Dag Allemaal,
Momenteel zit ik met een server mail probleem waar ik zelf na uren nog steeds niet uitkom. Ik hoop dat jullie me kunnen/willen helpen.
Het probleem:
Ik heb een website draaien van waar ik emails stuur naar klanten als er leads binnengekomen zijn. Nu heb ik de laatste tijd soms emails die weer terug komen met onderstaande melding.
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
info@persoonnaarwieikmail.nl
SMTP error from remote mail server after RCPT
TO:<info@persoonnaarwieikmail.nl>:
host fallback.persoonnaarwieikmail.nl [217.170.17.162]:
550 5.7.1 <info@persoonnaarwieikmail.nl>... we do not relay
<info@mijnemail.nl>
De server configuratie:
CentOS 5.7
Exim mailserver
Wat heb ik al gedaan:
- Gecheckt met telnet of relaying open staat. Dit is niet het geval, ook in Cpanel staat alles afgeschermd.
- Gekeken of het spf record goed staat. Deze staat volgens mij goed op : v=spf1 a mx ip4:ipadresvanserver ?all
- Foutmeldingen nagecheckt. Hierop krijg ik alleen maar hits van mensen die met outlook iets willen sturen.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?
Momenteel zit ik met een server mail probleem waar ik zelf na uren nog steeds niet uitkom. Ik hoop dat jullie me kunnen/willen helpen.
Het probleem:
Ik heb een website draaien van waar ik emails stuur naar klanten als er leads binnengekomen zijn. Nu heb ik de laatste tijd soms emails die weer terug komen met onderstaande melding.
This message was created automatically by mail delivery software.
A message that you sent could not be delivered to one or more of its
recipients. This is a permanent error. The following address(es) failed:
info@persoonnaarwieikmail.nl
SMTP error from remote mail server after RCPT
TO:<info@persoonnaarwieikmail.nl>:
host fallback.persoonnaarwieikmail.nl [217.170.17.162]:
550 5.7.1 <info@persoonnaarwieikmail.nl>... we do not relay
<info@mijnemail.nl>
De server configuratie:
CentOS 5.7
Exim mailserver
Wat heb ik al gedaan:
- Gecheckt met telnet of relaying open staat. Dit is niet het geval, ook in Cpanel staat alles afgeschermd.
- Gekeken of het spf record goed staat. Deze staat volgens mij goed op : v=spf1 a mx ip4:ipadresvanserver ?all
- Foutmeldingen nagecheckt. Hierop krijg ik alleen maar hits van mensen die met outlook iets willen sturen.
Heeft iemand enig idee wat het zou kunnen zijn?