Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Feature request: spring naar laatst gelezen post

Pagina: 1
Acties:

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Titel zegt opzich alles; bij het openen van een thread waarin je eerder gelezen hebt een knop waarmee je kunt springen naar de laatste post waar je toen gestopt bent met lezen.

Eigenlijk zelfde als "View first unread"-knop op fohguildforum,

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:23
Dat bestaat al: op het mapje voor de topictitel klikken :)

The devil is in the details.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hahn schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:03:
Dat bestaat al: op het mapje voor de topictitel klikken :)
Dat springt naar de eerste nieuwe post sinds je vorige sessie, wat niet per se hetzelfde is. :P Maar tegelijkertijd zou het wel meer dan genoeg moeten zijn. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• stok
  • Niet online
Wel, als ik op het mapje druk/klik nadat ik deze twee reacties gelezen heb opent het topic gewoon bovenaan, en niet bij NMe's reactie. Het meest logisch zou zijn dat wanneer je klikt op een topic waar je eerder in gelezen hebt je automatisch verder kunt lezen waar je de vorige keer gestopt bent.
Dingen "verstoppen" in icoontjes kan opzich, mits deze helder weergeven wat hun functie is (en ik vind persoonlijk dat het mapje dat niet doet).

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:30

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

De vorige keren dat deze vraag voorbij kwam was het antwoord ongeveer "dat is niet praktisch op te slaan gezien de hoeveelheid posts en users die we hebben". Ik denk niet dat dit ondertussen anders is, behalve nog meer posts en nog meer users. Maargoed, ik ben geen tweakers devver :P

offtopic:
* MueR mept NMe. Je wordt oud en traag

[ Voor 6% gewijzigd door MueR op 04-11-2011 16:30 ]

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Nu wil ik niet voor de devvers spreken, maar voor een forum van deze afmetingen is het niet te doen om per user én per topic bij te gaan houden wat de laatste post is die je gelezen hebt. Anderhalf miljoen topics maal 425 duizend gebruikers is nogal wat data.

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:27

Cyphax

Moderator LNX
NMe schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:29:
Nu wil ik niet voor de devvers spreken, maar voor een forum van deze afmetingen is het niet te doen om per user én per topic bij te gaan houden wat de laatste post is die je gelezen hebt. Anderhalf miljoen topics maal 425 duizend gebruikers is nogal wat data.
Dan ga je er wel vanuit dat 425000 gebruikers ALLE topics gelezen hebben. Dat is natuurlijk niet handig en is ook sowieso niet nodig. :P

Saved by the buoyancy of citrus

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Als je het maar zou beperken tot de topics die de actieve users van de laatste 48 uur in die laatste 48 uur hebben gelezen of zo dan moet het toch wel meevallen lijkt me. Dat mapje brengt me trouwens heel vaak/meestal niet waar ik zijn wil en brengt me bijv. rustig op een eerdere pagina terwijl ik postings op de volgende pagina al gelezen heb.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Gewoon alles aflopen wat je wil lezen en dan je forumsessie resetten met de functie uit het myreact knopje.

Problem solved :Y)

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• stok
  • Niet online
Het kan toch aan de gebruikerskant opgeslagen worden? threadid+postid in een cookie of weet ik veel wat?

• MueR

MueR

is niet lief

CaptJackSparrow schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:35:
Als je het maar zou beperken tot de topics die de actieve users van de laatste 48 uur in die laatste 48 uur hebben gelezen of zo dan moet het toch wel meevallen lijkt me
Wat zou je dan doen met topics die ouder zijn? Stel ik ga een weekje op vakantie zonder dat ik naar GoT kom, heb ik dan plotseling al die topics alsnog gelezen? Of juist niet?
stok schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:37:
Het kan toch aan de gebruikerskant opgeslagen worden? threadid+postid in een cookie of weet ik veel wat?
Een cookie is sowieso maar voor 1 pc geldig, daarbij is een cookie beperkt tot 4kb aan data. Dat zijn niet bijster veel topics.

[ Voor 27% gewijzigd door MueR op 04-11-2011 16:39 ]

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cyphax schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:31:
[...]

Dan ga je er wel vanuit dat 425000 gebruikers ALLE topics gelezen hebben. Dat is natuurlijk niet handig en is ook sowieso niet nodig. :P
Je zal hoe dan ook de aanname moeten maken dat bij de toevoeging van de feature iedereen alles gelezen heeft of niemand iets gelezen heeft. In het eerste geval heb je nogal wat records te vullen, in het twee heb je geïrriteerde gebruikers. De tussenweg is de laatste sessietijd gebruiken, maar dat maakt de hoeveelheid effort voor zo'n simpele feature wel erg heftig. :P

• stok
  • Niet online
Klantvriendelijkheid/service heeft dan ook geen prijs!
Either way, lijkt me een hele nuttige feature die de forumervaring aanzienlijk prettiger maakt. Sprekende vanuit het klantperspectief uiteraard.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

stok schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:44:
Klantvriendelijkheid/service heeft dan ook geen prijs!
Either way, lijkt me een hele nuttige feature die de forumervaring aanzienlijk prettiger maakt. Sprekende vanuit het klantperspectief uiteraard.
Hoe klantvriendelijk zou je het vinden als die feature elke paginarequest een paar seconden langer laat duren?

