Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Bookmanager voor Ubuntu 11.10

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07 12:00

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ervoor is Alexandria de favoriet voor de bookmanager. Althans, tot en met Ubuntu 11.04.
Sinds 11.10 is lib Ruby deel veranderd waardoor Alexandria met laatste versie 0.6.7 niet meer wil werken.

Ik ben even gaan kijken naar de alternatieven:
- BibShelf
- Tellico
- GCStar

Geen E-book managers dus! Ik heb echte boeken in de verzameling.
Ik scan altijd met usb scanner isbn code in en laat ze snel en makkelijk toevoegen. Alexandria kan dat allemaal perfect met Amazon gegevens (via AWS toegang)

- GCStar
Op versie 1.6.2 zijn er problemen gemeld met ISBN zoeken en toevoegen via Amazon site. Het is niet mogelijk om boeken te zoeken. Blijkt dat probleem al hele tijd bekend is, maar het is niet verholpen.
Importeren Alexandria gaat niet goed.

- Tellico
Deze importeert prima de Alexandria db, zolang het niet Japans heeft. Het opzoeken van ISBN gaat via Zoeken. Helaas moet je zelf plaatjes toevoegen, wat ook weer jammer is. Wel werkt het meeste goed kan sorteren. De beste programma tot nu toe.
Laatste update komt van 2.3.4 (25 september 2011) dus redelijk nieuw.

- BibShelf
Te spartaans, geen import en ISBN opzoek mogelijkheid.

Tellico is dus de aanrader en als alternatief voor Alexandria. Maar Alexandria is enige die non-engels kan verwerken en ophalen, en plaatjes worden gedownload.

Zijn er nog meer bookmanagers die bijna goed doen als Alexandria?