Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ADA_
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 16:33
Hallo allemaal,

Ik heb sinds vorige week mijn oudere game pc verkocht en zit nu te twijfelen over het aanschaffen van een nieuwe game pc ( zelf samengesteld ) of een laptop.

Het probleem is dat ik niet zeker weet of dat ik nog veel ga gamen, want heb het druk met school en ben vaak weg van huis. Nu ben ik wel altijd een zeikerd dat als ik een spel speel het wel op zijn hoogste instellingen gespeeld moet worden.(Bij een laptop van rond de 800/1000 euro weet ik dat het niet kan)

Nu heb ik een budget van eigenlijk max 800 euro (Kan eventueel iets meer zijn), maar ik kwam deze laptop tegen : Dell XPS 17. Deze laptop heeft dezelfde specs als de Mx14 van alienware behalve dat het geheugen op een snelheid van 1333mhz draait en die van alienware op 1600 mhz.

De Specs van de Xps17 zijn als volgt:

Legitieme Windows® 7 Home Premium, 64-bits, Nederlands
2nd generation Intel® Core™ i7-2670QM processor 2.20 GHz with Turbo Boost up to 3.10 GHz
(17.3") HD (1600x900) WLED
1GB NVIDIA® GeForce® GT 550M Grafische kaart (Tegen een meer pijs van 70,- krijg je een gt555m met 3gb geugen)
6.144 MB 1.333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM 1 x 2.048 + 1 x 4.096
750 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
dvd+/-rw (CD & DVD lezen en schrijven)
Intern toetsenbord — VS/Internationaal (qwerty)
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (Als ik de upgrade neem van een 3gb gt555m word er aangeraden een 9 cell accu te nemen tegen een meer pijs van 70 euro

De prijs met de standaard specs is: 829 euro. De prijs met de eventuele upgrades: 974 euro.
Is die grafische kaart upgrade het geld waard? En is een grotere accu nodig?

Op internet heb ik wel gezien dat mensen de spellen metro en crysis 2 op high en sommige instellingen op ultra kunnen spelen. Zelfs battlefield 3 kan op high gespeeld worden.

Een betere desktop game pc heb ik voor een stuk minder geld maar daar kan ik alleen thuis gebruik van maken. En met een laptop beschik ik over de mogelijkheid hem ergens mee naar toe te nemen.

Wat vinden jullie? Is deze laptop zijn geld waard ?

[ Voor 3% gewijzigd door -ADA_ op 04-11-2011 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tylocke
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13-08 08:54

Tylocke

[Team Carrack]

Hoi,

Ik denk het beste dat je dit topic kunt doornemen (en eventuele verdere vragen stellen):

Dell XPS 17 ervaringen topic

Wat betreft prijs, als je toch voor de 555m gaat kun je net zo goed de volgende config pakken voor 20 euro meer. Krijg je er meteen een 3D Full HD scherm bij.

XPS 17 N00X7M07

Ik heb dezelfde versie en hij bevalt me zeer goed. Bad Company 2 kan ik met gemak op High spelen op een Full HD resolutie.

You can know all the math in the 'Verse, but take a boat in the air you don't love, she'll shake you off just as sure as the turning of worlds. Love keeps her in the air when she oughta fall down, tells ya she's hurtin' 'fore she keens. Makes her home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ADA_
@Tylocke : Bedankt voor de snelle reactie! Die 20 euro extra is het dan ook wel waard inderdaad. Alleen ik lees net op hardware.info bij de review dat het 3D scherm erg spiegelend is. Dat lijkt me dus wel weer een groot nadeel. De 3D mogelijkheid ga ik ook niet gebruiken maar het scherm is wel weer full hd.

Liever had ik de xps 15 gehad maar die beschikt niet over de mogelijkheid om er een gt555m in te steken.
Zijn er verder nog laptops die rond de 800/1000 euro kosten met betere specs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjopes123
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 10-09 01:15
www.medion.nl

40 cm/15,6" notebook
MEDION® AKOYA® P6812 (MD 98761)

a.s. woensdag de nieuwe aldi laptop 549 euro met 3 jaar garantie (alleen geen full hd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:42
Dan heb ik liever die dell...

Sneller, beter scherm mooier model. etc

Medion : 1366 x 768 pixels :'(

[ Voor 19% gewijzigd door Mektheb op 04-11-2011 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19:48
heb je hier al gekeken: *LET OP* - Wat moet ik kopen

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ADA_
Die Medion is een stuk langzamer en het scherm is ook niet je van het. Maar hartstikke bedankt voor je reactie sjopes 123 :D !

De desktop computer die ik zelf samen zou stellen heeft de volgende specificaties:

i5 2500k intel (geschikt voor overclocken)

Hd6870 xfx (kwam als beste uit de bus in deze serie, gaat wel om de black edition)

P67A-GD65 (B3) msi (snel , nieuwe schil om de bios , Military Class II onderdelen gebruikt , automatische overclock)

Silent Pro M 700W van Cooler Master (sli en crossfire gecertificeerd. Dus kan er altijd nog een extra kaart bij zetten)

De Enforcer van CM Storm midi tower (mooi uiterlijk - goede airflow - window)

Plextor PX-L890SA dvd branden (snel en geruisloos - had hem ook in mijn vorige systeem)

G.Skill 8 GB DDR3-1333 Kit ripjaw (snel en stabiel geheugen)

WD caviar black 500gb Hdd (snel en geruisloos. Alleen de prijzen zijn nu erg duur door de overstromingen in Thailand. Nu kost de schijf 104 euro normaal 55)

Voor dit systeem zou ik 845 euro kwijt zijn.

Wat ik ook niet snap is dat de benchmark van de 6850 (2,847 punten) hoger is als die van de 6870 (2,829 punten). Maar in de meeste games presteert de 6870 wel weer beter. de 6850 is zo'n 30 euro goedkoper.
Maar is de 6870 die extra 30 euro waard?

Ik wil toch wel skyrim , crysis 2, metro 2033, battlefield 3, cod mw3 op de hoge instellingen vloeiend willen kunnen spelen.

[ Voor 90% gewijzigd door -ADA_ op 04-11-2011 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-ADA_ schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 15:15:
Silent Pro M 700W van Cooler Master (sli en crossfire gecertificeerd. Dus kan er altijd nog een extra kaart bij zetten)
Ehh. En dat kan met een normale voeding niet? Dat SLI logotje kost ook geld...
WD caviar black 500gb Hdd (snel en geruisloos. Alleen de prijzen zijn nu erg duur door de overstromingen in Thailand. Nu kost de schijf 104 euro normaal 55)
Neem dan een pricewatch: Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB + een oude schijf :X

Maar, losse aankoopadviestopics zijn niet meer toegestaan op GoT. Zie daarvoor het CSL beleid. Je kan terecht in een van de (N)BBG topics, deze zijn te vinden in Best Buy Guide overzichtstopic.

Dit topic gaat dus op slot.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2011 22:35 ]

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.