Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:22:
Hallo, ik wil al een tijdje een nieuwe telefoon nemen, maar ik weet alleen niet welke/wat voor. Ik wil er spelletjes op kunnen spelen, mijn mail kunnen checken, foto's kunnen maken (al dan niet in de allerbeste kwaliteit) en niet al te groot als het even kan. Mijn budget ligt tussen de 150 en 300 euro. Ik zit te denken over de HTC Desire Z of de Ericsson Xperia Ray, is een van die telefoons de beste keuze of is dat juist een andere? Graag hoor ik jullie mening.
PS: Raad me niet de HTC Wildfire aan, want die heb ik nu en is veel te traag.
Ik raad je aan om sowieso in een telefoonwinkel de verschillende werkende modellen te testen. Je krijgt dan een gevoel van de degelijkheid, het scherm (kleuren, scherpte, kijkhoek, helderheid, etc), hoe het toestel reageert en hoe het toestel in de hand ligt.
De telefoons die je nu op het oog hebt zijn beide gericht op een niche markt. De SE heeft een 3,3 inch klein scherm en moet een handzaam alternatief vormen op de grotere 3,7 inch en 4,x inch toestellen van nu. De rest van de hardware is on par met huidige toestellen van die prijsklasse. De Desire Z heeft een toetsenbord in tegenstelling tot de meeste andere telefoons. Helaas zijn de specificaties verouderd, zo heeft deze bijvoorbeeld een 800mhz processor terwijl de telefoons in die prijsklasse (zonder toetsenbord) minimaal 1Ghz aan boord hebben.
Ik raad je aan reviews te lezen, zelf het product in de hand te hebben en via de PW
http://tweakers.net/price...15/mobiele-telefoons.html toestellen te selecteren die binnen jouw budget vallen. Koop ook niet lukraak bij de goedkoopste in de Pricewatch er staan namelijk wel een aantal winkels tussen die niet al te best scoren op het gebied van after sales (afhandeling garantie en dergelijke).