Goedenavond,
Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het bouwen van een game-pc voor een vriend met een budget van €200(ja het kan
).
Nu heb ik de volgende configuratie weten te bouwen:
- Medion kast met MSI-bordje(staat geen type op, enkel msi)
- Core 2 Quad Q8200
- 2GB DDR2 samsung dimm
- 2x1GB kingston valueram
- Corsair HX520 (520 watt)
- Gigabyte GTX460
De medionkast kwam met het MSI-bord, 2gb samsung dimm en de Q8200.
Als ik ga testen met prime 95 "Small FFTs" of "Large FFTs" laat lopen weinig belasting van het geheugen) blijft het systeem stabiel.
Maar zodra ik "Blends" ga doen (veel belasting van het ram geheugen) krijg ik een BSOD binnen een minuut.
Dit zou dus wijzen op foutief geheugen zou je zeggen. De temperaturen blijven binnen de perken (beneden 60 graden voor de cpu, rond de 30 voor het moederbord).
Nu heb ik dit getest met verschillende geheugenbankjes erin, en hetzelfde probleem blijft zich voordoen.
Waar zit het euvel nou? In het moederbord, of het geheugen?
Ik ben de afgelopen tijd bezig geweest met het bouwen van een game-pc voor een vriend met een budget van €200(ja het kan
Nu heb ik de volgende configuratie weten te bouwen:
- Medion kast met MSI-bordje(staat geen type op, enkel msi)
- Core 2 Quad Q8200
- 2GB DDR2 samsung dimm
- 2x1GB kingston valueram
- Corsair HX520 (520 watt)
- Gigabyte GTX460
De medionkast kwam met het MSI-bord, 2gb samsung dimm en de Q8200.
Als ik ga testen met prime 95 "Small FFTs" of "Large FFTs" laat lopen weinig belasting van het geheugen) blijft het systeem stabiel.
Maar zodra ik "Blends" ga doen (veel belasting van het ram geheugen) krijg ik een BSOD binnen een minuut.
Dit zou dus wijzen op foutief geheugen zou je zeggen. De temperaturen blijven binnen de perken (beneden 60 graden voor de cpu, rond de 30 voor het moederbord).
Nu heb ik dit getest met verschillende geheugenbankjes erin, en hetzelfde probleem blijft zich voordoen.
Waar zit het euvel nou? In het moederbord, of het geheugen?