Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

i3 2125 Boxed... geen koelpasta?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• m2xum2xu
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 25-06 14:13
Vandaag mijn onderdelen binnengekregen, waaronder een i3 2125 boxed processor.
Nu zat er tot mijn verbazing geen koelpasta bij (mijn ervaringen uit het verleden deden mij anders verwachten). Wel zitten er 3 strepen op de koeler

is dit de koelpasta die zichzelf zet wanneer je de koeling op zijn plaats zet?

Of moet ik toch echt koelpasta aanschaffen?

Alvast bedankt voor het antwoord op deze, waarschijnlijk domme, vraag!

• .Maarten
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 19:48
Die strepen zijn de koelpasta. Gewoon monteren dus.

• m2xum2xu
Ze kwamen nogal solide over, dus vandaar toch maar even voor de zekerheid checken.
Maar bedankt, dan ga ik hem aanzwengelen! Ik zal voor de zekerheid de temperatuur even in de gaten houden.

Mag op slot!

• Alexbrz
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 13-04-2012
Dat is inderdaad de koelpasta bij boxed cpu's. Al zo geweest zo lang als ik me kan herinneren. Bij aftermarket koelers is het meestal een tubetje/zakje.

• m2xum2xu
Dan heb ik me waarschijnlijk vergist. Ik heb indertijd de boxed koeler niet gebruikt, en bij mn aftermarket zat dan een zakje.

• com2,1ghz
  • Registratie: oktober 2004
  • Laatst online: 19:08
Tevens is de hoeveelheid koelpasta afgebeeld op de foto een goede dosering(iets te veel zelfs)

Waar ik aan hekel is dat er mensen(zelfs tweakers) die een hele mat aan koelpasta smeren die meer als een deken werkt dan een geleider.

• Da_maniaC
  • Registratie: september 2004
  • Laatst online: 15:28

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

quote:
m2xum2xu schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:30:
Ze kwamen nogal solide over, dus vandaar toch maar even voor de zekerheid checken.
Dat heeft te maken met de samenstelling van de pasta. Deze pasta zal na een aantal uur warm te zijn geweest zachter worden en zich beter gaan hechten aan de processor waardoor de thermische geleiding iets beter wordt (ook wel 'settlen' of 'curen' genoemd).

Da_maniaC wijzigde deze reactie 04-11-2011 18:06 (9%)

Inventory | http://www.zdaemon.org ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Pagina: 1

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Ryzen

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True