Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20:10
Er is op dit moment nog een ISDN lijn (2 zelfs) ivm het bereikbaar zijn van het bedrijf. Als iemand aan het bellen is, moet ik nog steeds bereikbaar zijn op een andere telefoon, en als die ook aan het bellen is, moet er weer een andere telefoon overgaan.

Nu zijn 2 ISDN lijnen nogal prijzig. Ik ben aan het kijken naar een voip-oplossing.

Heb ik het goed begrepen, dat ik als ik 1 nummer heb, ik gewoon bereikbaar ben op alle telefoons? Dus als 1 medewerker een inkomende oproep beantwoord, een andere medewerker gewoon een tweede inkomende oproep kan beantwoorden die op datzelfde nummer is gebeld?

In dat geval is de besparing enorm. van 50 euro per maand voor 2 ISDN lijnen naar 10 euro per jaar voor 1 voipnummer. (+nog ADSL kosten maar die heb ik sowieso nu ook al)

Maar dat lijkt een beetje te mooi om waar te zijn.. of niet? VOIP heeft zoveel voordelen als ik dat zo lees op het internet, daar moet iets mee zijn :P

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:37

Fiber

Beaches are for storming.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

• maarud
Heb zitten googlen maar vond niet echt een antwoord op mijn vraag. Op het forum van webhostingtalk (waar wel vaker over VOIP wordt gepraat) stond het ook niet duidelijk. Tevens heb je de callvoip.nl website nog ,waar ook veel info op staat, maar kon ik het ook niet duidelijk vinden. Dus vandaar :)

Ik heb niet per se meerdere nummers nodig, ik moet gewoon met meerdere telefoons bereikbaar zijn :)

Als ik zo de callvoip website nog eens doorlees... dan moet ik een account hebben 'zonder nummer' zodat die als het ware als een 'extra lijn' fungeert, zoals bij het oude isdn principe?

Of kan het alsnog gewoon met 1 account, dus bijvoorbeeld een nummer van budgetphone van 10 euro per jaar, die ik instel op alle telefoons zodat ik gewoon 5x bereikbaar ben (5 telefoons)

[ Voor 32% gewijzigd door maarud op 04-11-2011 13:35 ]

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 23-11 20:29
Zou in theorie moeten kunnen, maar met 10 euro per jaar dan doel je neem ik aan op Budgetphone. Dit werkt prima en mits je hardware het toelaat, kun je prima meerdere gesprekken tegelijk ontvangen. Ik twijfel echter of je dit wel zakelijk mag gebruiken.

• maarud
Ik kan altijd nog een andere aanbieder zoeken, maar het gaat mij er vooral of ik het voip-principe goed begrepen heb.

Dus, als ik 1 voip nummer heb (mijn huidige nummer die ik laat porteren), of ik dan onbeperkt bereikbaar ben (dus stel ik heb hier 10 telefoons, dan kunnen er dus 10 mensen tegelijk bellen met mijn bedrijf, op dat ene nummer). Of, heb ik per telefoon een account nodig?

Verwijderd

maarud schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:39:
Ik kan altijd nog een andere aanbieder zoeken, maar het gaat mij er vooral of ik het voip-principe goed begrepen heb.

Dus, als ik 1 voip nummer heb (mijn huidige nummer die ik laat porteren), of ik dan onbeperkt bereikbaar ben (dus stel ik heb hier 10 telefoons, dan kunnen er dus 10 mensen tegelijk bellen met mijn bedrijf, op dat ene nummer). Of, heb ik per telefoon een account nodig?
dat ligt eraan welk contract je afsluit en welke lijn je neemt.. als je 10 mensen tegelijk wil laten bellen zul je Voip trunk moeten nemen met 10 lijnen.. en vervolgens een voip centrale moeten nemen die alles regelt

maar veel verstandiger bij een wat kleiner bedrijf met een stuk of 4~10 toestellen is na managed voice.
daar huur je stukje op een hosted voip centrale

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 13:47 ]

• maarud
Huidig heb ik 4 lijnen; 1 fax en 3 om bereikbaar te zijn op dat centrale nummer.
Zoals ik het begrijp heb ik dus 3 voip lijnen nodig.. dat principe van isdn werkt dus door in voip. Bedankt :)
Fax doe ik wel via de analoge lijn die mee komt met de ADSL-verbinding.

