Externe harde schijf samen met USB Hub

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308200

Topicstarter
Ik heb hier de volgende harde schijf liggen pricewatch: Western Digital Elements Desktop 2TB Zwart.

Deze heeft helaas maar één USB 2.0 aansluiting. Nu is het geval dat ik deze harde schijf wil koppelen aan twee PC's. Nu moet ik elke keer de schijf loskoppelen en vervolgens weer aansluiten op mijn andere PC.
Nu is de vraag of ik hier een USB Hub voor kan gebruiken om tegelijkertijd meerdere apparaten op één USB device aan te sluiten.

Uiteraard heb ik al via Google gezocht, maar hier krijg ik tegenstrijdige antwoorden, de een zegt namelijk dat het wel mogelijk is, en de andere weer van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Dat gaat je niet lukken zonder extra hardware, zoals een USB switch. Wel kun je de schijf over het netwerk delen, maar dan moet de computer waarop de schijf is aangesloten altijd aanstaan.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Nee dat gaat natuurlijk niet, omdat het hardware niet zomaar met twee systemen kan delen. Je bestandssysteem is niet gemaakt om tegelijktijdig verschillende systemen toegang te verschaffen.

Wat je wilt is je externe schijf door één computer via het netwerk laten delen, dan kun je wel gelijktijdig meerdere computers toegang geven, omdat maar één filesystem/computer met zijn klauwen aan je schijf zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16:53
Nee, dat is niet simpel met een USB-hub mogelijk.

Je hebt wel USB-netwerk hubs. Hierop sluit je het apparaat aan en deze word in het netwerk gedeelt. Voorbeeld :http://www.4allshop.nl/EM4080?ref=tweakers

Alles is terug te redeneren naar 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

En met een USBswitch kun je ook maar vanaf 1 PC tegelijkertijd de HDD benaderen. Beide direct via USB is niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 308200

Topicstarter
gambieter schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:01:
Dat gaat je niet lukken zonder extra hardware, zoals een USB switch. Wel kun je de schijf over het netwerk delen, maar dan moet de computer waarop de schijf is aangesloten altijd aanstaan.
Dat zocht ik eigenlijk, een soort van switch. Ik hoef niet tegelijkertijd de schijf te benaderen, ik ben alleen te lui om elke keer mijn apparaat los te koppelen en hem elke keer aan een ander apparaat te hangen. :P

Maar met een switch zou dit dus gewoon moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Anoniem: 308200 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:07:
[...]

Dat zocht ik eigenlijk, een soort van switch. Ik hoef niet tegelijkertijd de schijf te benaderen, ik ben alleen te lui om elke keer mijn apparaat los te koppelen en hem elke keer aan een ander apparaat te hangen. :P

Maar met een switch zou dit dus gewoon moeten kunnen?
2 USB verlengkabeltjes op je buro waar je de kabel van de disk in prikt wanneer je hem nodig hebt? Is denk ik ook goedkoper dan een switch.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15758

Anoniem: 308200 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 13:07:
[...]

Dat kan, maar je moet wel voordat je switcht de hardeschijf veilig verwijderen via het icoontje rechtsonderin naast je klok. Als je dit niet doet kun je een corrupt filesystem en gegevensverlies krijgen.
Pagina: 1