Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Sitecom router of toch Ziggo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem wat ik maar niet kan fixen.

We zijn overgestapt van XMSnet naar Ziggo en ik heb thuis een XBOX staan, tot grote verwondering vandaag zie ik dus dat al mijn vrienden in Nederland 2 tot 3 strepen hebben van de verbinding, in tegenstelling tot XMSnet was dat 4.

Ik heb dus een Sitecom 300N X2 WL-351 router en kan nergens een firmware vinden voor mijn router wat vervelend is. Ik heb ook al een paar speedchecks gedaan van USA/NL en NL/NL. Allemaal kwam het op 100+ ping wat bij XMSnet toch echter op 5 ping lag.

Ik weet nou niet waar het probleem bij ligt, aan mijn router of is het toch Ziggo die weer stront aanbied i.p.v. internet?

• Gangster93
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 30-11 16:37
Mag ik vragen waarom je over bent gegaan naar Ziggo?

Probeer je XBOX is rechstreeks aan te sluiten op Ziggo, als daar verschil in zit kan je zien of het aan je router ligt.

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:55:
Hallo iedereen,

We zijn overgestapt van XMSnet naar Ziggo en ik heb thuis een XBOX staan, tot grote verwondering vandaag zie ik dus dat al mijn vrienden in Nederland 2 tot 3 strepen hebben van de verbinding, in tegenstelling tot XMSnet was dat 4.

Ik heb dus een Sitecom 300N X2 WL-351 router en kan nergens een firmware vinden voor mijn router wat vervelend is. Ik heb ook al een paar speedchecks gedaan van USA/NL en NL/NL. Allemaal kwam het op 100+ ping wat bij XMSnet toch echter op 5 ping lag.

Ik weet nou niet waar het probleem bij ligt, aan mijn router of is het toch Ziggo die weer stront aanbied i.p.v. internet?
Als je een goede Ziggo verbinding hebt zoals 99% van de Ziggo gebruikers heb je gewoon een ping van ~ 5ms binnen Nederland.

Sitecom staat niet bekend om kwaliteits routers, maar als hij goed ingesteld is zou ook dat gewoon goed moeten werken, de beste manier om je probleem te vinden is de weg van uitsluiting, dus wat al gesuggereert word, eens zonder router en andere pc's testen, xbox directo p je modem dus, en misscien wel allerbelangrijkst, test bedraad, dus niet wireless.

• White_Collar
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 01:09
Als je een goede Ziggo verbinding hebt zoals 99% van de Ziggo gebruikers heb je gewoon een ping van ~ 5ms binnen Nederland.
Lijkt mij stug dat je bij ziggo een ping van 5 ms kan halen. Voor 5 ms of lager heb je 100% glasvezel netwerk nodig.

"The reason for time is so that everything doesn't happen at once"

• Punica-
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-11-2023
Rekenblok schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:51:
[...]

Lijkt mij stug dat je bij ziggo een ping van 5 ms kan halen. Voor 5 ms of lager heb je 100% glasvezel netwerk nodig.
Heel andere discussie, maar dat is onzin, zelfs met DSL(1) op een Alcatel DSLAM haal je een ping van ~ 5ms binnen NL.

Ter vergelijking, op een 100% glasvezel netwerk tussen Amsterdam en Frankfurt haal ik 9 a 10ms, en dat is ~ 400 a 500KM.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 00:55:
Hallo iedereen,

Wat gebeurt er als u inderdaad uw xbox direkt aansluit op het modem van de provider?

Mvg Sitecom

• Tha_T
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-11 14:45
Punica- schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 10:24:
[...]

en misschien wel allerbelangrijkst, test bedraad, dus niet wireless.
Vooral dit. Ik gok zo dat je verbinding dan wel goed is. Ik zie heel veel mensen in mijn omgeving klagen over slecht internet maar als je kijkt hoe ze aangesloten zijn is het allemaal wireless. Sluit je ze bekabeld aan werkt het top.
Dus doe inderdaad eens gek en trek eens een kabeltje naar je Xbox. Het ding wordt toch niet verplaatst en daar is wireless eigenlijk wel voor bedoeld :P
Pagina: 1