Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Hoe Release Notes voor software samenstellen

Pagina: 1
Acties:

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
Voor het software pakket dat wij ontwikkelen brengen we regelmatig nieuwe releases (major 4 x per jaar, en elke maand een bugfix release) uit.

Onderdeel van deze release zijn ook de release notes voor die release. Op dit moment worden die handmatig samengesteld aan de hand van bugs/tasks en checkin's en zijn daardoor nooit helemaal sluitend en ook het handmatig samenstellen is een tijdrovende bezigheid.

Zijn er (bugtracking)systemen die dit kunnen verzorgen en eventueel ook kunnen exporteren zodat dit op een website gepubliceerd kan worden?

We gebruiken op dit moment Team Foundation Server 2010 als Source Control tool.

Hail to the king baby!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

TFS heeft bijvoorbeeld een Agile profiel, waarin je work items kunt aanmaken. Als je hier je bugs in registreert, kun je met een simpel rapportje de gesloten issues (en dan natuurlijk de wontfix'es uitsluiten, maar wel de 'fixed' opnemen) sinds de laatste release laten uitdraaien.

In theorie dan, ik heb het nog nooit gebruikt. :P

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:44

Boss

+1 Overgewaardeerd

Wij gebruiken FogBugz, en daar kan je bij iedere issue ook aparte release notes opgeven. Die kan je vervolgens per release samennemen in 1 overzicht (html of xml). Je kan ook in 1x zien bij welke issues er nog geen release notes staan.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

• urk_forever
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-11 14:59
CodeCaster schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:30:
TFS heeft bijvoorbeeld een Agile profiel, waarin je work items kunt aanmaken. Als je hier je bugs in registreert, kun je met een simpel rapportje de gesloten issues (en dan natuurlijk de wontfix'es uitsluiten, maar wel de 'fixed' opnemen) sinds de laatste release laten uitdraaien.

In theorie dan, ik heb het nog nooit gebruikt. :P
Dat zou natuurlijk kunnen, maar dan ben je altijd gelimiteerd in het opnemen van je titel van je work item in de release notes. Dat is voor ons niet (altijd) wenselijk, aangezien die work items meer intern gericht zijn voor ontwikkelaars en niet voor klanten.
Boss schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:50:
Wij gebruiken FogBugz, en daar kan je bij iedere issue ook aparte release notes opgeven. Die kan je vervolgens per release samennemen in 1 overzicht (html of xml). Je kan ook in 1x zien bij welke issues er nog geen release notes staan.
Dit is inderdaad iets wat ik zoek. Ik ga er eens naar kijken.

Hail to the king baby!

• Coca-Cola
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:26
urk_forever schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 12:48:
[...]

Dat zou natuurlijk kunnen, maar dan ben je altijd gelimiteerd in het opnemen van je titel van je work item in de release notes. Dat is voor ons niet (altijd) wenselijk, aangezien die work items meer intern gericht zijn voor ontwikkelaars en niet voor klanten.

[...]

Dit is inderdaad iets wat ik zoek. Ik ga er eens naar kijken.
Ik gebruik hier bij ons JIRA voor. Gewoon een veld voor de release notes toevoegen en bij het resolven een voor mensen leesbare tekst opgeven (mandatory) en bij release kan JIRA zelf de release notes genereren!