Hoi,
Ik kan momenteel een (tekst) bestand downloaden van internet met behulp van URL, URLConnection en InputStream en deze lokaal opslaan. Nu mijn vraag is, aangezien dit een tekstbestand is, is het mogelijk om dit bestand lijn per lijn rechtstreeks in een array van Strings op te slaan? Of kan ik alleen maar met een array van bytes, byte per byte uitlezen?
Ik kan momenteel een (tekst) bestand downloaden van internet met behulp van URL, URLConnection en InputStream en deze lokaal opslaan. Nu mijn vraag is, aangezien dit een tekstbestand is, is het mogelijk om dit bestand lijn per lijn rechtstreeks in een array van Strings op te slaan? Of kan ik alleen maar met een array van bytes, byte per byte uitlezen?
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
| String authString = username + ":" + password; System.out.println("auth string: " +authString); String authStringEnc = Base64.encodeBytes(authString.getBytes()); System.out.println("Base64 encoded auth string: " + authStringEnc); URL url = new URL(webpage); URLConnection urlConnection = url.openConnection(); urlConnection.setRequestProperty ("Authorization", "Basic " + authStringEnc); try { Thread.sleep(5000); } catch (InterruptedException e) { } InputStream is = urlConnection.getInputStream(); byte[] buffer = new byte[1024]; OutputStream outStream = new BufferedOutputStream(new FileOutputStream("H:\\test\\test.txt")); while ((ByteRead = is.read(buffer)) != -1) { outStream.write(buffer, 0, ByteRead); ByteWritten +=ByteRead; } System.out.println("Downloaded successfully."); System.out.println("File Name: test.txt" + "\"\nNo of bytes :" + ByteWritten); is.close(); outStream.close(); |