Local ip niet bereikbaar, Localhost wel

Pagina: 1
Acties:

• Kefding
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 17:16
Hallo,

Ik wilde vandaag eens vanaf een andere computer in mijn netwerk sabnzbd benaderen, maar dat lukte niet.
Na een tijdje proberen ben ik erachter gekomen dat dit aan mijn local ip ligt (sabnzbd doet het namelijk ook niet vanaf mijn eigen computer met local ip)
Ik heb van netwerken alleen niet zo veel verstand, en ik heb geen idee hoe ik dit op moet lossen!

Ik heb al gekeken in het host bestand, maar daar stond niets opmerkelijks in.
Ook heb ik de firewall al een keer in en uitgeschakeld,
en ik weet dat het probleem zich niet alleen bij sabnzbd voordoet (sickbeard, couchpotato etc hebben er ook last van)

Graag jullie hulp!

Last.FM | Trakt.TV

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-12 08:59
Je moet kijken bij de instellingen bij sabnzb en dan bij algemeen hier moet je het ip adres van je pc waarop hij geïnstalleerd is intypen. Het beste wat je dan kunt doen is je pc een vast ip adres geven.
En volgens mij hoort dit topic in Client Software

Afbeeldingslocatie: http://upload.ictwebsolution.nl/images/28890029708465479506_thumb.png

[ Voor 25% gewijzigd door Kavaa op 05-11-2011 09:25 ]

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Kefding
Dat heeft helaas niet geholpen, maar zoals ik al zei is het probleem niet alleen bij sabnzbd
Ik kan gewoon geen enkel programma benaderen via mijn local ip adres

Last.FM | Trakt.TV

• Kavaa
Heb je je firewall al eens uitgezet?

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

• Kefding
Staat in de startpost ;)
Ja, ik heb dus al een keer de firewall uitgezet

Last.FM | Trakt.TV

• Kavaa
Sorry niet goed gelezen.
Kun je Sabnzb eens opnieuw installeren? wellicht dat daar iets fout is gegaan, los van de andere programma's

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Doe je het wel op http://ip-adres:8080?

• kmsch
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 26-11 17:24
Jup, op welke poort is sabnzbd bereikbaar?

• Kefding
via localhost op poort 8085, en sickbeard op 8081.
Als ik deze poorten gebruik bij mijn local ip, dan werkt het opeens niet.

Last.FM | Trakt.TV

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Wat voor OS? Op Windows kun je met 'netstat -a' zien op welke interfaces/poorten allemaal wordt geluisterd. Op *nix is dat 'netstat -lp'.

• Kain_niaK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08-01 20:46

Kain_niaK

Mijn hobby is niet werken

klopt wat jij denkt dat je local ip is wel ?

en daar heb ik mijn beroep van gemaakt

Verwijderd

Met Kain.... ^^

Kijk eerst eens wat het local IP daadwerkelijk is.
Windows: uitvoeren : CMD <enter> ipconfig /all (check IPADDRESS)
linux: terminal: ifconfig (check INET ADDR)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2011 12:44 ]

• Kefding
Local ip heb ik al 3x gecheckt, dus daar zal het niet aan liggen ;)
Via ipconfig, netwerkcentrum, en een of andere website.

@Mijzelf;
Ik krijg dan een hele lijst te zien, waar moet ik naar kijken/op letten?

Last.FM | Trakt.TV

• Kavaa
Je moet eens kijken bij je ip instellingen en dan een vast ip instellen of had je dat al gedaan.
Als je dan dat vaste ip ook invult bij sabnzb dan zou die het gewoon moeten doen.
Anders verander de poort eens naar 6554 daar heb ik hem altijd op gehad.
Ook kun je nog eens proberen om je pc opnieuw op te starten.

p.s. heb je https ook uit staan bij je sabnzb?

• ik222
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Toch even voor de zekerheid, welk adres is volgens jou je 'local ip'?

• Kavaa
Als het hier op lijkt met andere reeksen dan is het goed:

IP: 192.168.1.20
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1 of 192.168.1.254
DNS: 192.168.1.1 of 192.168.1.254

Dan zou het goed moeten zijn.

