Toon posts:

Mail dilemma

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Ik heb een beetje een probleem mbt mijn mail. Om het duidelijk te houden zal ik eerst even de situatie schetsen:

2 mail adressen; info@ en bart@. Info@ staat op mijn PC ingesteld als POP3. Bart@ gebruik ik momenteel alleen via webmail.

Info@ heeft in de POP3 het grootste deel van de mail 3 keer staan. Waarom? Na een herinstallatie heb ik iedere keer de mail terug gezet in Outlook 2003 met een backup, daarna het mail adres ingesteld waarna Outlook dus nogmaals de server leeg haalde.
Ondanks dat iedere mail er 3 keer instaat wordt de mail wel van de server verwijdert als ik 1 van de 3 ook uit mijn Outlook verwijder, ongeacht welke van de 3 kopien het is.

Hoe kan ik dit oplossen? Alle dubbele mail heb ik in het mapje "Mail backup" staan, dus die kan ik zo verwijderen, maar ik wil de mails wel op mijn server laten staan. Ik zit eraan te denken om de optie "Verwijder mail na verwijderen uit map Verwijderde items" (oid) tijdelijk uit te zetten, dan de map "Mail backup" te verwijderen, en daarna de optie weer in te schakelen. Maar kan iemand bevestigen dat dit werkt, en ik na het inschakelen dus niet alsnog al mijn mail kwijt ben?

Dat is dus de huidige situatie, wat altijd prima werkte. Echter ben ik sinds dit jaar weer aan het studeren en wordt mijn schoolmail doorgestuurd naar bart@. Deze moet ik dus activeren bij gaan houden -> in Outlook instellen.
Daarnaast is er een laptop bij gekomen en een WP7 telefoon waarop ik ook beide mail adressen wil instellen.

De enige optie hiervoor is natuurlijk alles via IMAP in te stellen, maar hoe krijg ik mijn POP3 info@ naar IMAP omgezet in Outlook 2003?

Kan ik op 1 PC (en in 1 Outlook dus) 1 mail adres instellen als POP3 én IMAP?
En als dit kan, is het dan mogelijk om alle mapjes van het POP3 account te knippen/plakken (of verslepen) naar het IMAP account?
En als dat weer kan, hoe kan ik er dan verzekert van zijn dat ik mijn mail niet verlies door dat het POP3 account denkt dat ik de mailtjes verwijdert heb?

Als alles op mijn PC goed draait met IMAP, is daarna het instellen op mijn laptop en telefoon simpel, maar voor het dilemma op mijn PC kan ik zo 1, 2, 3 niet de oplossing bedenken 'met de zekerheid dat ik geen mail verlies'.

Graag hierbij dus wat hulp. Bij voorbaat dank.

Ik vraag het allemaal voor de zekerheid voordat ik zelf ga experimenteren, omdat ik eerder al mijn mail wél kwijt ben geweest op de mailserver. Mijn host heeft toen een backup terug geplaatst, maar normaal gesproken doen ze dat niet; individuele backups terug plaatsen. Dus ik denk niet dat ze het een tweede keer zullen doen.

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
WingsOfFury schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:10:
Ik zit eraan te denken om de optie "Verwijder mail na verwijderen uit map Verwijderde items" (oid) tijdelijk uit te zetten, dan de map "Mail backup" te verwijderen, en daarna de optie weer in te schakelen. Maar kan iemand bevestigen dat dit werkt, en ik na het inschakelen dus niet alsnog al mijn mail kwijt ben?
Dat werkt inderdaad.

Verder kun je je account ook als een IMAP account toevoegen als je ISP dat ondersteunt. Als dat werkt kun je je POP3 account verwijderen; je mail blijft gewoon in Outlook staan.

Voordat je begint is het natuurlijk altijd handig om even een backup van je pst-bestand te maken zodat als het toch fout gaat, je altijd een kopie hebt van je mail. Voor backup instructies zie;
http://www.howto-outlook.com/howto/backupandrestore.htm

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• WingsOfFury
Ok, thanks! Ga er dit weekend mee aan de slag.

• WingsOfFury
Het is inderdaad gelukt. "Verwijderen na verwijderen" uitgezet om alle kopieen te verwijderen. En daarna een IMAP account aangemaakt en alle mappen verplaatst naar de IMAP.

Nu loop ik echter tegen een nieuw probleem aan, en ik heb iets gedaan waarvan ik niet weet wat het deed.

Ik had ge-Googled op "agenda imap" in de (valse) hoop dat ik via IMAP ook mijn agenda kon delen, maar dat kan dus niet. Ik kwam toen wel ergens tegen dat je bij een IMAP account het "pad van hoofdmap" op INBOX moet instellen. Deze was namelijk nog leeg bij mij.
Dit heb ik dus gedaan en toen kreeg ik een waarschuwing dat alle mappen in cache verwijdert waren. Ik dus bijna een hardaanval omdat ik dacht alsnog alles kwijt te zijn, maar dat was niet. Dit snap ik dus niet, er is iets gebeurt (verwijdert) maar ik weet niet wat. Iemand die dit kan uitleggen?

En het probleem is dat mijn "Persoonlijke mappen" er nog steeds in staan, en als ik dus een mail stuur dan komt deze in de "Verzonden items" van de persoonlijke mappen ipv in "Sent" van mijn IMAP account. Hoe kan ik dit oplossen?

Edit: nadat ik het pad van de hoofdmap op INBOX heb ingesteld heb ik wel op eens de map "Ongewenste e-mail" erbij gekregen. Verder is er niks verandert, volgens mij.

[Voor 7% gewijzigd door WingsOfFury op 04-11-2011 19:50]

• Roady81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-09-2018
IMAP ondersteund alleen maar mail mappen dus daarom heb je altijd "Persoonlijke mappen" nodig.
Zie; http://www.msoutlook.info/question/502

De hoofdmap kun je instellen als dat nodig is voor je IMAP server. In jouw geval is dat dus niet nodig.

Verder werkt IMAP met een kopie (cache) van je server mailbox. Je kunt zelf bepalen welke mappen je in Outlook zichtbaar maakt door je te abonneren op deze mappen.

Om je Sent Items op te slaan op de IMAP server zie;
http://www.msoutlook.info/question/486

HowTo-Outlook | MSOutlook.info

• WingsOfFury
Bedankt, ik ga er direct mee aan de slag!
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone SE (2022) LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S22 Garmin fēnix 7 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee