Hoe 2 e-mail accounts zakelijk en prive gescheiden houden?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-10 16:32

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Hallo allen!

Ik heb al flink rond gezocht maar het antwoord hierop nog niet kunnen vinden, misschien dat jullie mij kunnen
helpen.

Het probleem:

Ik heb een hotmail account gelinkt aan mijn standaard Mac mail, hier krijg ik al mijn e-mails op binnen.
Nu ben ik sinds kort een eigen bedrijfje begonnen en heb hierbij een domeinnaam + mail adres aangeschaft.

Bij deze host heb ik aangegeven dat al de mail die vanaf mijn website verstuurd (zakelijk dus) binnen komt op mijn prive adres. Men ziet dus niet dat er een mail naar mijn prive gestuurd word maar keurig naar het
door mij opgegeven e-mail adres (eigenlijk gewoon een doorverwijzing)

Klant mail > zakelijke mail > komt binnen op prive mail.

Nu het probleem:

Als ik dus een mail van een klant wil beantwoorden krijgt deze klant dus mijn prive mail adres te zien.
Hoe stel ik m'n mail zo in dat ik 2 gescheiden accounts heb ondanks dat het op mijn prive binnen komt.

Ik hoop dat iemand mij snapt ;(

PSN: Von_Smallhausn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 15:53

Saven

Administrator

Volgens mij snap ik het. Maar dat gaat niet voor zover ik weet. En waarom zo je dat willen? Als het echt zo zakelijk is maak je toch gewoon een extra account aan in je mail applicatie en stuur je het niet door naar je privé adres....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:52
Ik snap ook niet waarom je het naar je privé laat doorsturen? :?
Je maakt het jezelf toch alleen maar moeilijk zo? Je kan bijna geen onderscheid meer maken tussen je privé en zakelijke mails zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Nee dat snap ik, het probleem is:
Ik maak dus een extra account aan, maar dan komt die mail toch nog steeds binnen op mijn prive adres?
(omdat ik dit heb opgegeven heb bij het host bedrijf) en er dus een adres wordt gegeneerd die helemaal niet bestaat.

Zou ik dan gewoon een random nieuw e-mail adres moeten aanmaken en daar een nieuw account in m'n Mac mail voor aanmaken?? (dus zakelijk)
Maar dan heb ik toch eigenlijk nog steeds hetzelfde probleem, en dat is dat die afzender ziet dat het mail adres anders is dan waar hij naar toe gemaild heeft

[ Voor 18% gewijzigd door Mon0lith op 03-11-2011 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:18
Je zal eerst bij je provider moeten regelen dat ze je mail niet meer doorsturen maar in een eigen POP/IMAP account afleveren.

I'm not deaf, I'm just ignoring you.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijntjeRocks
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:15

NijntjeRocks

Jeugdsentiment

Is gewoon mogelijk hoor, google is nog steeds je beste vriend:
ff "mac multiple email address" in google gooien en voila :-)

Oh, wel ff je BCC field standaard aanzetten

[ Voor 15% gewijzigd door NijntjeRocks op 03-11-2011 21:19 ]

Dick Bruna? Copyright? Nooit van gehoord! - Publish-X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoedje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16:58
Je kunt dit bijvoorbeeld oplossen door de e-mail naar een ander e-mailadres door te sturen. Je kunt ook zoiets als Google Apps gebruiken.

"If you get up in the morning and think the future is going to be better, it is a bright day. Otherwise, it's not."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mon0lith

Mon0lith

Yes Herr Flick

Topicstarter
Bedankt allen!
Ik heb bij mijn host de email gegeven opgevraagd (pop3 etc) en heb hiervoor een nieuwe account aangemaakt.
(wat vreemd is want dit staat niet vermeld op hun website :?

Gelukkig werkt het nu en zo heb ik dus nu 2 aparte accounts :)

Bedankt!

Pagina: 1