Super slechte snelheid over Wifi

Pagina: 1
Acties:
  • 321 views

• RosSittard
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01-02 08:28
nvt meer

[ Voor 99% gewijzigd door RosSittard op 08-11-2011 13:50 ]

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16:50

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Hoe heb je alles geconfigureerd? Je zegt dat je maar liefst 3 routers gebruikt, als deze allemaal routeren is dat vragen om problemen natuurlijk. Daarnaast zou ik ook eens naar de kanalen-configuratie kijken (m.n. wat betreft andere netwerken in de buurt).

Rail Away!

• RosSittard
Ze staan allemaal op automatisch kanalen kiezen. Ik heb de netgear als 192.168.1.1 geconfigureerd, de overige 2 routers als .2 en .3 en de accesspoint moet ik nog doen.

Er kan nu geen andere configuratie worden gemaakt omdat ik dan nog meer kabels moet trekken.

Het gaat er gewoon om, dat via wifi met volledig signaal geen internet is en via de kabel wel.
Verder is er als ik op de wifi van mijn kamer ga op mijn kamer wel volledig bereik. En in de woonkamer weer niet.

[ Voor 28% gewijzigd door RosSittard op 04-11-2011 21:46 ]

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
LeroyRosier schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:01:
Resultaat
Nogsteeds hebben we een slechte internet in de woonkamer. De verbinding zelf is perfect (altijd volledig bereik) alleen krijgen we sites enzovoort niet geladen.
- Speedtest op de notebook in de woonkamer, kom ik uit op 1/1mb/s
- Speedtest op de pc in slaapkamer, ongeveer 100/10mb/s
- Speedtest op iPhone via wifi slaapkamer, ongeveer 30/7mb/s

Nu heb ik echt alles geprobeerd wat ik weet. Wat kan ik nog proberen?
Bedoelje nu dat wifi op de slaapkamer wel goed werkt? Wat doet een laptop op die wifi? Wat voor wifi is dat, g of n?

Heb je al buiten internet om getest? Wifi naar wifi?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:22

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Nu heb ik echt alles geprobeerd wat ik weet. Wat kan ik nog proberen?
Om te beginnen duidelijk uitleggen hoe alles aangesloten is (hoe lopen de draden van modem naar router naar switch naar routers?) en hoe de verschillende routers geconfigureerd zijn (bedraad en als AP? WDS? NAT-achter-NAT?)

Verder zeg je niets over exact welke kanalen dan "automatisch" gekozen zijn en hoe het er in de woonkamer bij staat met andere WiFi-netwerken (zo kan ik hier vanaf de bank waar ik nu lig 47 netwerken in de 2.4GHz-band detecteren :X ) en of er andere apparaten staan die geen WiFi doen maar wel de 2.4GHz-band gebruiken, zoals Marmitek draadloze AV-setjes of babyfoons bijv.

Tenslotte neem ik aan dat je niet op de bank in de woonkamer grote downloads gaat doen. Je echte probleem is dus niet de 1Mb/s, maar het traag openen van sites oid. Allicht is er iets anders aan de hand (bijv packetloss) dat oorzaak is van zowel trage verbinding als wat je ervaart. In dat geval moet je niet op de snelheid focussen maar op het echte probleem...

Oslik blyat! Oslik!

• RosSittard
Bedankt voor de hulp, maar heb ik besloten iemand langs te laten komen.

Mvg

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:55

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Dan kan het topic ook op slot..
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.