Ubuntu 11.04 en aankoppelen externe apparaten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Louise525
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 19-04 14:06
Op mijn Dell XPS 15 laptop van eind mei 2011 heb ik een dual boot met Win7 en Ubuntu 11.10 (en hiervoor 11.04). Van begin af aan heb ik problemen gehad met het aankoppelen van SD-kaarten en externe USB-schijven. Het probleem is, dat ik de apparaten steeds eerst moet aansluiten en daarna de laptop moet herstarten met de apparaten eraan voordat ik ze te zien krijg. Even snel nieuwe foto's of video's bekijken op je SD-kaart is dus onmogelijk.

Ik krijg de externe apparaten voorafgaand aan het herstarten niet te zien in bijvoorbeel "Mijn Computer" of in Schijfbeheer / GParted, dus ik kan zelf niet aankoppelen. Na herstarten koppelen de apparaten zichzelf aan. Omdat ik de apparaten daarna wel kan zien, kan het m.i.geen driver-probleem zijn. En is de SD-kaart eenmaal zichtbaar, dan kan ik rustig van kaartje wisselen en dan kan ik de inhoud daarvan wel meteen bekijken.

Ik heb al rondgezocht op internet en tweakers.net hoe dit probleem op te lossen, maar ik heb over dit hele onderwerp eigenlijk niets kunnen vinden, of misschien niet de juiste zoektermen weten te vinden. Ik weet niet in welke hoek ik de oplossing moet zoeken. Mijn technisch-Engels is overigens ook niet zo denderend. |:(

Ben ik de enige die dit probleem heeft?
Heeft iemand een idee hoe ik na bijvoorbeeld het insteken van een SD-kaart die kaart meteen te zien kan krijgen?

Mac Mini i5 Late 2012 / Dell XPS 15 i5 L502 FHD GTM525 / Dell U2711 /Nexus 6 64 GB White