Onderzoekers weten captcha's...

Pagina: 1
Acties:

• Beuzelarij
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
nieuws: Onderzoekers weten captcha's van grote sites te omzeilen

Het woord 'omzeilen' in de titel is verkeerd gekozen. Omzeilen impliceert een omweg, alsof er bijvoorbeeld een backdoor is gevonden waarmee de captchas buitenspel worden gezet. In het artikel zelf wordt echter gebruik gemaakt van 'kraken' en dat geeft een correcte voorstelling van zaken. Dat is namelijk wat er gebeurt: De captchas worden 'gekraakt', worden opgelost om toegang tot sites te krijgen. Dat is iets fundamenteel anders dan ze te ontwijken/omzeilen.

Een betere titel zou dus zijn: Onderzoekers weten captcha's van grote sites te kraken.

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-01 20:15
De Van Dale heeft het over 'een moeilijkheid uit de weg gaan'. Ik vind dat in dit geval gepast; captcha's vormen feitelijk een barrière voor kwaadwillenden die met tools valse accounts willen aanmaken.

[ Voor 20% gewijzigd door Ossebol op 04-11-2011 11:01 ]

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11-02 21:56

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Ossebol schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 11:00:
De Van Dale heeft het over 'een moeilijkheid uit de weg gaan'. Ik vind dat in dit geval gepast; captcha's vormen feitelijk een barrière voor kwaadwillenden die met tools valse accounts willen aanmaken.
Hier geef je zelf een contradictie. "Een moeilijkheid uit de weg gaan" is niet "de feitelijke barrière" opzoeken en moeite doen deze te doorbreken. "Een moeilijkheid uit de weg gaan" zou zijn om ""de feitelijke barrière" heengaan.

Ik ben het dan ook eens met Beuzelarij dat het enigszins misleidend is.

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

• Ossebol
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 18-01 20:15
Daar heb je een punt. Ik heb de kop en de lead aangepast. Bedankt voor de scherpe blik, Kramerty88 en Beuzelarij.

"One day, someone showed me a glass of water that was half full. And he said: 'Is it half full or half empty?' So I drank the water. No more problem." - Alexander Jodorowsky