• NeutraleTeun
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08-02 17:17
Heeft iemand ervaring, hints/tips of ideeën?
Voordat ik zeer enthousiast me schroevendraaiers tevoorschijn haal.
Ik hoef hem maar zeer licht aan te raken en het geluid stopt.

Filmpje

Even gegevens:
GPU is een Radeon HD6950 2GB, en heel systeem is 1 weekje oud.

[ Voor 14% gewijzigd door NeutraleTeun op 05-11-2011 00:43 ]

• InFamous
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:56

InFamous

excommunicado

Videokaart er even uithalen en schroefjes aan draaien? Lijkt op de "kap" die los zit.

Formerly known as Ragdoll

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Dat klinkt alsof je fan uit balans is en ergens tegenaan schuurt of de kap die niet goed zit
Ik het dit zelf gehad met een budgetkaartje (gt9500) en die stopte altijd met schuren als ik een zachte tik op mijn kast gaf. Heel raar en heer irritant, die kaart is nu naar het graf voor mijn ATi 5850.

Ik zou even kijken waardoor het komt, de behuizing of de fan en hiernaar handelen. Fan lijkt me wel ietwat problematisch. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 06-02 13:45
Tape en klaar!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-02 11:01

M2M

medicijnman

Ik zou het gewoon zelf fixen. Voor elk klein hissewasje naar de RMA is misschien de officiele weg, maar je bent ook je videokaart voor soms wel twee weken kwijt. Waarschijnlijk een los schroefje, stukje gebogen plastic of het fannetje wat van zichzelf scheef loopt. Open schroeven, er uit halen, goed bekijken en fixen :)

-_-

Verwijderd

nouw ik denk idd dat het de kapje ietsjes los zit en die moet je gewoon zien dicht schroeven en als dat niet kan geschroefd worden,. Omdat hij al strak zit, dan moet je hem openen en iets dussen zetten en weer dicht doen. zo dat het meer ruimte is tudden de fan en dat kapje, want dat geluid is van dat fannetje dat tegen de fan komt. er is niets mis met je video kaart.

dit soort dingen kunnen gewoon gebeuren.

• NeutraleTeun
Het is idd zelfbouw. Maar daar zou het toch niet aan kunnen liggen? Dat het mijn eigen schuld is?
Of bedoel je meer dat ik dan de shop "aansprakelijk" kan stellen als het hun assemblage was.

Maar goed, dan zal ik de kaart morgen eens eruit halen en kijken wat ik kan doen.

Mocht het zo zijn dat er nergens schroeven zitten, dus dat het geklikt is ofzo, dan kan ik beter de shop contacteren toch? Beetje lullig als ik een clipje afbreek.

Ik ga ervan uit dat dit wel de juiste manier van montage is? Ook al hangt de kaart een beetje naar beneden, aan de rechter kant. Vanwege het gewicht waarschijnlijk, maar daar kan ik niks aan doen?

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-02 11:20

yzx

Je kunt een haakje aan je kaart hangen en ergens in je case vast maken zodat die vlak blijft zonder te buigen, maar een beetje buiging hebben alle kaarten hoor

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• M2M

M2M

medicijnman

Daarom is het dus ook je eigen keus. Of je neemt het risico dat je je garantie kwijt raakt, maar wel er iets van leert en je videokaart niet kwijt bent, of je neemt het risico niet, bent je videokaart voor twee weken kwijt en laat het dus repareren door de shop.

Vergeet niet dat we hier op het tweakers.net forum zitten. Wij fixen onze probleempjes dus eigenlijk het liefste zelf :)

-_-

Verwijderd

Op verzoek verwijderd

• faust2016
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-02 23:33

faust2016

You yes have my shirt

2 weken wordt als je pech hebt zelfs wel eens 2 maanden.. Maar goed, waar is de kaart aangeschaft? Bij Mycom bvb kreeg ik 1 keer meteen een vervangend product mee en de andere keer na 3 werkdagen.

Ik zou zelf trouwens neigen naar RMA, ik bedoel, het ding is net een week oud. Dan mag er imo nog niks mis mee zijn.

• amsterdam-ali
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 24-08-2019
Hallo MR2,

Haal de kaart ff uit de kast, kijk er naar en als je niets raars ziet weer monteren. Blijft het probleem na de hermontage, met filmpje, doos, bon en al naar de winkel gaan en een nieuwe vragen. Zeggen ze van: Ja maar, dat moet naar de fabriek en dat gaat zes weken duren enzo. enzo. Dan zeg je heel simpel: kom op jongens, help me ff :*)

Vervolgens stel je voor: dat ze jou een nieuwe geven en intern deze rma regelen als service naar jou, hun favorite klant :)

Persoonlijk vind ik dit soort dingen heel slecht, tel je dik geld neer voor je nieuwe speeltje, krijg je dit soort onzin.

Succes met slijmen,

Alex

• NeutraleTeun
Bedankt voor de reacties.

De kaart aanduwen doe ik ook via de printplaat ;)

Ik kon zo 123 niet echt zien welke schroeven ik nodig had voor enkel de kap, en ze waren ook niet allemaal even toegankelijk voor mijn soort schroevendraaiers.

De fans leken allemaal vrij te staan, en genoeg speling te hebben van de rand.

Dus ik dénk, dat het aan dat stukje plastic ligt dat net over de dvi socket¿ valt.
En dan heb ik fijn een pleistertje onder geplakt inclusief dat kussentje. Hopelijk moet dat werken.

Wat ik wel weer gezien heb, is een gebogen koelrib en wat lijkt op oxidatie, witte vlekken iig.
Nu vraag ik mij serieus af hoe dat daar komt. Ik was het iig niet, en de kaart leek vrij nieuw.
Zat zelfs nog dat doorzichtige plak folie op. Of kunnen/doen ze dat altijd weer erop na een reparatie?

YouTube: GPU 2

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:12
Lijkt me niets ernstigs dit. Inderdaad gewoon een beetje loszitten plastic kapje dat om de fans heenzit. Het is niet het geluid van een aanlopende fan in ieder geval. Dat zou met zo weinig druk niet verdwijnen. Een stukje tape / of dotje van't een of ander beetje verend spul tussen het metaal en het plastic zal al wonderen doen. Je kan inderdaad ook kijken of het met schroefjes op de kaart vastzit en dan deze even aandraaien indien mogelijk. Vast is vast! Geen extra (lompe) kracht zetten! Waarschijnlijk is het echter een klikding met van die lipjes ?!
De iets verbogen koelrib lijkt me een montage-uitschietertje uit de fabriek. Slordig, maar niks ernstigs en 100% cosmetisch, dus geen technisch probleem. Die dingen zijn ook erg teer/dun/zacht.

• M2M

M2M

medicijnman

gooi er een tie-wrap omheen en je bent van de problemen af. Als de fannetjes ergens tegenaan zouden zitten, zou je dat ook voelen als je het fannetje handmatig draait.

-_-

• NeutraleTeun
NeutraleTeun schreef op dinsdag 08 november 2011 @ 11:29:
En daar heb ik fijn een pleistertje onder geplakt inclusief dat "kussentje".

• GeeEs
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:12
:) oeps... overheengelezen. Opgelost dus! Nice!
Pagina: 1