Problemen met Corsair H100

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-09 13:44
Beste mede tweakers. Ik heb een paar weken geleden een Corsair H100 ontvangen. Daarbij maakte de pomp een vreselijk hard, resonered geluid alsof hij ergens tegenop moest boksen. Nu heb ik die voor RMA gestuurd en een nieuwe ontvangen. Deze een half uur laten draaien, krijgt precies hetzelfde euvel. Heeft iemand anders hier ook last van (gehad)? Laat het mij weten aub en hoe je dit hebt opgelost indien mogelijk!

Alvast bedankt tweakers!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel1966
  • Niet online
Ik heb zelf de Corsair H80 waar dezelfde pomp bij gebruikt word en alleen het rad anders van vorm is maar nooit dat soort problemen ermee gehad. Bij mij is ie in elk geval fluisterstil maar alleen die standaard fans die erbij zitten maken een gruwelijke herrie, dus die heb ik vervangen door 2 Noctuafans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rookie no. 1
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:13
Zitten de slangen niet in de knel? (al is dat moeilijk voor elkaar te krijgen, maar toch...)

Wat ook belangrijk is, is dat je de fan-aansluiting op je mainboard volledig hebt staan via je bios. Desnoods gebruik je om te testen even een directe aansluiting naar je voeding.

Heb hier een H60, die mag dan wel anders zijn, maar is lekker stil.

Als je de oorzaak weet, hoop ik dat je hem hier ook neerzet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
Pomp wordt gevoed direct vanaf de 12v rail van de voeding. Slangen zitten absoluut niet in de knel :P Stevige dingen dat dat zijn. Ook de standaard fans zijn niet aangesloten. het was de vorige keer ook zo. Ik heb het idee dat er wat mis is met mijn voeding ofzo en dat hij daardoor de pomp "molt". Voeding moet ik ook voor RMA sturen, hij piept alsof er 1000 muizen in zitten (bij laag wattage).

In ieder geval alvast bedankt voor de suggesties, kan nooit kwaad. Ik hoop gewoon iemand te zoeken die dit probleem ook heeft (niet dat ik wil dat iemand dit probleem heeft hoor) gehad en wat hij/zij daar aan gedaan heeft :)

[ Voor 22% gewijzigd door thomasv op 03-11-2011 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:15
Dat zo'n A-merk voeding "piept alsof er 1000 muizen inzitten" lijkt het probleem al aan te kaarten :P.

Gewoon RMA-doen en niet meer gebruiken, beetje zonde als deze straks echt kapot gaat en de rest van je hardware mee het graf in neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
Ja dat denk ik dus ook. Ik doe ze allebei RMA mits ik weer van Corsair wat hoor over me H100.... Heb er nu een Mugen 3 opzitten, die is heerlijk stil maar krijg hem er niet verder dan 3,7Ghz overclock voordat de temps boven de 60 zitten. Ik ga dat idd allemaal doen en dan laat ik het wel weten... toch jammer dat ze geen antwoordnummer hebben, dit kost geld om op te sturen (alweer)
Pagina: 1