Nieuwe router voor glasvezel en downloaden

Pagina: 1
Acties:

• justmax812
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 18-04-2025
Hallo,

al een tijdje ben ik opzoek naar een nieuwe router voor in huis. De router die ik nu heb is een Linksys . Deze is goed voor glasvezel, maar ik wil graag een groter bereik. Hij staat namelijk op de derde verdieping van het huis en wil ook graag draadloos internet op de begane grond. Daar heeft hij helaas weinig tot geen bereik.
Deze router staat direct aangesloten aan de vaste pc omdat dat op een of andere manier sneller is dan dat ik een snoer van beneden naar boven trek. Ik download aardig wat games, muziek en zit veel op youtube.

Weet iemand een goede router? Het budget is ongeveer 100 euro.
Alvast bedankt!

Verwijderd

repeater geen goed plan?

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:55

D4NG3R

kiwi

:)

Een repeater is bijv een optie ja, maar dit is niet geweldig voor de snelheid en latency van het netwerk.

Beetje eigen inzet vanuit de TS? Onderzoek doen naar verschillende routers/acces points binnen je budget kost nou echt niet zo heel veel moeite.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 07:28
Ik heb zelf ook een Linksys dit is wel een oudje maar door middel van dd-wrt en extra grote antennes er op gezet te hebben. heb ik thuis maar ook 3 huizen verder nog bereik. je moet natuurlijk wel even op channel letten dat je niet over die van de buren gaat. misschien dat dit er ook voor wat nieuweren types routers met bijv. met wireless N en Gigabit

• justmax812
Repeater leek mij niet zo'n goed idee, heb er niet echt ervaring mee. Maar ik heb hier een goede router, wat is jullie mening? En idd, het is niet zo heel moeilijk om een goede te vinden maar vind het fijn om er niet achter te komen dat hij het helemaal niet zo goed doet.

Is dit een goede ?

• justmax812
firefly112 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:18:
Ik heb zelf ook een Linksys dit is wel een oudje maar door middel van dd-wrt en extra grote antennes er op gezet te hebben. heb ik thuis maar ook 3 huizen verder nog bereik. je moet natuurlijk wel even op channel letten dat je niet over die van de buren gaat. misschien dat dit er ook voor wat nieuweren types routers met bijv. met wireless N en Gigabit
Die antennes heb je er zelf opgezet? Maar maakt het uit welke je erop zet?

• firefly112
justmax812 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:21:
[...]

Die antennes heb je er zelf opgezet? Maar maakt het uit welke je erop zet?
ja heb ik er zelf op gezet. zit gewoon met schroef draad vast. het moet natuurlijk wel op je router passen. ik weet niet of hier een universeel aansluiting voor is. maar nieuwen routers hebben meestal ingebouwde antennes. daarbij zou je dus niet de Annette makkelijk kunnen vervangen.

[ Voor 29% gewijzigd door firefly112 op 04-11-2011 11:25 ]

• justmax812
firefly112 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:24:
[...]

ja heb ik er zelf op gezet. zit gewoon met schroef draad vast. het moet natuurlijk wel op je router passen. ik weet niet of hier een universeel aansluiting voor is. maar nieuwen routers hebben meestal ingebouwde antennes. daarbij zou je dus niet de Annette makkelijk kunnen vervangen.
Ik denk dat ik voor jouw linksys router ga. Heb wat reviews gelezen en vond het zeer positief!

• firefly112
justmax812 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:30:
[...]

Ik denk dat ik voor jouw linksys router ga. Heb wat reviews gelezen en vond het zeer positief!
oke mooi om te horen. wat je ook kan doen als blijkt dat je die het toch net niet haalt (misschien dat bij jou thuis muren erg goed ge isoleert zijn.) dat je de Linksys die je nu hebt via kabel aansluit op de linksys die je gaat kopen. waardoor je beneden ook altijd vol bereik heeft.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:55

D4NG3R

kiwi

:)

justmax812 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:18:
En idd, het is niet zo heel moeilijk om een goede te vinden maar vind het fijn om er niet achter te komen dat hij het helemaal niet zo goed doet.
Het is op t.net dus de bedoeling dat je zelf (voor)onderzoek doet voordat je een vraag stelt, het is geen helpdesk/vraagbaak.

Als jij dus met een aantal routers aan komt zetten waar je zelf ook al onderzoek naar hebt gedaan, kunnen wij onze mening/kennis er over geven en je eventueel alternatieven aanraden.

Zo heb ik bijv een vrij goede ervaring met de bovenstaande Netgear router.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Verwijderd

en bovenstaande netgear was voor mij weer een hel. (probeer maar iets simpels als een macid te blocken, zonder dat je je gehele netwerk in een allow list moet gooien == ONMOGELIJK)

• Umbrah
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:06

Umbrah

The Incredible MapMan

Geen een huis is hetzelfde, en WiFi blijft een moeilijke techniek om door muurtjes heen te gaan, of sowieso: in een 3d-vlakte te bewegen. Daarnaast is het ook nogal gevoelig voor storingen van buitenaf of voor in de buurt. In andere woorden: een nieuwe router, antenne, sterkere zender, of wat dan ook is nóóit een garantie voor verbetering. En dat zeg ik omdat ik in principe de 160N toch wel een van de sterkere routers van z'n tijd vind qua zend/ontvang vermogen. Overigens is 802.11N nogal... gulzig in frequenties. Nogal kans dat je je buren lastig valt of dat jij juist last hebt van je buren (omdat hun begane grond zender misschien jouw 3e verdieping zender wegdrukt op dezelfde frequentie)

[ Voor 14% gewijzigd door Umbrah op 04-11-2011 13:00 ]

• TallManNL
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15:27
justmax812 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:08:
Deze router staat direct aangesloten aan de vaste pc omdat dat op een of andere manier sneller is dan dat ik een snoer van beneden naar boven trek.
Deze kan ik even niet rijmen, je router bedraad aan een PC is sneller als deze dichtbij de PC staat?
Dat zou dus echt 0,0 uit moeten maken.

modem - korte kabel - router - lange kabel - pc
zou even snel horen te zijn als
modem - lange kabel - router - korte kabel - pc

Ik zou het nog eens testen met de router beneden en een lange kabel naar boven, kan je zomaar een router aanschaffen besparen.

geheelonthouder met geheugenverlies

Pagina: 1