Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuwst
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 17-08-2023
Hallo allemaal,

Ik heb een ati 6870 gekocht. Nu wil ik deze kaart via hdmi op mijn tv aansluiten. Alleen als ik dat doe krijg ik om de zoveel tijd een helemaal groen beeld. Daarna krijgt ik een paarsachtig beeld. Ik had dit ook als ik de laptop van mijn vriendin aansloot via hdmi.
Verder heb ik nooit problemen met de tv kleuren. Ook mijn oude pc met een oude 8400 gs erin deed het via hdmi wel op de televisie. Ik heb het gevoel dat het dus ergens bij mijn instellingen ligt. Helaas geen idee wat het is.
Is er iemand die mij kan helpen?

Groeten,

Jeuwst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-09 22:33
Welkom op GoT :w,

Wat eerste ingevingen; andere kabel proberen? Drivers updaten? Televisie updaten?

We weten namelijk niet welke televisie je hebt, welke drivers je gebruikt of wat de laptop van jouw vriendin precies inhoudt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuwst
Uhm. De kabel kan eigenlijk het probleem niet zijn. Hij werkt namelijk wel tussen mijn monitor en pc. Televisie updaten lijkt me ook vreemd omdat hij bij mijn oude pc wel werkt. Ook ben ik daar een beetje huiverig voor. De laptop van mijn vriendin weet ik niet precies wat die heeft maar was om nog een voorbeeld aan te halen waardoor ik denk dat het ook niet aan mijn videokaart ligt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Probeer toch eens een andere kabel. Haal er morgen eentje bij de Action van een paar euro en probeer die gewoon uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Ik had/heb het soms wanneer ik tijdens het gebruik de hdmi kabel beweeg

dus ik zeg contact probleem

Ik vind het ook aanemlijker dat een laptop wel eens beweegt itt je pc.

[ Voor 26% gewijzigd door Fish op 03-11-2011 21:00 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuwst
mmm...het gebeurd overigens af en toe. Als ik de kabel opnieuw inplug wordt het beeld goed. Maar heb ook wel eens gewacht en dan wordt het beeld vanzelf weer goed. Zal een andere kabel proberen, maar denk nog steeds dat dat niet het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
Als het na een tijdje weer goed wordt is het vaak toch echt de kabel. Dat heb ik namelijk een tijd geleden ook gehad, en toen de kabel vervangen voor eenzelfde exemplaar en het probleem was opgelost :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeuwst
oke dankjewel voor de hulp. Ik ga het morgen proberen!

Nog even een edit hieraan waardoor ik er nog steeds van overtuigd ben dat het niet aan de kabel ligt.
Als ik het probleem krijg (televisiescherm wordt paarsachtig) dan doe ik via de windows instellingen het beeld aanpassen. Als ik bijvoorbeeld scherm dupliceren heb dan stel ik in dat hij alleen beeldscherm 1 pakt (hdtv). Hierna is het probleem weer voor even opgelost.

Denken jullie dat het nog steeds de kabel is dan ?

[ Voor 79% gewijzigd door Jeuwst op 04-11-2011 11:34 ]

Pagina: 1