• stok
  • Niet online
Dan zou ik tegen je baas zeggen dat hij betere designers in dienst moet nemen ;)

Maar in principe zou die functionaliteit alleen pagina requests moeten beïnvloeden die gebruik maken van deze functionaliteit. En dan is de vergelijking enerzijds x milliseconden langer wachten versus handmatig een thread doorzoeken naar laatst gelezen post.

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

stok schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:51:
Dan zou ik tegen je baas zeggen dat hij betere designers in dienst moet nemen ;)
Een designer heeft niks maar dan ook niks te maken met de functionaliteit en snelheid van een website, Tweakers.net is niet mijn baas en ik ben geen developer voor Tweakers. ;)
Maar in principe zou die functionaliteit alleen pagina requests moeten beïnvloeden die gebruik maken van deze functionaliteit. En dan is de vergelijking enerzijds x milliseconden langer wachten versus handmatig een thread doorzoeken naar laatst gelezen post.
Elke pagina die momenteel via zo'n mapje een vergelijkbare link aanbiedt moet voor elk topic dat gelinkt wordt kijken in jouw geschiedenis wat het laatste bericht is dat jij gelezen hebt en dat crossreferencen met de replies in het betreffende topic om te zien naar welke pagina gelinkt moet worden, om te zien welk mapje getoond moet worden en welk bericht het oudste ongelezen bericht is. Dat gaat elk request vertragen.

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

MueR schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:39:
[...]

Wat zou je dan doen met topics die ouder zijn? Stel ik ga een weekje op vakantie zonder dat ik naar GoT kom, heb ik dan plotseling al die topics alsnog gelezen? Of juist niet?
Na die 48 uur of welke gebruikte periode dan ook zou het gedrag weer terugvallen naar het huidige gedrag. Het is een tijdelijke navigatie door een topic met hogere nauwkeurigheid.

Vergelijk de situatie nu met navigatie met GPS met Selective Avaiability aan. Je komt niet precies daar waar je wilt zijn. In topics waar je de laatste 48 uur door genavigeerd zou hebben zou je dan met de precisie op je bestemming komen van GPS met SA uitgeschakeld. Na 48 uur zou de SA voor dat topic weer aangezet worden totdat je er weer opnieuw in navigeert. :P

• stok
  • Niet online
NMe schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 16:59:
[...]

Een designer heeft niks maar dan ook niks te maken met de functionaliteit en snelheid van een website, Tweakers.net is niet mijn baas en ik ben geen developer voor Tweakers. ;)
Ik heb het dan ook niet over grafisch designers, maar software designers/ontwerpers.
Elke pagina die momenteel via zo'n mapje een vergelijkbare link aanbiedt moet voor elk topic dat gelinkt wordt kijken in jouw geschiedenis wat het laatste bericht is dat jij gelezen hebt en dat crossreferencen met de replies in het betreffende topic om te zien naar welke pagina gelinkt moet worden, om te zien welk mapje getoond moet worden en welk bericht het oudste ongelezen bericht is. Dat gaat elk request vertragen.
Er wordt dus al opgeslagen wat het laatste bericht is wat je gelezen hebt in een thread?

Er vanuit gaande dat een topic/thread niks anders is dan een lijst met berichten die sowieso al opgevraagd en gepresenteerd moet worden lijkt het mij een kleine toevoeging om ipv te beginnen met bericht x, te beginnen met bericht y (en y wordt dus al opgeslagen als ik jou goed begrijp). Desnoods stop je dat tweede deel in een aparte knop "Spring naar laatst gelezen bericht", waardoor de normale queries niet deze extra stap hoeven te doorlopen.

• MueR

MueR

is niet lief

stok schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 17:09:
Ik heb het dan ook niet over grafisch designers, maar software designers/ontwerpers.
Ook die kunnen weinig doen aan de hoeveelheid data en de performance impact daarvan.
Er wordt dus al opgeslagen wat het laatste bericht is wat je gelezen hebt in een thread?
Nee, er wordt gebruik gemaakt van sessietijd.

• PierreAronnax
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
De argumenten zijn dat het server-side ondoenlijk is om op te slaan, en volgens mij gaat dit om veel te veel data om client-side in een cookie te stoppen.

Maar HTML5 bied tegenwoordig andere mogelijkheden waar een paar MB in kan worden opgeslagen. Is dat het overwegen waard?

Mits je browser het ondersteund uiteraard, anders een fallback naar de huidige implementatie.

Pierre - Motormedia.nl - Motor-Forum.nl - Motorshopper.nl - Motormeuk.nl - Motorstek.nl

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Da's lekker handig als je op meerdere pc's werkt. Dan is zelfs de huidige implementatie handiger. :)

Pagina: 1