Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows, Program Files mappen verwijderen lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• tobitronics
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:26
Hallo allemaal,

Nu mijn SSD eindelijk werkt wil ik de program files mappen en de windows map van mijn oude hdd afgooien. Alleen lukt dit niet. Eerst kon het niet omdat TrustedInstaller mij geen toestemming gaf. Ik heb dit gegoogled en iets gevonden, maar nu krijg ik geen toestemming van mezelf!! Klinkt erg raar maar waar. Wat moet ik doen om deze mappen alsnog van mijn hdd af te krijgen? Ze nemen alleen maar ruimte in.

• Notehoutelade
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
geen toestemming van jezelf? wat is de exacte foutmelding die je krijgt dan?

is een format van de hdd niet een eenvoudigere optie dan losse folders verwijderen? Dan wel vanuit de nieuwe installatie op de SSD.. :)

• tobitronics
Notehoutelade schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 20:48:
geen toestemming van jezelf? wat is de exacte foutmelding die je krijgt dan?

is een format van de hdd niet een eenvoudigere optie dan losse folders verwijderen? Dan wel vanuit de nieuwe installatie op de SSD.. :)
Format is geen optie, aangezien er ongeveer 400GB aan persoonlijke data op staat die ik niet kwijt wil en ook niet ergens anders kwijt kan.

Eerst moet ik dus administratorrechten geven om de map te deleten, en ongeveer 20 sec later krijg ik de volgende melding: " U bent niet gemachtigd om deze bewerking uit te voeren. U dient door *PCvanTobias/Tobias* gemachtigd te worden om wijzigingen aan deze map te kunnen aanbrengen.

Wat tussen sterretjes staat kan van alles zijn, daar stond eerst TrustedInstaller en door het geklooi ook wel eens BUILTIN/Administrators

Dit was trouwens de how-to die ik had gevolgd: http://helpdeskgeek.com/w...cted-by-trustedinstaller/ maar dus zonder resultaat

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Dat is een andere Windows installatie dus ook een andere gebruiker die daar rechten op heeft. Dat je gebruikersnaam gelijk is doet er niet toe, de gebruiker wordt geïdentificeerd aan de hand van een id ergens. Het id van de oude installatie is blijkbaar anders als die van de nieuwe.

Zoek eens op google naar iets als 'take ownerchip' dit kan best commandline via het 'takeown' commando als ik me niet vergis. Maar er zweeft op het net ook een tooltje rond dat een wrapper rond het commando maakt en in je contextmenu een entry maakt.
Ow, op een map als Windows of Program Files kan dit best lang duren!

[ Voor 6% gewijzigd door kluyze op 04-11-2011 21:03 ]

• tobitronics
kluyze schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:00:
Dat is een andere Windows installatie dus ook een andere gebruiker die daar rechte op heeft. Dat je gebruikersnaam gelijk is doet er niet toe, de gebruiker wordt geïdentificeerd aan de hand van een id ergens. Het id van de oude installatie is blijkbaar anders als die van de nieuwe.

Zoek eens op google naar iets als 'take ownerchip' dit kan commandline via het 'takeown' commando als ik me niet vergis. Maar er zweeft op het net ook een tooltje rond dat een wrapper rond het commando maakt en in je contextmenu een entry maakt.
Dat tooltje heb ik dus gevonden en geprobeerd (het stopt "Take Ownership" in het rechtermuisknop menu, correct?) maar dat werkte dus ook niet. Commandline geeft bij mappen zonder spaties in de naam succesvol resultaat, maar bij poging to verwijdering van de map nog steeds zelfde foutmelding.

Verwijderd

EN je kan natuurlijk ook gewoon standaard Windows functies gebruiken?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x94IbSBoTqL0UkNYZKuBtrw4/full.png

Edit ik zie net dat je dat al geprobeerd hebt.

Nadat je dat gedaan hebt moet je natuurlijk nog wel even jezelf schrijfrechten geven in de map.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 21:08 ]

• tobitronics
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:06:

[afbeelding]
Dat wat jij laat zien waren mijn eerste pogingen, ik veranderde de owner dus naar mezelf (nieuwe installatie) maar hij bleef foutmeldingen geven.

• kluyze
  • Niet online
tobitronics schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:06:
[...]

Dat tooltje heb ik dus gevonden en geprobeerd (het stopt "Take Ownership" in het rechtermuisknop menu, correct?) maar dat werkte dus ook niet. Commandline geeft bij mappen zonder spaties in de naam succesvol resultaat, maar bij poging to verwijdering van de map nog steeds zelfde foutmelding.
Commandline was met een elevated prompt? Kijk eens of er geen 'force' optie in het commando zit?
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:06:

[afbeelding]
Want 'takeown' is geen standaard Windows functie?

