[behuizing] onbekende fanhub in behuizing

Pagina: 1
Acties:

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-01 20:35
Ik kom net de volgende "hub" tegen in de nexus prominent r behuizing. Iemand hier ervaring mee? Het zijn 5 connectors met daaronder een molex en daaronder nog een fan header. Alle fan connectors zijn male. ik weet niet precies of er ook een kabel van 1 van de headers, misschien die enkele onderaan, naar het moedermoord moet? Graag jullie ideeën of ervaringen. Zelf al gegorgeld maar niks over deze aansluitingen in de prominent r kunnen vinden, manual van de prominent 5 gaf ook geen info.

Zie in de afbeelding onder de link aub. Afbeelding is te groot en met iPad thumbs maken kan ik nog niet. Hier ook nog de link.http://www.nexustek.nl/images/ProminentR/ProminentR_side.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Gizzy op 04-11-2011 19:16 ]

flickr - WOT Profile - Game PC

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:12
Heb je al in de handleiding van Nexus gekeken? Ik vermoed dat het gewoon een power splitter is. Gezien het gebrek aan teksten op het ding zal het wel geen aansturing hebben.

Addicted to silent computing

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

dat is inderdaad een powersplitter.
moet je een molex fan je voeding aan doen en je kunt er 5 fans aan hangen :) ik denk niet dat de snelheid te regelen is, mits er een fancontroller op je kast zit of een kabel naar je moederbord ;)

leuk kastje trouwens, lijkt wel heel veel op mijn corsair 400r ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Fordox op 04-11-2011 19:33 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• Gizzy
Handleiding zat er niet bij ( ondanks nieuw) en ook niet op de site te vinden.

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 19-01 12:59

Fordox

00101010

volgens mij had ik net een goed antwoord gegeven, dus heb je je handleiding ook niet nodig :) wel raar dat het er niet bij zit.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• gangsta_playa
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-01 18:18
Ik denk gewoon dat je de molex moet aansluiten op je voeding.
De aparte fan connector op de case fan connector op je moederbord.
En de 5 andere male connectors kun je dan gebruiken om fans op aan te sluiten die bijvoorbeeld in je case zitten.
Ik denk ook dat de fan connector voor je moederbord gewoon de regelaar is (5-12V) die je fans in je case sneller of trager laten gaan. ;)

[ Voor 0% gewijzigd door gangsta_playa op 04-11-2011 21:31 . Reden: Verkeerde zinsbouw ]

• Gizzy
Gangster en fordox. Ja daar had ik inderdaad zelf ook aan gedacht. Morgen maar eens ff proberen. Thnx voor de ideeën.

Uiteindelijk 5 fans aangesloten op de header. De laatste header op de hub heb ik vrijgelaten. Alles werkt nu goed. De fans zijn uit zichzelf al lekker stil, dus ik ga niet kijken of ik middels het moederboard ervoor kan zorgen dat de rpm's omlaag gaan.

[ Voor 52% gewijzigd door Gizzy op 07-11-2011 14:25 ]

Pagina: 1