• Kefding
Mijn local ip is ; 192.168.1.103. dus dat klopt gewoon

Ja, ik heb gewoon een vast ip adres, ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik die invul

Last.FM | Trakt.TV

• Kefding
Oke, ik denk dat het al is gelukt doordat ik mijn local ip invulde bij sabnzbd, en daarna mijn computer opnieuw opstarten.
Maar hoe moet dat dan bij andere programmas waar ik dat niet in kan stellen, normaal hoort hij toch gewoon door te verwijzen als ik mijn local ip invul?
Ik ben bijvoorbeeld aan het experimenteren met Plex, en daarbij moet je dus ook een server laten draaien, maar ik kan dan niet instellen op welk ip hij moet luisteren? Hoe zit dat dan?

Last.FM | Trakt.TV

• Saeverix
  • Laatst online: 09:02
Als je IP 0.0.0.0 instelt (in de programma instellingen voor de duidelijkheid) dan pakt hij automatisch je lokale IP adres. Ik heb al mijn programma's (SABnzbd, SickBeard en CouchPotato) op die manier ingesteld.

[ Voor 14% gewijzigd door Saeverix op 05-11-2011 14:57 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Kefding
Dat had ik eerst dus ook, maar dat werkte niet, toen heb ik het op aanraden van djkavaa verandert, en nu lukt het wel,
Maar normaal moet hij dat inderdaad toch automatisch doen, en bij elk programma, want nu kan ik ook mijn Plex server niet vanaf andere computer benaderen

Last.FM | Trakt.TV

• Saeverix
  • Laatst online: 09:02
Let er wel op dat 0.0.0.0 iets anders is dan "localhost". Als ik SABnzbd instel op "localhost" dan kan ik er ook niet meer bij.
Wil niet zeggen dat je dit hebt ingevoerd, maar ik plaats het als een mogelijkheid.

En om het even zeker te weten: Je start na elke wijziging die je probeert SABnzbd wel volledig opnieuw op? Het staat er bij, maar wie weet lees je er overheen.

[ Voor 27% gewijzigd door Saeverix op 05-11-2011 16:14 ]

People who live in glass houses shouldn't throw stones.

• Kefding
Ik heb bij sabnzbd altijd 0.0.0.0, (en kon ik hem benaderen via localhost)
nu heb ik die dus op mijn local ip gezet (192.168.1.103) En als ik dat invoer via mijn computer lukt dat gewoon, maar ik kan hem niet bereiken via andere computers.

Last.FM | Trakt.TV

• Kavaa
Kefding schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:50:
Oke, ik denk dat het al is gelukt doordat ik mijn local ip invulde bij sabnzbd, en daarna mijn computer opnieuw opstarten.
Maar hoe moet dat dan bij andere programmas waar ik dat niet in kan stellen, normaal hoort hij toch gewoon door te verwijzen als ik mijn local ip invul?
Ik ben bijvoorbeeld aan het experimenteren met Plex, en daarbij moet je dus ook een server laten draaien, maar ik kan dan niet instellen op welk ip hij moet luisteren? Hoe zit dat dan?
Dat was inderdaad ook wat ik bedoelde.
Het kan wel eens zijn dat het 0.0.0.0 niet werkt.

• Kavaa
Kefding schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:15:
Ik heb bij sabnzbd altijd 0.0.0.0, (en kon ik hem benaderen via localhost)
nu heb ik die dus op mijn local ip gezet (192.168.1.103) En als ik dat invoer via mijn computer lukt dat gewoon, maar ik kan hem niet bereiken via andere computers.
Je moet je firewall eens helemaal uitzetten en je ipadres vast inkloppen bij je netwerk als je dat nog niet had gedaan.
Dan moet het werken en anders eventjes een reinstall van sabnzbd doen.

• Mijzelf
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Kefding schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 13:43:
Ik krijg dan een hele lijst te zien, waar moet ik naar kijken/op letten?
Je moet kijken welke ip adressen worden gebruikt bij het luisteren op je sabnzbd poort. Is dat 127.0.0.1, dan kun je hem alleen op dat adres bereiken, is het 0.0.0.0 dan kun je hem op alle interfaces bereiken. Staat er je 'local ip', zoals jij het noemt, dan zou hij op dat adres bereikbaar moeten zijn.
De poort kan verschillende keren als luisterend in de lijst staan, met verschillende ip adressen.
Pagina: 1