Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 15-04 22:44
Hallo,

Ik heb sinds vandaag een iPhone 4s, en heb een nieuwe vodafone microsim opgehaald. Ik krijg iMessage en FaceTime niet werkend via mijn telefoonnummer omdat bij Mijn Nummer Onbekend staat. (Via instellingen --> telefoon). Weet iemand hoe ik hier mijn nummer krijg?

[ Voor 0% gewijzigd door Freudie op 03-11-2011 21:06 . Reden: Mijn nummer, niet eigen nummer... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramquin
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 03-03 14:28

Ramquin

Nu ook met icon!

Heb je 'm al aan iTunes gehangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Cap

Idd, zou hem ff herstellen aan iTunes maar dan wel met je simkaart erin natuurlijk. ;)

Ik kan mijn nummer trouwens wijzigen op de plek die jij noemt, maar ik herinner me uit een grijs verleden dat ik ook wel eens met mijn 3GS gehad heb dat dat veld grijs was en niet te editen...

[ Voor 53% gewijzigd door Cap op 03-11-2011 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Het veld is inderdaad grijs en niet te editen. Als ik hem aan iTunes hang (heb hem via WiFi geinstalleerd trouwens) dan staat er bij telefoon : n.b.

Ik ga maar even een herstel doen via iTunes, kijken of dat iets oplevert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ik zag net deze oplossing:

"How I got round this problem was to put my sim into a sony ericsson k800i which I had, it alows you to change the number on your sim save it then put it back into your iphone and the numders is now showing."

en

"another way to change the number is.
Go into settings-phone and if you cant chance the phone number go backward to
flymode and toggle it "on" and then "off" now back into phone settings.
Now you can chance it one time until you go out of the settings."

Ik ga niet zeggen dat het werkt maar het valt te proberen... Als de iPhone met een andere simkaart wel het nummer laat zien dan is het nummer niet opgeslagen op je sim.

[ Voor 13% gewijzigd door Cap op 03-11-2011 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Helaas. Heb geen andere telefoon tot mijn beschikking die dit kan, en de tweede manier werkt ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Toch ff checken met een andere simkaart of je iPhone dan wel een nummer toont. Mocht een restore aan iTunes het probleem niet verhelpen dan terug naar Vodafone en duidelijk maken dat het nummer niet opgeslagen is op de simkaart en dat smartphones dat niet leuk vinden (probleem komt ook voor bij andere smartphones).

[ Voor 6% gewijzigd door Cap op 03-11-2011 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Zal ik doen :-) Ik kan toch niet zo maar een microsim in een andere telefoon stoppen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Jawel hoor, een microsim heeft dezelfde connectoren als een gewone sim. Daarom kan je een oude simkaart ook omtoveren tot een microsim door het plastic eromheen af te knippen. Microsim in toestel met gewoon simslot: kwestie van een adaptertje gebruiken die hem omtovert tot formaat gewone sim of gewoon goed mikken zodat de contactjes goed zitten. ;)

Plaatje: http://www.intomobile.com.../2010/07/microsim.jpg.png

PS ik probeer me te herinneren hoe het zat destijds bij mijn 3GS en ik meen me te herinneren dat ik toen in iTunes na de restore en configureren als "nieuwe telefoon" het nummer kon inkloppen...

[ Voor 29% gewijzigd door Cap op 03-11-2011 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Nou, een herstel gedaan, en nog steeds onbekend. Ik bel morgen vodafone wel, ik lees overal dat zij een sms moeten kunnen sturen wat het oplost...dus ben benieuwd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Jammer. In dit topic heeft een herstel het bij een gebruiker wel opgelost door middel van een schone install als nieuwe iphone i.p.v. een backup restoren:

http://forum.iculture.nl/...en-nummer.html#post724276

En een ander heeft het opgelost door simpelweg zijn telefoon uit te zetten en weer aan. Dat al geprobeerd?

http://forum.iculture.nl/...-imessage.html#post724520

[ Voor 28% gewijzigd door Cap op 03-11-2011 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
En als je bij "Instellingen > Telefoon > Mijn nummer" je telefoonnummer handmatig intikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Dat kan dus helaas niet, dat veld is "greyed-out" op het moment dat de iPhone / iTunes geen nummer ziet.

[ Voor 35% gewijzigd door Cap op 03-11-2011 22:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Hmm, apart, op mijn 3GS kan ik deze namelijk wel zelf invullen (iOS5), vandaar mijn suggestie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Ja bij mij ook, maar juist niet als het nummer niet opgepakt is bij installatie (sim niet juist geprogrammeerd), dan kan de iPhone het nummer niet lezen en kan je hem ook niet handmatig invullen, dat is dus de pest. Had ik destijds ook op mijn 3GS. Andere (juist geprogrammeerde) sim erin en ja hoor, nummer prima zichtbaar en te wijzigen. Vervolgens het juiste nummer inkloppen en oorspronkelijke sim weer terug zal ook werken. Maar dan moet je voor een iPhone 4 wel een andere microsim hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Ik had het ook dit is de oplossing..

Set je wifi dns op 8.8.8.8,8.8.4.4 dat is van google.

Dan werkt het en je kan facetime en imessage activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technorabilia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-05 15:40
Ik heb hetzelfde probleem met een zelf geknipte sim.

👉🏻 Blog 👈🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

Probeer er eens een andere simkaart in (van kennis of een prepaid). Goede kans dat je dan wel het nummer ziet. Vervolgens kan je dat nummer dan wijzigen naar je eigen nummer en dan je eigen sim er weer in stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie
Cap: Nou, simwissel gedaan, en daarnee de knul van de vodafone winkel ermee laten spelen, en nu staat het goed..

Nu heb ik alleen hetzelfde probleem met die van mijn vrouw *zucht*. Maar jij zegt dus eigenlijk: mijn sim erin, nummer aanpassen, en sim van mijn vrouw er in. Die nummerinformatie staat dan op de telefoon, niet op de sim. Dus als ik de sim weer in mijn telefoon doe, staat het nog steeds goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cap
  • Niet online

Cap

ik zou het zo doen: nu backup maken van jouw telefoon aan iTunes, met je nummer erin dus. Dan je sim eruit wippen, daar hoeft het toestel niet eens voor uit, en dan die in het toestel van je vrouw proberen en kijken of je dan het nummer kunt wijzigen in het goede, sim er weer uit en terug in jouw telefoon. Sim van vrouwlief terug in de hare en kijken of het nummer er nog in staat.

Maar ik denk dat het met jouw sim/telefoon nu wel goed blijft gaan, aangezien de Vodaknul deze blijkbaar voorzien heeft met je nummer.

[ Voor 25% gewijzigd door Cap op 04-11-2011 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remco Tr
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:45
Ik heb die dns veranderd en dan facetime of imessage activeren en het werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freudie