En ja, contextmenu is het 'rechtermuisknopmenu'

Verwijderd

Je moet ook aangeven dat je de onderliggende bestanden aan jezelf toe-eigend. (Zie het vinkje, of /R via commandline)

@Hierboven. Het is dezelfde functie, Ik doelde op het genoemde tooltje ;)

Ook kan je het proberen met een Live CD van een linux distro die NTFS kan schrijven. Bv Ubuntu.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 21:14 ]

• tobitronics
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:11:
Je moet ook aangeven dat je de onderliggende bestanden aan jezelf toe-eigend. (Zie het vinkje, of /R via commandline)

@Hierboven. Het is dezelfde functie, Ik doelde op het genoemde tooltje ;)

Ook kan je het proberen met een Live CD van een linux distro die NTFS kan schrijven. Bv Ubuntu.
Ook al geprobeerd (via de vensters, probeer het nu via cmd maar moet dan 50000000 keer op J drukken en dat ga ik niet doen)

• tobitronics
Is er geen 3rd party tool die dit voor mij kan verwijderen?

Verwijderd

Misschien total commander?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Is het niet gemakkelijker om gewoon weer even je harddisk als bootdisk aan te sluiten en dan op te starten met de oude Windows, en vervolgens dan een backup te maken ?

• tobitronics
Roel1966 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:26:
Is het niet gemakkelijker om gewoon weer even je harddisk als bootdisk aan te sluiten en dan op te starten met de oude Windows, en vervolgens dan een backup te maken ?
Wat bedoel je?

• Roel1966
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Nou, tijdelijk eventjes weer je oude harddisk i.p.v. je ssd aansluiten en dan opstarten van je oude Windows versie en daarna backups te maken van de bestanden in je C partitie. Desnoods maak je even een 2de partitie aan op je harddisk via systeembeheer en zet daar tijdelijk alles op vanuit C.

• tobitronics
Total commander werkt niet, zelfde probleem
Roel1966 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:30:
Nou, tijdelijk eventjes weer je oude harddisk i.p.v. je ssd aansluiten en dan opstarten van je oude Windows versie en daarna backups te maken van de bestanden in je C partitie. Desnoods maak je even een 2de partitie aan op je harddisk via systeembeheer en zet daar tijdelijk alles op vanuit C.
Ik wil gewoon alleen deze drie mappen verwijderen, daar wil ik niet zo moeilijk over gaan doen (sorry als dit verkeerd klinkt ;) )

Verwijderd

Onder Windows gaat het je dan waarschijnlijk niet lukken (of er moet echt een killer tool voor zijn die ik niet ken). Maar met een Linux LiveCD moet het wel lukken.

Linux NTFS drivers houden namelijk geen rekening met NTFS file security. (Windows wel) Dus is het dan heel eenvoudig de map te verwijderen.

• tobitronics
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:43:
Onder Windows gaat het je dan waarschijnlijk niet lukken (of er moet echt een killer tool voor zijn die ik niet ken). Maar met een Linux LiveCD moet het wel lukken.

Linux NTFS drivers houden namelijk geen rekening met NTFS file security. (Windows wel) Dus is het dan heel eenvoudig de map te verwijderen.
Ik heb hier volgensmij nog een livestick liggen van toen ik nog weleens ubuntu gebruikte, dat ga ik eens proberen!

• kluyze
  • Niet online
tobitronics schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:16:
[...]

Ook al geprobeerd (via de vensters, probeer het nu via cmd maar moet dan 50000000 keer op J drukken en dat ga ik niet doen)
Ik heb dit toch ooit gedaan met een backup image op een volledige systeempartitie, geen enkele keer op 'J' of 'Y' moeten klikken. Had je nu een elevated prompt gebruikt?

[ Voor 5% gewijzigd door kluyze op 04-11-2011 22:20 ]

• tobitronics
kluyze schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 22:20:
[...]
Ik heb dit toch ooit gedaan met een backup image op een volledige systeempartitie, geen enkele keer op 'J' of 'Y' moeten klikken. Had je nu een elevated prompt gebruikt?
Ja

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11:11

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wanneer je in een command prompt meerdere malen op "j" of "y" moet gebruiken, dan kun je hoogstwaarschijnlijk ook "a" indrukken. Alle gelijke vragen worden dan direct uitgevoerd (a=Always).

Maar verder heeft dit weinig met de hardeschijf zelf of met een IO controller te maken, maar is dit gewoon een kwestie van NTFS rechten en kan beter behandeld worden in het subforum Windows Clients (WOS).

