Vraag over isra punt

Pagina: 1
Acties:

• whoopy_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 02-12-2025
Goedemiddag tweakers,

Ik heb een vraagje over het gebruik van isra punten.
Excuses als fouten/onduidelijkheden in zitten, mijn netwerk kennis is zeer beperkt.

situatie:
Mijn vriendin is momenteel studente in Groningen en wil graag internet op haar kamer. Nu heeft ze dit bij telfort aangevraagd en m.b.v. de handleiding aangesloten op zo'n 'varkenssnuit' ISRA punt (http://robbert.bdorp.com/techniek/bestanden/telecom_isra.jpg de bovenste aansluiting).

Nu ging het DSL lampje niet branden wat duid op dat er geen DSL verbinding is (lijkt me toch?). Heb ik gebeld met telfort over dat het internet niet werkte, meld telfort dat de verbinding binnenkomt op het hoofdISRA punt op nummer 50.

Het is een studentenflat dus de begane grond is nummer 50 en de 1e en 2e verdieping 50a(waar mijn vriendin op zit).

Hoe kan ik nu zorgen dat mijn vriendin alsnog internet op d'r kamer kan krijgen ? Moet ik dan helemaal een UTP kabel gaan trekken vanaf het modem van nr 50 2 verdiepingen omhoog of is het een verplichting van KPN dat er ook een verbinding binnen komt op nummer 50a ?

bedankt voor jullie hulp alvast !

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 20-02 10:59
Bestaat er bij KPN wel een nummer 50A in het systeem?

Als dit pand later gesplitst is kan t zo zijn dat er helemaal geen toevoegingen bekend zijn (en dus ook geen israpunt is op 50A)

PM eens de PC ? (huisnr weten we al ;) )

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Gewoon kabeltje trekken lijkt me gemakkelijkste, of bij het israpunt een wireless router neerzetten.