cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db
[ Voor 7% gewijzigd door Roel1966 op 04-11-2011 21:39 ]
Dus als ik het goed begrijp moet je ook lucidlogic installeren alvorens dit werkt of kan het ook zonder dit programma? (voordelen & nadelen).Roel1966 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:35:
Ja dat werkt want ik gebruik het zelf ook op die manier met een Asus P8Z68 Deluxe tezamen met Lucidlogic en een Nvidia GTX 560, waarbij je wel dan ook de Intel videodriver moet installeren en dan de Nvidia drivers. Er onstaat dan in feite een SLI brug ( en bij ATI Radeons een Crossfire brug ) tussen je cpu interne gpu en de Nvidia kaart en je dan zelfs je monitor op zowel moederboard als videokaart kan inprikken.
Heb je al eens een verbruiksmeting uitgevoerd?
cooler master cosmo,gigabyte X58 ,Q720 ,3x2GB OCZ platinium,seagate 500gig 32 mb cache,HP ZR24W,Creative gigaworks progamer g500,creative X-fi Xtreme audio pci-e,selfmade waterkoeling 0db
Het werkt bij mij inderdaad ook erg goed heb zelf een 560ti en P8Z68 het is vooral handig omdat ik me TV(HDMI) dan kan aansluiten en als 2e monitor kan gebruiken(560ti heeft miniHDMI maar converter past niet goed het komt namelijk tegen de kast aanRoel1966 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:35:
Ja dat werkt want ik gebruik het zelf ook op die manier met een Asus P8Z68 Deluxe tezamen met Lucidlogic en een Nvidia GTX 560, waarbij je wel dan ook de Intel videodriver moet installeren en dan de Nvidia drivers. Er onstaat dan in feite een SLI brug ( en bij ATI Radeons een Crossfire brug ) tussen je cpu interne gpu en de Nvidia kaart en je dan zelfs je monitor op zowel moederboard als videokaart kan inprikken.
http://www.tomshardware.c...-virtualization,2877.html Dit is een handig artikel die ik tendertijd ook heb gelezen. Bij kopje 9 wordt er gekeken naar het energieverbruik.
[ Voor 10% gewijzigd door Swoooon op 04-11-2011 21:52 ]
Fortnite Shop - fnitemshop.com | Apex Legends Store - apexitemstore.com | CoD MW Store- codmwstore.com
http://nl.hardware.info/r...ew-prestaties-lucid-virtu
Het is een soort vsync dat voorspeld welke frame gebruikt zal worden bij een scherm refresh, volgens mijn had anan... ( naam vergeten) er een klein articel over.
Ik heb zelf het probleem dat Minecraft bijvoorbeeld automatisch op 'ingebouwde graphics' staat, terwijl het toch best zwaar is en ik dus zelf de instelling moest aanpassen dat Minecraft met de Nvidia en niet met de Intel opstartte. Daar zul je op moeten letten.
Je moet als eerste de Intel HD videodrivers ( laatste nieuwe drivers even downloaden van de Intel site )installeren en vervolgens installeer je dan de Nvidia drivers. Daarna installeer je de Lucidlogic drivers waarna je na de installatie al meteen de melding krijgt dat er updates zijn en je die op de site van Lucid logic kan downloaden.Twido schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:47:
Dus als ik het goed begrijp moet je ook lucidlogic installeren alvorens dit werkt of kan het ook zonder dit programma? (voordelen & nadelen).
Heb je al eens een verbruiksmeting uitgevoerd?
Verbruiksmetingen doe ik eigenlijk nooit omdat mij dat niet zo heel veel uit maakt en ik niet een pc met een Core i7 2600K samengesteld heb om hem zo zuinig mogelijk te houden. Bij mij telt gewoon snelheid en vandaar dat ik meestal ook alles op high zet ( sorry voor het milieu dan ) dus dat durf ik verder niet te zeggen qua verbruik.
Met een verbruiksmeter heb ik gekeken of er verschil is in verbruik. Er is geen groot verschil. Verder gaat de graka zeer snel aktief, gewoon een youtube en de graka schiet omhoog.
Bij idle/simpel surfen is het verbruik 68-71 watt, met en zonder virtu.
Dat is erg weinig ,ik verbruik nu met dit te typen 235w met mijn pc + scherm (geen geluid).Reepje schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 18:35:
Ik heb een asrock z68 bord plus een HD6870 en een 2500k.
Met een verbruiksmeter heb ik gekeken of er verschil is in verbruik. Er is geen groot verschil. Verder gaat de graka zeer snel aktief, gewoon een youtube en de graka schiet omhoog.
Bij idle/simpel surfen is het verbruik 68-71 watt, met en zonder virtu.
En dit met mijn X58 mobo/gtx570/I7- 720