Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo tweakers,

Al meer dan 2 jaar heb ik een HD4770 in mijn bezit. Deze om specifiek te zijn. http://azerty.nl/producten/product_detail/?ID=213073

Het probleem dat ik nu heb, is dat als ik in de dxdiag tool kijk naar mijn videogeheugen blijkt dit maar 243 MB te zijn i.p.v. de 512 MB die altijd aangegeven stond. (Ik heb dit wel eens in het verleden gecheckt en zo ver ik weet was dit altijd gewoon netjes 512 MB)

Ik heb een aantal keren geprobeerd oudere drivers te instaleren om te kijken of daar het probleem ligt. Het rare is dat ik met bijvoorbeeld versie 11.7 nog steeds 243 MB aangegeven krijg. Ga ik nog verder terug in de tijd en instaleer ik de 10.12 drivers krijg ik in dxdiag 3569 MB aan videogeheugen te zien. O_o

Ik heb zo'n gevoel dat mijn videokaart langzaam maar zeker aan het sterven is. Mijn vraag is daarom: Weet iemand een goed programma waarmee ik daadwerkelijk kan testen of de kaart beschadigd is?

Ik kan helaas niet de kaart in een ander apparaat steken om zo het een en ander uit te sluiten.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dylan93
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17-09 15:41
Heb je ook problemen in spellen of andere programma's i.v.m. de videokaart ? Zo niet dan zou ik zeggen boeiend wat DXDIAG zegt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeaceNlove
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 20:37

PeaceNlove

Deugleuter

Je kan altijd memtestCL even proberen om je videokaart geheugen mee te testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

Kijk even wat GPU-Z ervan zegt, een accurater antwoord ga je niet krijgen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
GPU-Z geeft gewoon 512 MB aan. Het zal wel goed zijn denk dan ^^

Om antwoord te geven op Dylan93 zijn opmerking, ik heb inderdaad geen performance problemen gemerkt in games of andere programma's.

memtestCL gaf ook geen errors aan. Ik las wel dit: "test iteration x on 128 MiB of memory on device 0 <ATI RV770>" Ik heb nog nooit gehoord van "MiB" maar als ik het goed begrijp komt dit 1 op 1 over met megabytes

Wat ook raar is dat de hoeveelheid videogeheugen dat door dxdiag wordt aangegeven afhangt van de hoeveelheid RAM dat ik in me moederbord prik.

Ik heb standaard 4x2 GB aan RAM. Dit constateerde ik toen ik 1 of meer modules verwijderde:

2 GB ram (1 module) 1273 MB video memory
4 GB ram (2 modules) 2295 MB video memory
8 GB ram (4modules) 244 MB video memory

Ik denk dat het spookt in me PC :P

maar ja, zoals ik al zei, het zal wel goed zitten.

bedankt voor de hulp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:47

D4NG3R

kiwi

:)

offtopic:
MiB = "Ouderwetse" MB oftwel 1024KiB.
Een MB is officieel 1000KiB :') .
(KiB == 1024 Bytes)

Ja grote onzin dat dit de standaard is geworden, maar het word buiten HDD's gelukkig niet veel gebruikt ;) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Pagina: 1