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Alex3
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18-11 13:09
Welke versie van Windows je nu gebruikt ontbreekt in het verhaal, maar dit zou altijd moeten werken: in veilige modus inloggen als Administrator, rechtsklikken op de map, Eigenschappen, tabblad Beveiliging, Geavanceerd. Daar maak je jezelf eigenaar, gevolgd door Ok. Voeg Administrator toe aan de lijst gebruikers en vink alle rechten aan. Zorg ook dat alle submappen dezelfde rechten krijgen. Klik Ok. Daarna kun je de map verwijderen.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Of je laat het werk doen door een Scheduled Task via het SYSTEM account.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• tobitronics
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 21:43:

Linux live stick geprobeerd, maar deze geeft de foutmelding dat ie mijn hdd niet kan mounten (foutcode 12). Ik heb gisteren de system reserved partitie van mijn oude hdd wegegooid (hoorde bij de oude win7 install) en toen werd de melding gegeven dat ik vanaf dat moment niet meer vanaf de hdd zou kunnen gaan booten omdat het een logische partitie wordt (of zoiets). Kan dat er mee te maken hebben?
alt-92 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 14:41:
Of je laat het werk doen door een Scheduled Task via het SYSTEM account.
Hoe doe ik dit?

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

[google=geplande taak windows 7] ? Kom kom, beetje gezond verstand mag wel ;)

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• SKiLLa
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

SKiLLa

Byte or nibble a bit ?

Als je Take Ownership gedaan hebt, dan moet je waarschijnlijk nog wel Run as Administrator (of UAC uitzetten) doen voor het verwijderen ...

'Political Correctness is fascism pretending to be good manners.' - George Carlin

• tobitronics
Laat maar, ik heb het opgelost! Na een hoop geklooi in die vensters is het me op de 1 of andere manier toch gelukt! :D Bedankt iedereen voor jullie hulp!
alt-92 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 15:25:
[google=geplande taak windows 7] ? Kom kom, beetje gezond verstand mag wel ;)
Dat heb iik ook gegoogled ;) maar ik snapte er geen bal van van wat daar stond

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik wil je afraden om Program Files te verwijderen, aangezien dit een belangrijke systeemmap is. Het kan tevens problemen opleveren met bepaalde software-updates. Maar hier een quote van iemand die het is gelukt:
On my bench machine I have finally succeeded in moving the Program Files folder in its entirety to another physical hard drive. It is a multi-step process, but it works quite well and has caused absolutely no issues to date.

Don't attempt this without a good drive imaging utility, and make frequent use of it. Mistakes can hose your system, and you'll need to roll back entirely to the previous working configuration. And as you can read in this thread, Microsoft seems to discourage this sort of system improvement.

I created a system repair disc using Control Panel > System and Security > Backup and Restore and clicking on "Create a system repair disc" in the left panel, which creates a bootable CD (142 MB in my case). I then created a small (200 MB) partition on one of my hard drives and copied the contents of the system repair disc to this partition. Next I added a boot entry to this partition in BCD in order to access it through the boot menu on any reboot.

The next step was to boot to the repair partition and open a command prompt. Using "xcopy" I copied the Program Files folder and contents to a previously prepared volume in an extended parition on one of my hard drives. I rebooted back into Windows 7, then edited the registry to change all "C:\Program Files" path entries to "E:\Program Files", and then rebooted into system repair. I next deleted the "C:\Program Files" folder, then rebooted into Windows 7.

Program installations now default to "E:\Program Files" without incident or issue. I have installed a number of applications and utilites, and they all work correctly (even Office). All the MS stuff that was originally on "C:\Program Files" now works just fine from "E:\Program Files". All Windows updates have also worked without a hitch so far.

Booting into "system repair" (I named it "Recovery" in the boot menu) requires an Administrators Group password, and the Command Prompt is evidently a System Level Command Prompt, because it appears to have no restrictions whatsoever on it; just use the appropriate switches with the commands. I have not received a single "access denied" when using the correct switches.

So, while it can't be done "in" Windows 7, it can be done "to" Windows 7. I'm working on the Users folder next. On my bench machine I am making drive images at each successful level. When I screw up a subsequent attempted procedure, I don't have to restart from scratch, just restore my drive image and pick up where I left off.
Bron: I want to move the Program Files folder to another hard drive.

• alt-92
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

shadowman12 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:45:
Ik wil je afraden om Program Files te verwijderen, aangezien dit een belangrijke systeemmap is.
:w

Het was je opgevallen dat het om een reeds verwijderde install op een ander volume ging? :)

[ Voor 3% gewijzigd door alt-92 op 05-11-2011 17:08 ]

• tobitronics
shadowman12 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 16:45:
Ik wil je afraden om Program Files te verwijderen, aangezien dit een belangrijke systeemmap is. Het kan tevens problemen opleveren met bepaalde software-updates. Maar hier een quote van iemand die het is gelukt:

[...]

Bron: I want to move the Program Files folder to another hard drive.
Ik wilde verwijderen, niet verplaatsen
alt-92 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:08:
[...]

Het was je opgevallen dat het om een reeds verwijderde install op een ander volume ging? :)
Je neemt me de woorden uit de mond ;)

Van mij mag dit topic op slot

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08-10 09:20
het programma unlocker werkt hier prima voor

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
alt-92 schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:08:
[...]

Owh overheen gelezen ;). Sorry!
Pagina: 1