwe WiFi gaming router <-LAN-> Gaming laptops.

Het idee is dat we hier dan fatsoenlijk kunnen gamen via LAN (en soms een enkeling via WiFi), maar tegelijkertijd ook kunnen internetten via dezelfde verbinding. Is dit uberhaupt mogelijk? Iemand enige ervaringen en aanraders qua WiFi gaming router?

Het alternatief is een normale 8-ports switch puur voor het gamen en deze (wanneer mogelijk) verbinden met een lange LAN kabel.
Helaas is dit niet mogelijk aangezien op deze wijze de gaming router een ip zal geven aan het Ziggo modem.

mvg Sitecom.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2011 16:29 ]

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
Verwijderd schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 16:24:
[...]

Helaas is dit niet mogelijk aangezien op deze wijze de gaming router een ip zal geven aan het Ziggo modem.

mvg Sitecom.
ik hoop toch niet dat wanneer je router aansluiten via de wanpoort aan de router dat de router een ip gaat geven aan de modem. de modem zou toch alleen een ip moeten kunnen krijgen via de coax aansluiting en niet van de UTP poort. het klopt wel dat hij het een beetje vreemd om schrijft door er lan tussen te zetten. maar het spreekt voor zich dat hij gewoon via de wan bedoelt.

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
Wat jij hier om schrijft is best mogelijk alleen waarom zou jij van router naar router willen door middel van wifi waarom niet gewoon via een kabel. dit is veel minder storing gevoelig. tevens moet je met zulke lan party's altijd rekening houden dat wanneer er meerderen mensen connecten binnen jou lan naar een internet server. de kans groot is dat niet iedereen er in kan omdat het voor de internet gaming server alles van 1 ip komt (je extern ip)
meestal zit hier een limiet aan van 3 ofzo waardoor de overige 5 niet zouden kunnen joinen.
Pagina: 1