Maar, als ik dit zo lees op een website van een VOIP-boer:
De Nederlandse nummers hebben geen channel beperkingen; u kunt zoveel gelijktijdige gesprekken voeren als u wilt
Dan ben ik dus blijkbaar wel gelijktijdig bereikbaar op de 5 telefoons die ik hier heb.. zonder een centrale?
Inkomend is het belangrijkst, uitgaand doe ik wel via rynga of nog een nader uit te zoeken bedrijf.

Voor zover ik het nu bezie.. kan ik inkomend wel op een aantal telefoosn gelijktijdig bellen/gebeld worden, maar als ik uitgaand wil bellen, dan moet ik met een account per telefoon of sip-trunking werken. Toch?

[ Voor 53% gewijzigd door maarud op 04-11-2011 13:57 ]

Verwijderd

maarud schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:47:
Huidig heb ik 4 lijnen; 1 fax en 3 om bereikbaar te zijn op dat centrale nummer.
Zoals ik het begrijp heb ik dus 3 voip lijnen nodig.. dat principe van isdn werkt dus door in voip. Bedankt :)
Fax doe ik wel via de analoge lijn die mee komt met de ADSL-verbinding.

Maar, als ik dit zo lees op een website van een VOIP-boer:

[...]

Dan ben ik dus blijkbaar wel gelijktijdig bereikbaar op de 5 telefoons die ik hier heb.. zonder een centrale?
Inkomend is het belangrijkst, uitgaand doe ik wel via rynga of nog een nader uit te zoeken bedrijf.

Voor zover ik het nu bezie.. kan ik inkomend wel op een aantal telefoosn gelijktijdig bellen/gebeld worden, maar als ik uitgaand wil bellen, dan moet ik met een account per telefoon of sip-trunking werken. Toch?
geen idee hangt per provider af.. let op neem een goeie en geen budgetcrap zooi..

Zowieso jouw toestellen zijn ISDN/Analoog ? hoe ga je de vertaalslag doen dan ? O-)

• maarud
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:02:
[...]

geen idee hangt per provider af.. let op neem een goeie en geen budgetcrap zooi..

Zowieso jouw toestellen zijn ISDN/Analoog ? hoe ga je de vertaalslag doen dan ? O-)
Mocht dit idee aangenomen worden dan moeten er dus of nieuwe IP telefoons gekocht worden, of een voip-to-isdn converter. Maar als de besparing zo groot is als ik verwacht dan kunnen 5 nieuwe IP telefoons ook wel uit, die zijn dan zo terugverdiend.

Maar of dit doorgaat hangt dus af van de bereikbaarheid, dat is het belangrijkst. Als iemand belt moet er iemand beschikbaar zijn om de telefoon op te nemen, en als er 4 telefoons bezet zijn moet gewoon de 5e rinkelen en ook opgenomen kunnen worden...

Verwijderd

maarud schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 14:05:
[...]

Mocht dit idee aangenomen worden dan moeten er dus of nieuwe IP telefoons gekocht worden, of een voip-to-isdn converter. Maar als de besparing zo groot is als ik verwacht dan kunnen 5 nieuwe IP telefoons ook wel uit, die zijn dan zo terugverdiend.

Maar of dit doorgaat hangt dus af van de bereikbaarheid, dat is het belangrijkst. Als iemand belt moet er iemand beschikbaar zijn om de telefoon op te nemen, en als er 4 telefoons bezet zijn moet gewoon de 5e rinkelen en ook opgenomen kunnen worden...
ga dan eens kijken naar managed voice.. heb je alles wat je wilt.

ik ken een aantal goeie partijen mocht je daar iets in zien moet je maar dmtje sturen ;)
Pagina: 1