Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[PHP5] Sessie verloopt op de raarste momenten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bezig met het maken van een site in PHP (PHP5, apache2, CentOS).

ik heb in de php.ini de session.cookie_lifetime en session.gc_maxlifetime op 24 uur gezet. Het probleem is dat de sessie zich nu erg raar gedraagt. Zo heb ik bijvoorbeeld gisteren voor het laatst op die site zitten testen en vannochtend was ik nog gewoon ingelogd. Vervolgens ben ik een x aantal pageviews verder en ineens ben ik uitgelogd.

Weet iemand soms wat hier mis gaat? ik heb het idee dat ik gewoon iets fout doe in de settings, maar overal kom ik alleen maar de settings van cookie_lifetime en gc_maxlifetime tegen die ingesteld moeten worden.

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Waar worden je temp-files voor je sessies opgeslagen? Staat er daar niet een proces de boel op te schonen?

• Dipsausje
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Wordt de lifetime van de sessie verlengt als je op de site browsed of wordt de sessie eenmalig ingesteld op now+24h? Ik kan op PHP.net zo gauw niet vinden hoe php dit doet.

Toch gevonden: de sessie op de server wordt wel bij iedere request verlengt, echter de sessie in de client wordt slechts eenmaal op 24h verder gezet. Zie: http://www.php.net/manual...-cookie-params.php#100672

[ Voor 40% gewijzigd door Dipsausje op 04-11-2011 11:44 ]

Verwijderd

Het is bij mij wel eens voorgekomen op een shared-hosting omgeving met DirectAdmin dat de Apache-server om de zoveel tijd werd gerestart wat er voor zorgde dat de sessie verliep. Zou dit het geval kunnen zijn?

Daarnaast kun je met bijvoorbeeld
PHP:
1
2
3
<?php
phpinfo();
?>

kijken of de aanpassingen die je doet in de settings daadwerkelijk doorkomen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 11:41 . Reden: phpinfo suggesties toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
@gomez, die heb ik ingesteld staan dat iedere virtuele host een eigen plekje heeft. Ik heb al gekeken of daar de boel opgeruimd wordt.

@Dipsausje, ik denk dat dit de oplossing is. Hij zet het cookie slechts eenmalig en ik heb cookielifetime op 24 uur staan. Het was gisteren zo rond de zelfde tijd dat hij mij er uit klapte dus waarschijnlijk is het cookie gewoon verlopen. In die link die je post staat een oplossing die denk ik wel gaat werken.

ik hou het even in de gaten maar bedankt voor de info.