Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

7 werk pc's koppelen maar niet met MS!

Pagina: 1
Acties:
  • 580 views

Verwijderd

Topicstarter
Intern hebben wij onze 8 pc's + 5 printers dmv ethernet verbonden. Wij werken wel moet Windows progs. Maar hierdoor blijft alles lokaal. Wij zoeken een oplossing die niet op MS server is gebaseerd waardoor de progs en data geshared kunnen worden.

Bestaat er een type software waarmee je file en progsharing kunt doen in een intern netwerk, zonder gebruik van MS? Jaren geleden deed ik dat bij een ander bedrijf met Novell Networks, wat goed beviel.

Hopelijk heeft iemand goede oplossingen paraat die tevens betaalbaar zijn.

Met dank voor het meedenken.
Groet, Ronald

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Wat heb je zelf al gevonden? Waarom geen MS software?

En wie gaat het supporten? Een gratis OS wat niemand ondersteunt kan uiteindelijk een stuk duurder uitpakken dan een MS oplossing.

Wat zegt je softwareleverancier? En is een NAS geen oplossing?

Als je op bovenstaande punten een antwoord hebt, en een duidelijke vraag wat er niet werkt, dan kunnen we je verder helpen. We zijn geen gratis-consultant hier. Een beetje zelfonderzoek mag minstens. Zeker in dit subfora, waar het over de grotere/ingewikkeldere problemen gaat.

• dutch_warrior
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 29-05-2023
ClearOS kan een optie zijn.
Het zou erg handig zijn wanneer je de eisen en wensen hier iets beter zou beschrijven.
- Wat versta je onder programma sharing?

• Remco
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08:46
Wat bedoel je met prog sharing ? Gewoon een programma opstarten vanaf een share ? Dan zou je al toekunnen met een NAS.
Maar goed, ik denk dat je specifieker moet zijn.

Waarom geen MS ? SBS kan afhankelijk van je wensen/eisen een goed product zijn.
Of heb je iemand horen roepen dat Microsoft duur is, en herhaal je dat maar ?

The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

samba op je linux bak http://www.samba.org/ toch ?

Iperf

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Beste ts24,

Dit heeft niets met Professional Networking & Servers te maken.. Er zijn legio oplossingen om data uit te wisselen. Van een simpele Dropbox installatie tot google docs. Van FTP tot NFS. Alles kan zonder gebruik te maken van Microsoft oplossingen.

Ik ben meestal niet de beroerdste, en zal een eerste topic van een nieuwe gebruiker dan niet meteen op slot gooien, maar we verwachten toch wel iets meer inzet.
We zijn geen helpdesk. Vooral in PNS verwachten we een extra portie inzet gecombineerd met een stevige basiskennis van het hele ICT gebeuren.

Dit kom ik niet tegen in je topic, en ik ben dan ook genoodzaakt om je topic op slot te gooien.
Als je wat inleeswerk hebt gedaan, kan je in Windows Clients of Serversoftware en Windows Servers eens opnieuw een poging doen. Ook daar geldt dat je niet gewoon een vraag moet stellen, maar dat je moet laten zien dat je zelf moeite hebt gedaan om je eigen probleem op te lossen.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.