USB lader permanent aan 12V

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Topicstarter
Van de week heb ik in mijn auto een Iphone houder geplaatst. Aan deze houder heb ik een Iphone TV-out kabel met USB vastgemaakt.Zo iets als deze :

Afbeeldingslocatie: http://www.nasa4ppc.com/images/mob6053a.jpg

Iphone wordt op dit moment geladen via een Belkin USB cigarette lader.Dit werkt perfect, probleem is dat ik nu een USB kabel heb die onder het dashboard vandaan loopt en dan in de Belkin steekt.

Idee is om deze USB kabel te verstoppen in het dashboard, alleen ik vraag me af hoe ik dit het beste kan aanpakken.
Heb even gekeken hoe de Belkin er uit ziet als je deze uit elkaar haalt alleen vraag me nu af hoe ik dit het beste permanenent aan 12V kan vastmaken.

Dit is de Belkin lader:

Afbeeldingslocatie: http://nzlamb.files.wordpress.com/2010/11/belkin1.jpg?w=300&h=225

en zo ziet deze uit elkaar:

Afbeeldingslocatie: http://nzlamb.files.wordpress.com/2010/11/belkin4.jpg?w=300&h=225

Mijn vraag is, kan ik deze zonder enig probleem vast solderen aan 12V en zo ja, zal de lader niet te heet worden aangezien deze dus permanent aan staat?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 16:24

SA007

Moderator Tweaking
Die lader zal niet te heet worden.

Er direct 12V aan solderen is ook geen probleem (mits je het op de goede plekken doet).

Zorg er wel voor dat je 'm weer isoleerd voor je 'm terugplaatst, een los printje achter je dashboard is een slecht idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-10 19:47

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Als je je iPhone niet aansluit is er geen belasting. Als er geen belasting is wordt er nauwelijks stroom verbruikt. Er wordt dan niets heet.
Die belkin lader is een schakelende dc/dc converter. Die hebben een redelijk rendement, dus ook als je je telefoon wel aansluit zal er weinig warmte vrijkomen. Je zou het even kunnen checken door als je telefoon er een tijdje aan gehangen heeft even te voelen hoe warm de lader is.

Tip: Als je hem wegwerkt in de auto kun je hem het beste aansluiten aan de 12V die over het contact gaat, zodat hij uit gaat als de auto uit is.

En voor het net kun je eventueel een zekeringetje van een ampere voor de lader zetten.

[ Voor 7% gewijzigd door Cassettebandje op 04-11-2011 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-10 16:22

seninha

god's right foot

Topicstarter
Bedoeling is om de Belkin te solderen aan de onderkant van de 12V aansluiten waar nu deze in zit.Deze hangt al aan de Ignition, dus gaat uit zodra auto niet gebruikt wordt.

Idee was ook om zodra deze ze laatste plaats gekregen heeft te gaan isoleren.
Moet alleen nog kijken hoe, misschien wel oude behuizing terugplaatsen.

Wat de 12V in de auto betreft, neem aan dat het hart de plus is en de buitenkant de min (even voor de zekerheid checken)

Zekering is trouwens een heel goed idee

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duifi
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-03-2024
Hart is inderdaad de + pool, gewoon ff het veertje loshalen, daar zekering regelen en dan gewoon aansluiten zoals je zelf voorstelde.